Gå til innhold

Er bmw 1 serie et godt valg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny bil da den jeg nå har blir altfor dyr å få eu godkjent, så ser endel på 1-serien til BMW. Hva synes folk om den bilen, noen som har gode eller dårlige opplevelser på den? Og hvilken årsmodell bør jeg gå for? 

Bilen er stor nok for mitt bruk, må ikke ha så stor bil men det må være god komfort på seter osv og god kjørekomfort. 

Burde jeg kanskje heller gå for 3 serie eller 5bserie isteden med tanke på komfort?

Anonymkode: 33b64...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha meg ny bil da den jeg nå har blir altfor dyr å få eu godkjent, så ser endel på 1-serien til BMW. Hva synes folk om den bilen, noen som har gode eller dårlige opplevelser på den? Og hvilken årsmodell bør jeg gå for? 

Bilen er stor nok for mitt bruk, må ikke ha så stor bil men det må være god komfort på seter osv og god kjørekomfort. 

Burde jeg kanskje heller gå for 3 serie eller 5bserie isteden med tanke på komfort?

Anonymkode: 33b64...28a

Jeg ville utvilsomt gått for minimum 3-serie. Komforten kan ikke sammenlignes med en 1-serie og 5-serie, prismessig er det ikke så mye dyrere med 5-serie heller. Jeg anbefaler ikke eldre enn 2010 modell, glem heller ikke å se på BMW med mye hester, helst diesel. 

Hvis du vil ha akserelasjon også i oppoverbakker bør du ha minimum 120D på 1-serien og og minimum 520D på 5-serien, jeg selv kjører 535D og er storfornøyd med bilen, lykke til 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 118i fra 2012.  Morsom aa kjoere.  Gode seter.  Baksetene er ikke laget for voksne og bagasjeplassen er marginal. Toerst paa smaakjoering og trives best etter at rpmnaala passerer 2500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Mercedes A-klasse? 

Har en a180 fra 2014, sprek men bruker i snitt 0.6 på den milen jeg har til jobb. 

Ser BMW'en har bakhjulstrekk, det er kanskje ikke så veldig praktisk på vinteren alle steder? Og at 2/3 av de som ligger til salgs på finn er diesel....

Anonymkode: 98872...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 1 er god på kjøreglede - det er alt. Upålitelig, smått, sabla dyr i drift.

Anonymkode: 425b2...89d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt fra en som selv liker BMW at det er en dårlig vinterbil, pga bakhjulsdrift kombinert med kort avstand til bak- og framhjul. Du trenger ikke ta dette for god fisk, altså - selv har jeg ikke kjørt BMW, så jeg setter ingen personlige garantier for at dette er en ubestritt sannhet :) 

Anonymkode: 83b34...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BMW 1 serie er en god bil med fantastisk kjøreglede. Komforten er også god. 3 og 5 serie er mer komfortable og fantastiske biler, men de store og tunge bilene mister litt av den nette kjøreglede som 1 Serien byr på. 1 serien er kanskje dyr i forhold til størrelsen, men ikke i forhold til det man får for pengene. Jeg vil på det sterkeste fraråde å kjøpe eldre motorsterke BMW'er. De koster for mye. En pent brukt 330e er etter min mening det beste kjøpet om man klarer seg med  begrenset bagasjeplass. Selv måtte jeg velge en annen variant på grunn av behov for stasjonsvogn og firehjulsdrift. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

BMW 1 er god på kjøreglede - det er alt. Upålitelig, smått, sabla dyr i drift.

Anonymkode: 425b2...89d

På hvilken måte er 1-serie upålitelig? Dyr i drift er de heller ikke! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min bensin 1 serie fra 2008. Hatt den i 3,5 år og tror det blir en lik bil når jeg skal bytte. 

Den er rett og slett veldig mye bedre å kjøre enn alle de andre bilene i samme størrelse. Jeg prøvde maaaange....

Men, bakhjulstrekk med piggfrie dekk er ikke ideelt. Kommer an på hvor du bor. Kan jo kjøpe piggdekk også. 

Anonymkode: c2555...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...