Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lenge til den store dagen, jada, men tankene går allerede til bryllupsreisa. Det er jo så GØY å planlegge og fundere... :wink:

Det jeg lurer på er om noen av dere har tenkt på Mauritius som bryllupsreisested? Noen tips til reisearrangør, feller man kan gå i etc? Det blir nok dyrt, men litt luksus må man unne seg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg!

Jeg og min kjære skal gifte oss på Mauritius i april i år. Gleder oss vilt. Ikke mange dager igjen til vi reiser nå. Jeg kan skrive en rapport når vi kommer hjem....

Skrevet

Vi hadde i utgangspunktet mauritius som reisemål til bryllupsreisen. Vi var på et reisebyrå og skulle til å bestille reisen. Vi skal gifte oss i slutten av juni, så reisen skulle vært i begynnelsen av juli. Vi ble faktisk frarådet å reise dit på det tidspunktet. Fordi det er regnperiode der fra juni til sep/okrober. De mente at vi kom til å betale veldig mye, og kanskje være så uheldige å få regn og overskyet. Dersom vi absolutt skulle dit, så anbefalte de oss å holde oss til østkysten, da faren for regn var visst mindre der. Jeg syns at dere skal forhøre dere litt til på diverse reisebyråer ang været.

Skrevet

Hei IdaC, og takk for tipset! Ingenting er bestilt enda, men han har så lyst til å reise dit... Vi har planlagt å dra et par dager etter bryllupet, det vil si rundt 4. juli. Det stemmer dårlig overens med regntida det da... :-?

Flott hvis du orker å skrive et lite reisebrev til meg når du kommer hjem! Hvem arrangerer reisen for dere?

Skrevet

Det siste avsnittet var altså til Dixi som skal gifte seg på Mauritius :) Lykke til med bryllupet!!!

Skrevet

Hei igjen Julibrud!

Jeg har ordnet alt selv. Jobber i bransjen. Var veldig enkelt og greit egentlig. Masse info finnes på nettet. Sjekk f.eks denne siden http://www.maurisun.com

Rapport kommer i slutten av måneden.

Skrevet

Takk!!! :klem:

Skrevet

Heisann!

Jeg skrev et innlegg her i fjor. Det kan hende du har lest det, men jeg putter det inn her allikevel, siden jeg føler det fortsatt er aktuelt:

Jeg var på Mauritius forrige sommer, og kan vel kanskje anbefale deg å reise dit når det er vinter her. Da jeg var der, var det jo vinter der, og det kunne bli litt kjølig på kveldene. Og med kjølig mener jeg ikke som her i Norge, men det var godt å ha en lun jakke.

Ellers kan jeg si at det er en veldig interessant øy, litt sånn midt på treet når det gjelder utvikling, dvs at den ikke er helt turistifisert ennå. Det går an å finne rolige plasser, og det er forøvrig en veldig frodig og vakker øy.

Når det gjelder overnatting lette jeg på nettet og fant en veldig rimelig og helt grei leilighet. Flybilletten kjøpte vi utenom, for det går faktisk ikke charterfly dit foreløpig (så vidt jeg vet).

Det er også veldig fine shoppingmuligheter der, spesielt når det gjelder merkeklær som Ralph Lauren, Tommy Hilfiger etc. Dette er spesielt billig på såkalte outlets.

Også er det helt fantastisk mat der! Og den er rimelig, så det går virkelig an å kose seg!

Delilah

Skrevet

Jeg kan jo anbefale deg på det varmeste det reisebyrået som vi hadde tenkt å bruke til mauritius. Det heter www.paradisreiser.no Lite reisebyrå, men så hjelpsomme og hyggelige. To uker på Mauritus på 5 stjerners hotell med halvpensjon kom på ca 20000 per pers med fly. Det er noe av det billigste du kan få via reiseselskapet. Fly til Mauritius er veldig dyrt, så jeg tror ikke at dere sparer noe særlig på å ordne reisen selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...