Gå til innhold

Hvordan unngå usunn holdning ift kaloritelling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned en del i vekt på grunn av kaloritelling. Jeg ligger i ca 500 i underskudd daglig, mer de dagene jeg trener fordi jeg spiser ikke inn de kaloriene jeg har brent. Jeg spiser god, sunn og variert mat og nekter meg ikke enkelte matgrupper som poteter, pasta, godis osv. Men jeg merker jeg har fått en viss besettelse over det å telle kalorier/ha kontroll på innholdet i det jeg spiser, og i helga hadde jeg skikkelig uggen magefølelse i forkant av spesielt lørdagen hvor jeg visste jeg skulle kose meg ekstra med burger, godis og potetgull. Når lørdagen kom var jeg fremdeles uggen i magen på grunn av det, og hadde eegentlig ikke lyst å spise godteriet, men endte med at jeg klarte å senke skuldrene etterhvert og ha en fin kveld med god mat, godteri, litt vin og potetgull.

Hvordan kan jeg unngå dette? Jeg spiser jo som sagt variert og sunt, og generelt klarer jeg å unne meg av og til, men jeg er kjempe redd for at jeg skal utsette meg selv for et usunt forhold til mat... Jeg spiser også for mye når jeg ikke teller kalorier, så derfor er det liksom den enste måten som har funket godt for meg.

Anonymkode: dbb6d...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt å tell kalorier. Sett deg inn i hvordan insulin virker. Tenk om igjen om hva du tror er sunt. 

Anonymkode: ce226...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...