Gå til innhold

Kutte henne ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet vel egentlig svaret selv, men synes det er vanskelig å forklare situasjonen. Skal prøve så kort og konsist jeg klarer. 

Har en kollega/venn(?) som jeg har jobba med to ulike steder. Hun ville jeg skulle søke på den jobben jeg er nå, og det gjorde jeg. 

Egentlig vært usikker på henne lenge, men hun har liksom sneket seg inn i livet gang på gang. Vi har funnet på ting utenom jobb, og hun sier at vi er gode venner osv. Jeg føler at hun suger energi fordi hun ofte kun prater om seg selv, jeg spør henne masse - hun sjelden om meg. Ender med at jeg blir sittende å høre om livet hennes og alt hun opplever, mens hun virker lite interessert meg. Hun er også veldig opp og ned. En dag kan hun være varm mot meg, en annen dag kald. Vært mye oppgitt og ikke minst usikker på henne.

Problemet er vel at jeg føler hun drar meg ned og setter meg til side foran andre hun synes hun er kulere/bedre. Sånn som nå, hvor vi jobber med en annen. Siden jeg trodde vi var venner og hun faktisk ba meg søke på denne jobben hadde jeg forventet at hun ville gjøre en innsats for å inkludere meg. Hun og den andre kollegen (vi 3 er på team) har altså kjøpt billetter sammen til en julekonsert via jobb (som ble diskutert på lønningspils- hvor hun heller ikke spurte om jeg ville være med). Dette fikk jeg vite fordi hun sendte en felles mail til alle på jobb. Hun har flere ganger spurt om denne kollegaen skal bli med lønningspils og de skal også på julebordet. Hun har ikke spurt meg om jeg skal. Dette er noen få eksempler. Er masse småting hele tiden.

Har lyst å kvitte meg med henne fordi jeg føler hun bruker meg. Hun er morsom og ålreit, og godt likt blant andre(hun gjør jo alt for å bli likt av de andre). Kjenner jeg blir såra over oppførselen hennes, nok en gang. Kan jeg si noe? Hva bør jeg gjøre? Vi jobber jo sammen :(Føler meg skikkelig utenfor på temaet.  Jeg blir lei meg, og klarer ikke la være å skjule det for dem - men for de virker jeg jo bare sur. Jeg har blitt en person jeg ikke vil være. 

Anonymkode: d0780...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bytt jobb for din egen psykes skyld.

Anonymkode: b5857...52a

Seriøst? Og så kutte henne ut? Hun spurte her om dagen om vi skulle dra på konsert sammen. Fatter virkelig ikke hvorfor. Er som å bli "playa"(lenge siden jeg har brukt det ordet😂) av en venn. Hvorfor be meg med på dette når du virker ca null interessert i meg ellers? Spiser lunsj på jobb med hun andre på team ofte, uten å spørre meg? Planlegger jobbrelaterte ting med hun andre som jeg ofte får vite sist(og i siste liten)? Har så lyst å si noe til henne. 

Anonymkode: d0780...84c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Og så kutte henne ut? Hun spurte her om dagen om vi skulle dra på konsert sammen. Fatter virkelig ikke hvorfor. Er som å bli "playa"(lenge siden jeg har brukt det ordet😂) av en venn. Hvorfor be meg med på dette når du virker ca null interessert i meg ellers? Spiser lunsj på jobb med hun andre på team ofte, uten å spørre meg? Planlegger jobbrelaterte ting med hun andre som jeg ofte får vite sist(og i siste liten)? Har så lyst å si noe til henne. 

Anonymkode: d0780...84c

Er jo ikke vits å møte denne dama hver dag og gruble på dette. Se om kontakten opprettholdes om du bytter jobb.

Anonymkode: b5857...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du gjøre så mye da? Virker jo bare som hun kollegaen har en helt annen forståelse av vennskap, enn deg? At hun kanskje er en langt mer overfladisk type som kanskje bare ikke har så dype vennskap med noen som helst, men bare er litt her og der, ettersom hvor vinden blåser. Hadde aldri giddet ta noe sånt innover meg, ville bare plantet henne i "overfladiske bekjentskaper"/"festvenn" eller noe sånt og satset på andre for nære, dype vennskap. Også hadde jeg funnet på noen dårlige unnskyldninger når hun prøvde å bruke som klagemur. Gidder ikke være klagemuren til folk som ikke lar meg bruke dem til det samme. Øye for øye, rettferdighetens navn og alt det der. Jeg bare tenker at noen ganger, forventer vi noe spesifikt: fordi det er det vi er vant til. Men forståelsen av hva et vennskap er, kan være så mangt. Det er ikke alltid folk gir oss det vi trenger eller forventer, med de kan ha en eller annen verdi likevel. Jeg tror du kan ha et helt greit forhold til henne, om du slutter å forvente noe spesifikt fra henne. 

Anonymkode: 85bf9...f1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i dette, og er faktisk noe av det jeg har gjort i det siste. Forventer ingenting og behandler en ikke som mer enn en hvem som helst kollega. Men når hum begynner med de vennegreine hennes blir jeg oppgitt. også at hun på en måte holder meg utenfor på jobb. Det plager meg. Jeg har rett og slett ikke lyst å ha henne i livet mitt. Tror jeg, haha. Blir som en irriterende mygg som lager støy i bakgrunnen nesten hele tiden. 

Anonymkode: d0780...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du bare sakte men sikkert må distansere deg fra henne. Ikke gjør noe voldsomt: fra idag snakker jeg ikke med henne.

Men prøv å svare nei noen ganger, si det ikke passer. Rett og slett fade ut. Samtidig viktig at du ikke gjør det med de andre kollegaene så du ikke trives på jobb. Men dere er kollegaer du trenger ikke være bestevenn med henne, så bare fade ut vennskapet og fortsett med ett hyggelig kollegaforhold. 

Endret av rundfirkant
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rundfirkant skrev:

Tror du bare sakte men sikkert må distansere deg fra henne. Ikke gjør noe voldsomt: fra idag snakker jeg ikke med henne.

Men prøv å svare nei noen ganger, si det ikke passer. Rett og slett fade ut. Samtidig viktig at du ikke gjør det med de andre kollegaene så du ikke trives på jobb. Men dere er kollegaer du trenger ikke være bestevenn med henne, så bare fade ut vennskapet og fortsett med ett hyggelig kollegaforhold. 

Det er for sent med at jeg ikke trives på jobb. Jeg har trukket meg unna alle. Føler meg ensom, men det er vel delvis min feil. Alle andre har det så hyggelig og alle digger denne kollegaen. Jeg har blitt en skygge av meg selv på jobb. Hater det. 

Anonymkode: d0780...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær overfladisk tilbake uten å være uhyggelig :)

Bruk heller tid på andre, så kan hun bare få styre på som hun vil..

Anonymkode: bd3d0...7e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Og så kutte henne ut? Hun spurte her om dagen om vi skulle dra på konsert sammen. Fatter virkelig ikke hvorfor. Er som å bli "playa"(lenge siden jeg har brukt det ordet😂) av en venn. Hvorfor be meg med på dette når du virker ca null interessert i meg ellers? Spiser lunsj på jobb med hun andre på team ofte, uten å spørre meg? Planlegger jobbrelaterte ting med hun andre som jeg ofte får vite sist(og i siste liten)? Har så lyst å si noe til henne. 

Anonymkode: d0780...84c

Å gud så forferdelig at hun ber deg med på konsert. For ett svin. Kanskje hun andre kollegaen ikke liker deg og det er derfor. Eller at hun merker du blir rar da og derfor ikke har deg med. Heng deg bare på de å se hva som skjer. Hvis du ikke liker hun så må du bare fade hun ut da. 

Anonymkode: aca7e...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å gud så forferdelig at hun ber deg med på konsert. For ett svin. Kanskje hun andre kollegaen ikke liker deg og det er derfor. Eller at hun merker du blir rar da og derfor ikke har deg med. Heng deg bare på de å se hva som skjer. Hvis du ikke liker hun så må du bare fade hun ut da. 

Anonymkode: aca7e...295

Hva er problemet ditt? Har du lest innlegget? Du skjønner jo null av problemstillingen. Pell deg ut av tråden om du skal være nedlatende. Fått nok av møkkafolk. 

Anonymkode: d0780...84c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/19/2018 at 9:28 PM, AnonymBruker said:

 

Egentlig vært usikker på henne lenge, men hun har liksom sneket seg inn i livet gang på gang. Vi har funnet på ting utenom jobb, og hun sier at vi er gode venner osv. Jeg føler at hun suger energi fordi hun ofte kun prater om seg selv, jeg spør henne masse - hun sjelden om meg. Ender med at jeg blir sittende å høre om livet hennes og alt hun opplever, mens hun virker lite interessert meg. Hun er også veldig opp og ned. En dag kan hun være varm mot meg, en annen dag kald. Vært mye oppgitt og ikke minst usikker på henne.

 

Anonymkode: d0780...84c

Høres ut som en energi-vampyr. Styr unna. Hun bruker deg bare. 

Anonymkode: b580f...a8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke si at du vil kan være med på konserten, men kun hvis hun også inviterer kollegaen deres, "for det er så vondt å bli holdt utenfor...".

Kanskje hun tar hintet.

Uansett ville jeg sett meg om etter en ny jobb!

Anonymkode: b0d75...c28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se deg om etter en annen jobb, og imens så får du bare ligge lavt i terrenget. 

Anonymkode: cfcd9...f41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en energi-vampyr. Styr unna. Hun bruker deg bare. 

Anonymkode: b580f...a8a

Takk. Er dette jeg føler også. Hun er kun interessert i meg for å høre sin egen stemme. Hun har til og med sagt det noen ganger  - "takk for psykologitimen". Var selvfølgelig hyggelig ment fra hennes side -  jeg lytta og stilte henne spm om henne og livet hele kvelden. Kjempekult...(hadde det vært en god venn hadde jeg selvfølgelig gjort det uten problem). Jeg trenger psykologtime etter å ha vært med henne😂

Anonymkode: d0780...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 21.50, AnonymBruker skrev:

Trenger du gjøre så mye da? Virker jo bare som hun kollegaen har en helt annen forståelse av vennskap, enn deg? At hun kanskje er en langt mer overfladisk type som kanskje bare ikke har så dype vennskap med noen som helst, men bare er litt her og der, ettersom hvor vinden blåser. Hadde aldri giddet ta noe sånt innover meg, ville bare plantet henne i "overfladiske bekjentskaper"/"festvenn" eller noe sånt og satset på andre for nære, dype vennskap. Også hadde jeg funnet på noen dårlige unnskyldninger når hun prøvde å bruke som klagemur. Gidder ikke være klagemuren til folk som ikke lar meg bruke dem til det samme. Øye for øye, rettferdighetens navn og alt det der. Jeg bare tenker at noen ganger, forventer vi noe spesifikt: fordi det er det vi er vant til. Men forståelsen av hva et vennskap er, kan være så mangt. Det er ikke alltid folk gir oss det vi trenger eller forventer, med de kan ha en eller annen verdi likevel. Jeg tror du kan ha et helt greit forhold til henne, om du slutter å forvente noe spesifikt fra henne. 

Anonymkode: 85bf9...f1e

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk fått en annen jobb(og ja, jeg søkte meg bort fra henne). Starter om noen uker. Og nå kommer jeg til å virke som den sutrete fjortisen. Men hun har lagt ut utlysningen på jobben vår på diverse sosiale medier, tagga hun andre kollegaen vår og skrevet masse godord om jobben og hvor mye de ønsker seg en engasjert kollega. Det sårer meg ganske mye må jeg innrømme. Føler hun bare gnir det inn. Det her er ikke en god kollega eller venn- overfladisk eller ei. Jeg må bare få henne ut av livet mitt kjenner jeg. 

Anonymkode: d0780...84c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2018 den 11.10, rundfirkant skrev:

Tror du bare sakte men sikkert må distansere deg fra henne. Ikke gjør noe voldsomt: fra idag snakker jeg ikke med henne.

Men prøv å svare nei noen ganger, si det ikke passer. Rett og slett fade ut. Samtidig viktig at du ikke gjør det med de andre kollegaene så du ikke trives på jobb. Men dere er kollegaer du trenger ikke være bestevenn med henne, så bare fade ut vennskapet og fortsett med ett hyggelig kollegaforhold. 

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...