Gå til innhold

Planlegging - hvor lang tid før?

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Er vel vanlig å bestille kirke og lokale et år før. Men resten KAN man vel vente med 6 mnd før?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi bestilte lokalet, kirken og musikk ca 1 år før. resten har vi tatt når det har passet seg.

Skrevet

Kommer jo helt ann på type bryllup, vil jeg tro. :)

Skrevet

Avhengig av hvor bra fotograf du skal ha, kan det også lønne seg å ta tidlig.

Dette avhenger selvfølgelig også av når på året dere gifter dere!

Noen datoer/måneder er travlere enn andre.

Gjest gjesta
Skrevet

Vanlig kirkebryllup I guess. Ikke no spesielt.

50 gjester regner jeg med, ikke flere..

Gjest gjesta
Skrevet
Avhengig av hvor bra fotograf du skal ha, kan det også lønne seg å ta tidlig.

Dette avhenger selvfølgelig også av når på året dere gifter dere!

Noen datoer/måneder er travlere enn andre.

22.april tenkte vi. regner med vi får kirken da.

Tror ikke det er så pop mnd?

Skrevet

Så lenge kirken og lokalet er i orden kan man vente ganske lenge med resten ja. Mamma og pappa fikk fiksa bryllup på 6 uker..Hørt om flere også, så det GÅR! (Kommer an på hvor mye stress en vil ha!)

Men da er det april neste år dere skal gifte dere?

Skrevet

Det kommer an på hvor mye dere skal organisere det meste selv. Da er det greit med god tid.

Titte, lete, diskutere stil og form, hvor stort det skal være, kirkebryllup eller borgerlig, antrekk, blomster, pynt, musikk, brudepiker/svenner, klær, transport, trykksaker, og ikke minst: servietter!!! :hoho:

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi hadde søtten måneder. Passet oss helt perfekt :wink:

Gjest gjesta
Skrevet
Så lenge kirken og lokalet er i orden kan man vente ganske lenge med resten ja. Mamma og pappa fikk fiksa bryllup på 6 uker..Hørt om flere også, så det GÅR! (Kommer an på hvor mye stress en vil ha!)

Men da er det april neste år dere skal gifte dere?

april neste år ja :)

Gjest gjesta
Skrevet
Det kommer an på hvor mye dere skal organisere det meste selv.  Da er det greit med god tid.

Titte, lete, diskutere stil og form, hvor stort det skal være, kirkebryllup eller borgerlig, antrekk, blomster, pynt, musikk, brudepiker/svenner, klær, transport, trykksaker, og ikke minst: servietter!!!  :hoho:

:ler: viktig med servietter ja. :ler: neida, men, vil feks ha liljer i buketten, og at det er et fint lokale, litt rocka musikk (venner av min forlovede kanskje..), ellers helt enkelt kirkebryllup, ikke noe voldsomt, men fint :)

Skrevet

Vi begynte planleggingen i januar og gifter oss i juni. Synes det går fint med bare 5 mnd, har vært effektiv og litt heldig :P

Gjest gjesta
Skrevet
Vi begynte planleggingen i januar og gifter oss i juni. Synes det går fint med bare 5 mnd, har vært effektiv og litt heldig :P

Godt å høre :ler:

Er så lenge til at jeg har nesten lyst å gjøre LITT nå også.. :ler:

Skrevet

Klart at man klarer seg på under ett år... Går nok an å fikse et nydelig bryllup på noen måneder. Så lenge man har bestilt kirke, lokale og evt fotograf og musikk ordnes det meste på kortere tid...

Selv har vi såvidt begynt å planlegge - ikke fordi det er nødvendig, men fordi det er koselig! :)

Gjest gjesta
Skrevet
Klart at man klarer seg på under ett år... Går nok an å fikse et nydelig bryllup på noen måneder. Så lenge man har bestilt kirke, lokale og evt fotograf og musikk ordnes det meste på kortere tid...  

Selv har vi såvidt begynt å planlegge - ikke fordi det er nødvendig, men fordi det er koselig!  :)

Ja, jeg syns det er koselig! :) Og kanskje litt vanskelig å ikkje gjøre noe nå på 6 mnd.. :ler:

Uff, vi jenter og bryllup... :)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Like greit å tenke over ting og tang nå, for da slipper du å stresse de siste mnd før bryllupet. Alt som er i boks er bra :wink:

Skrevet

Hvis du vil lage invitasjoner og bordkort fra begynnelsen av er det jo greit å ha god tid. Da blir du i alle fall ikke stressa og lei...

Skrevet

Vi hadde fem og en halv mnd på oss, og for oss har det gått kjempefint. Vi gifter oss også i april, og da kunne vi velge og vrake både når det gjlder kirke, lokale, frisør, fotograf osv. Så vi får alt slik vi aller helst vil ha det! Nå er det under tre uker igjen, og jeg tror ikke jeg hadde greid å vente så mye lenger!!

Gjest gjesta
Skrevet

Det har dere rett i. Vil bare ikke gjøre typen min lei av alt mas og ordne ting nå, føler meg helt desperat.. hehe..

Skrevet

vi hadde 11 mnd til å planlegge alt på. det vi gjorde først var å bestille kirka, lokalet og vi fant fotograf.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...