AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #1 Del Skrevet 19. november 2018 Hei Kan du gå gjennom denne teksten? Har jeg skrevet riktig? Burde jeg endre på noe? Hei Som dere vet så har vi blitt velsignet med et nytt familiemedlem. I den anledningen har vi gleden av å invitere dere til navnefest for vår sønn XXXXXX XXXXX. Sted: XXXXXXXX Adr: XXXCC Dato: 25.november Tid: 16:00 Håper alle vil komme, si ifra innen torsdag om dere kan ☺❤ Anonymkode: 270d6...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #2 Del Skrevet 19. november 2018 Bør du ikke heller skrive, Gi beskjed om dere ikke har mulighet til å delta. Eller noe sånt? Anonymkode: 1501b...3dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #3 Del Skrevet 19. november 2018 Hva er navnefest? Og hvorfor? Er det at dere har i mot dåp? Når ble navnefest innført? Anonymkode: cdf1b...cc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #4 Del Skrevet 19. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er navnefest? Og hvorfor? Er det at dere har i mot dåp? Når ble navnefest innført? Anonymkode: cdf1b...cc6 Det ble startet som ei greie i 1988. Heng med! Anonymkode: ed79a...7a1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #5 Del Skrevet 19. november 2018 Hvordan skal invitasjonen sendes ut? Brev, e-mail, sms? Anonymkode: 90419...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #6 Del Skrevet 19. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det ble startet som ei greie i 1988. Heng med! Anonymkode: ed79a...7a1 Heng med? Skal vi virkelig feire at noen får et navn? Idioti kaller jeg det. Åh, du har fått navnet Åse. Her får du en gave. Ikke faen om jeg hadde blitt med på noe så fjollete. Babyshower og fødselsgaver og nå navnefest? Tåpelig. Å gi gave når et nytt liv kommer til verden er fint syns jeg. Å gi dåpsgave er også fint iht tradisjon. Men navnefest og babyshower er bare tullete. Anonymkode: cdf1b...cc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #7 Del Skrevet 20. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal invitasjonen sendes ut? Brev, e-mail, sms? Anonymkode: 90419...768 Email og sms Anonymkode: 270d6...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #8 Del Skrevet 20. november 2018 Når dere skriver velsignet regner jeg med dere er religiøse? Anonymkode: 47230...3ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #9 Del Skrevet 20. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når dere skriver velsignet regner jeg med dere er religiøse? Anonymkode: 47230...3ae Må legge til. Og da henger det ikke sammen med navnefest... Anonymkode: 47230...3ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rossin Skrevet 20. november 2018 #10 Del Skrevet 20. november 2018 Sitat Som dere vet, [komma] Komma etter relativsetning. Sitat Håper alle vil komme. [punktum] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #11 Del Skrevet 20. november 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Må legge til. Og da henger det ikke sammen med navnefest... Anonymkode: 47230...3ae Det tenkte jeg også. Anonymkode: 09645...d7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #12 Del Skrevet 20. november 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Email og sms Anonymkode: 270d6...734 Hey dudes and dudettes! Vår nye prince charming sin første fest is on! Søndag 25 kl 16:00 på festlokalet - come as you are!! Gi oss et vink da om du ikke gidder... Siden vi holder det uformelt liksom.. Anonymkode: f67d7...a10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #13 Del Skrevet 20. november 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Email og sms Anonymkode: 270d6...734 Ok, så relativt uformelt, da. Ville droppet «som dere vet», og gått rett på «Vi har blitt». Hvis du absolutt ønsker å bruke «som dere vet», så må du sette komma etter ordet Vet. Det heter også «I den anledning». Ville endret avslutningen til noe annet, noe lignende «Vennligst gi svar innen torsdag xx.xx». Så avsluttet med en eller annen hyggelig frase, a la «Håper dere vil komme». Syns som ab over, at det er litt rart at dere bruker ordet velsignet, dersom dere ikke skal holde en dåp, da dette er et ord man som regel bruker i en religiøs setting. Anonymkode: 90419...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #14 Del Skrevet 20. november 2018 Hadde bedt om svar fra folk uansett om de kan komme eller ikke. "Gi beskjed innen torsdag om dere kan komme eller ikke". Noe sånt. Og du bruker ordet "velsignet" i en invitasjon til noe som ikke er en kristen skikk, men en ren gaveinnsamling. Det ville jeg byttet ut med noe annet ord. Anonymkode: b447e...44c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #15 Del Skrevet 20. november 2018 Det er ingenting i vegen for å bruke "velsignet" her. I ordboka er det nevnt tre betydninger/bruksområder for ordet, bare én av dem er religiøs. Men at grunne KGere ikke kjenner til de to andre, er ikke uventet. Anonymkode: 0ddba...1b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #16 Del Skrevet 20. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ingenting i vegen for å bruke "velsignet" her. I ordboka er det nevnt tre betydninger/bruksområder for ordet, bare én av dem er religiøs. Men at grunne KGere ikke kjenner til de to andre, er ikke uventet. Anonymkode: 0ddba...1b1 Feil. TS bruker frasen «blitt velsignet med», noe som refererer til at hun har fått noe fra en høyere makt. Anonymkode: 90419...768 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #17 Del Skrevet 20. november 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Heng med? Skal vi virkelig feire at noen får et navn? Idioti kaller jeg det. Åh, du har fått navnet Åse. Her får du en gave. Ikke faen om jeg hadde blitt med på noe så fjollete. Babyshower og fødselsgaver og nå navnefest? Tåpelig. Å gi gave når et nytt liv kommer til verden er fint syns jeg. Å gi dåpsgave er også fint iht tradisjon. Men navnefest og babyshower er bare tullete. Anonymkode: cdf1b...cc6 Hvorfor i alle dager skal kristne ha enerett på å feire barna med selskap og gaver? Dette er da noe som har blitt gjort i forskjellige kulturer over hele kloden til alle tider. Jeg synes det er ti ganger redeligere å invitere til navnefest (noe er det jo greit å kalle sammenkomsten) enn å gjøre som mange andre, invitere til dåp når man i bunn og grunn gir totalt blaffen i hva dåpen egentlig betyr. Anonymkode: 021aa...b8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #18 Del Skrevet 21. november 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Feil. TS bruker frasen «blitt velsignet med», noe som refererer til at hun har fått noe fra en høyere makt.Anonymkode: 90419...768 Ikke nødvendigvis: "Vi ble velsignet med en haug av klager". Tror ikke det var gud(er) som klagde. Anonymkode: 0ddba...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #19 Del Skrevet 21. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager skal kristne ha enerett på å feire barna med selskap og gaver? Dette er da noe som har blitt gjort i forskjellige kulturer over hele kloden til alle tider. Nei, det er ikke riktig, det er en moderne skikk. Barnedødeligheten var stor, og først noen år senere ville det vise seg om barnet var liv laga. Anonymkode: 0ddba...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kendall Skrevet 21. november 2018 #20 Del Skrevet 21. november 2018 Den invitasjonen høres fin ut, ts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå