Gå til innhold

Inspirerende mennesker i rampelyset


elisaday

Anbefalte innlegg

Katie Piper.

Syreskadeoffer som har delt sin tøffe historie og kjempet gjennom traumer, operasjoner og arrbehandling og fått et (tilsynelatende) godt liv. 

Hun hjelper også andre. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Pilotfrue

Rart hvordan flere umiddelbart spør kort "hvorfor",men ingen andre har fått samme spørsmål.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, J.. skrev:

Rart hvordan flere umiddelbart spør kort "hvorfor",men ingen andre har fått samme spørsmål.

Det kom aldri noe begrunnelse på hvorfor hun er inspirerende. Derfor jeg spurte. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, elisaday skrev:

Det kom aldri noe begrunnelse på hvorfor hun er inspirerende. Derfor jeg spurte. 

Mange andre som heller ikke har begrunnet svaret sitt,uten å få spørsmål.

Og,hvorfor skulle ikke brukeren finne henne inspirerende?

Er jo tydeligvis mange som synes det.

Selv om du og jeg ikke finner samme inspirasjon,er det jo fint andre gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, J.. skrev:

Mange andre som heller ikke har begrunnet svaret sitt,uten å få spørsmål.

Og,hvorfor skulle ikke brukeren finne henne inspirerende?

Er jo tydeligvis mange som synes det.

Selv om du og jeg ikke finner samme inspirasjon,er det jo fint andre gjør det.

Det er 1 annen som ikke har begrunnet hvorfor de syns noen er inspirerende i denne tråden. Selvfølgelig er det fint at andre finner inspirasjon i forskjellige mennesker, men da burde det ikke være vanskelig å svare andre som lurer på hvorfor? Man blir jo nysgjerrig på hvorfor denne personen finner Pilotfrue inspirerende 😊

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Martine Halvorsen. 

Hun er blogger og forfatter. Jeg så henne på God morgen Norge her om dagen. Hun har fått trusler om både voldtekt og annet, og både hun og familien hennes har nå måttet gjøre større endringer mtp hvor de bor og/eller sikkerhet. Likevel tropper både hun og faren hennes opp på riksdekkende TV for å fortelle om det som har skjedd. Kvinner må tørre å ta plass i samfunnet, uansett hvilken bakgrunn man kommer fra. Jeg mener hun kan inspirere mange til å holde på noe så sentralt som ytringsfriheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brené Brown , Marie Forleo, Echart Tolle, Seth Godin.....kunne holdt på lenge. Disse ER inspirasjon. Ikke svada og tull som de norske bloggerne holder på med. En lærer noe, de formidler med troverdighet og KAN noe, ikke minst. 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av norske:

Else K Furuseth. FOr åpenheten rundt psykisk sykdom og overvekt. FOr å være seg selv helt og holdent som hun er.

Bjørn Eidsvåg. Dybden i tekstene, åpenheten og sårbarheten han viser på kosenter

Knut Arild Hareide for å stå i kampen, stå for det han mener og ikke fire en tomme samme hvor mye det raste rundt han. En av de få på tinget med skikkelig ryggrad for tida. 

 

Internasjonale:

Anastacia for åpenheten rundt sykdommene hun har slitt med. Både morbus Crohns og kreft. Dokumentaren hun lagde om kreftbehandlingen sin for mange år siden var utrolig sterk.

Bono for måten han jobber for fattige og svake på. Ikke bare der han selv bor, men i hele verden.

Dan Reynolds for åpenheten rundt sykdommer, både fysisk og psykisk. Måten han reiste seg på, og bruker alt det vonde for å skape fin musikk med sterke tekster.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
19 timer siden, elisaday skrev:

Tar en for laget, inspirert av @CecilieX

Et menneske som inspirerer meg er artisten Sigrid. Så kul, så naturlig, så flink, og så ung, men alikevel et fantastisk forbilde for unge mennesker! Hun rocker en naturlig stil kombinert med et vanvittig talent. Respekt! Noen dere vil dra frem som et inspirerende forbilde for de unge? 😊

Jeg måtte ta betenkningstid på denne. Dagens kjendiser er på et vis ofte ikke kjent for verdier som jeg setter høyt. Jeg svarer Dagfinn Enerly. Han ble lam etter en ulykke i en fotballkamp. Han inspirerer fordi på tross av et veldig vanskelig utgangspunkt likevel aldri gav opp håpet. Han har jobbet knallhardt med å få livet sitt på beina og han jobber blant annet som trener for yngre jenter selv om han sitter i rullestol og fortsatt har lammelser i store deler av kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Attic skrev:

Katie Piper.

Syreskadeoffer som har delt sin tøffe historie og kjempet gjennom traumer, operasjoner og arrbehandling og fått et (tilsynelatende) godt liv. 

Hun hjelper også andre. 

Jaa! Bra dame! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig kjente for allmennheten kanskje, men jeg syns Malin Nesvoll (makeupmalin) og Helsesista virker som veldig gode forbilder og en positiv motvekt til usunne og uheldige pengegriske influencere, særlig for de unge i tenåringsalder. De har også en måte å snakke til dem på som jeg tror når inn, og som kan inspirere mange.

Blir selv veldig inspirert av Else Kåss og Sigrid Bonde Tusvik - egentlig bare på grunn av den de er. Sterke kvinner som tør å stikke seg frem og rope høyt. Else om psykisk helse, og Sigrid særlig med hennes tanker rundt kvinnekamp og kvinners rettigheter. Syns det er friskt å høre at jeg ikke er den eneste som tenker at man fremdeles har en vei å gå når det kommer til folks holdninger. Etter min mening både når det gjelder menn og kvinner, som begge opplever diskriminering på forskjellige måter.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle

Camilla Lorentzen (fitnok).

Synes hun gjør ekstremt mye bra og riktig ift trening, få positivt syn på kropp og helse, og er en veldig viktig stemme og motvekt innenfor disse temaene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Millie Bobby Brown, som spiller Eleven i Stranger Things. Hun er bare 14 år gammel men er allerede ambassadør for UNICEF. Hun er en viktig stemme i kampen mot mobbing, som hun selv har opplevd og fremdeles opplever, og et bra forbilde for den yngre garde. Sterk ung dame 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er noe feil med meg for kommer ikke på noen som slår meg i bakhodet, i farta. Eller mor Teresa, nelson Mandela og de store som virkelig ER store..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigrid Bonde Tusvik - jeg syns hun bruker sin stemme på en god måte og fremmer budskap både om politikk, familie og aktuelle tema. Syns også hun viser og forteller om realistiske situasjoner i hverdagen. Kan bli litt mye bæsj, tiss og pung men det går bra! 

 

Jenny Skavlan - hun er som regel alltid blid virker det som, en gledesspreder. Miljøbevisst og naturlig! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...