Gå til innhold

Veske - julegave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en niese på 16 som ønsker seg en veske i julegave. I den forbindelse fra hun listet opp hvilke merker hun mener vi kan velger fra 😂

• Tiger of Sweden

• Liebeskind Berlin 

• Kate spade

• Coach

Har ingen erfaring med disse «billigmerkene» - og ønsker råd om hvilken jeg skal gå for. Ser de har alle på Zalando. Har forsåvidt funnet enkelt modeller som kan være aktuelle- men er usikker på kvaliteten. Spørsmålet mitt blir derav: Hvilket av merkene har best kvalitet? 

Anonymkode: d73f8...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow, jeg skulle også ønske jeg var 16 år, uten forståelse for penger og hadde en tante som seriøst vurderer å kjøpe «billigveske» til flerfoldige tusen kroner til meg til jul. :hakeslepp:

Seriøst: har ikke hørt noe galt om kvaliteten på noen av dem, men har muligens best inntrykk av Liebskind selv.

Anonymkode: 06bce...833

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, jeg skulle også ønske jeg var 16 år, uten forståelse for penger og hadde en tante som seriøst vurderer å kjøpe «billigveske» til flerfoldige tusen kroner til meg til jul. :hakeslepp:

Seriøst: har ikke hørt noe galt om kvaliteten på noen av dem, men har muligens best inntrykk av Liebskind selv.

Anonymkode: 06bce...833

Hun har bursdag 26.12 & er fadder på henne itillegg 🙂 

Synes også de hadde mange fine og romslige vesker- men skulderremene så litt stusselige ut ifht volumet på veska .. 

Anonymkode: d73f8...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror muligens du bør sette deg inn i hva billigmerke betyr. 

Anonymkode: 4d7b6...31d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror muligens du bør sette deg inn i hva billigmerke betyr. 

Anonymkode: 4d7b6...31d

Hun gjennomfører skjult skryt, tragisk nok anonym på et forum 😂

Anonymkode: 906ec...aae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun har bursdag 26.12 & er fadder på henne itillegg 🙂 

Anonymkode: d73f8...ea2

Man er ikke fadder noen.

Anonymkode: eedf2...3b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for ingenting (med hederlig unntak av hun som svarte først). 

Veldig tragisk at svarerne bare kommer med surmaga oppstøt - istedenfor å bidra til å gjøre en tenåring lykkelig på julaften. Hadde forventet bedre av voksne mennesker - men debattfora er vel full av troll.

 

Ps: Dersom jeg skulle skryte av egen uvitenhet (noe jeg ikke se poenget med...) - hadde jeg vel neppe vært anonym 🤭

Anonymkode: d73f8...ea2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for ingenting (med hederlig unntak av hun som svarte først). 

Veldig tragisk at svarerne bare kommer med surmaga oppstøt - istedenfor å bidra til å gjøre en tenåring lykkelig på julaften. Hadde forventet bedre av voksne mennesker - men debattfora er vel full av troll.

 

Ps: Dersom jeg skulle skryte av egen uvitenhet (noe jeg ikke se poenget med...) - hadde jeg vel neppe vært anonym 🤭

Anonymkode: d73f8...ea2

Kanskje folk hadde vært mer interessert i å hjelpe om du ikke hadde kalt vesker til flere tusen for billigvesker? Du skjønner kanskje selv at majoriteten av damer ikke traver rundt med vesker til 30.000+?  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nerine_ skrev:

Kanskje folk hadde vært mer interessert i å hjelpe om du ikke hadde kalt vesker til flere tusen for billigvesker? Du skjønner kanskje selv at majoriteten av damer ikke traver rundt med vesker til 30.000+?  

30 000? Du kan få fine vesker fra de merkene for et par tusen. 

Anonymkode: 2c15d...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

30 000? Du kan få fine vesker fra de merkene for et par tusen. 

Anonymkode: 2c15d...d22

Ja det var det jeg mente, derfor kan det høres nedlatende ut å kalle vesker i nevnt kategori for billigvesker. Folk flest anser ikke vesker til ett par tusen som billigvesker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for ingenting (med hederlig unntak av hun som svarte først). 

Veldig tragisk at svarerne bare kommer med surmaga oppstøt - istedenfor å bidra til å gjøre en tenåring lykkelig på julaften. Hadde forventet bedre av voksne mennesker - men debattfora er vel full av troll.

 

Ps: Dersom jeg skulle skryte av egen uvitenhet (noe jeg ikke se poenget med...) - hadde jeg vel neppe vært anonym 🤭

Anonymkode: d73f8...ea2

Det er bare å ignorere slike svar, ts. 

Jeg kjenner ikke til de merkene du nevnte i HI, bortsett fra kate spade. Den er niesen min veldig fornøyd med, da hun fikk det av meg for noen år siden. Hun bruker det fortsatt selv om hun har fått andre «billigvesker» av meg eller låner fra veskesamlingen min😊

Lykke til!

Anonymkode: 31a7e...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nerine_ skrev:

Kanskje folk hadde vært mer interessert i å hjelpe om du ikke hadde kalt vesker til flere tusen for billigvesker? Du skjønner kanskje selv at majoriteten av damer ikke traver rundt med vesker til 30.000+?  

Så det var problemet? Herrefred - må man tolke så mye inn i en detalj som var uvesentlig for spørsmålet...? 

Billige vesker: Under 1000 på HM

Derfor satte jeg billigvesker i anførselstegn. På engelsk kaller man dem vel noe slikt som «mid-range», men kom ikke på noe godt norsk ord for det. Foe et grusomt menneske jeg må være.... I forhold til «tradisjonelle» (nå får jeg sikkert masse hat for det også) merker - er jo disse relativt sett billige.

 

Tror imidlertid jeg går for Liebeskind - siden det er den eneste reelle anbefalingen jeg har fått. 

Håper den stygge sjalusien, frekkheten og småligheten tar dere som har svart langt i livet 🥵

Anonymkode: d73f8...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Kate Spade-veske som jeg liker veldig godt. Har ikke hatt den i mange månedene, men den holder formen fint.

Anonymkode: c4508...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det var problemet? Herrefred - må man tolke så mye inn i en detalj som var uvesentlig for spørsmålet...? 

Billige vesker: Under 1000 på HM

Derfor satte jeg billigvesker i anførselstegn. På engelsk kaller man dem vel noe slikt som «mid-range», men kom ikke på noe godt norsk ord for det. Foe et grusomt menneske jeg må være.... I forhold til «tradisjonelle» (nå får jeg sikkert masse hat for det også) merker - er jo disse relativt sett billige.

 

Tror imidlertid jeg går for Liebeskind - siden det er den eneste reelle anbefalingen jeg har fått. 

Håper den stygge sjalusien, frekkheten og småligheten tar dere som har svart langt i livet 🥵

Anonymkode: d73f8...ea2

Det er vel kanskje sånne type holdninger man forbinder med "dere" som kaller en veske til 3000 for billig. Den eneste som har vært oppriktig frekk her er vel deg med den kommentaren.

Alt bunner heller ikke i sjalusi, men ett annet syn på verdien av penger kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det var problemet? Herrefred - må man tolke så mye inn i en detalj som var uvesentlig for spørsmålet...? 

Billige vesker: Under 1000 på HM

Derfor satte jeg billigvesker i anførselstegn. På engelsk kaller man dem vel noe slikt som «mid-range», men kom ikke på noe godt norsk ord for det. Foe et grusomt menneske jeg må være.... I forhold til «tradisjonelle» (nå får jeg sikkert masse hat for det også) merker - er jo disse relativt sett billige.

 

Tror imidlertid jeg går for Liebeskind - siden det er den eneste reelle anbefalingen jeg har fått. 

Håper den stygge sjalusien, frekkheten og småligheten tar dere som har svart langt i livet 🥵

Anonymkode: d73f8...ea2

Jeg ble ikke veldig overrasket over reaksjonene du fikk. Det er total avsporing, men når man skriver på forum må man veie sine ord på gullvekt og huske at folk leser kun det som står, og mange leser i verste mening. Når man i tillegg velger å gi en gave som, selv om man er fadder OG det er kombinert bursdag- og julegave, er atskillig dyrere enn det som er vanlig tantepris, samtidig som man litt tvetydig kaller det for «billigveske» erter man på seg reaksjoner. (Det er for øvrig et triks som rått brukes av bloggere. De skriver bevisst provoserende ting, får helt forventede reaksjoner på det, for deretter å trekke krenka-kortet i neste innlegg: masse oppmerksomhet, treff, liv og røre på en gang ;) ) 

Jeg ville gjettet på helt andre reaksjoner hvis du hadde skrevet følgende:
«Min niese, som jeg er fadder til, fyller 16 (17?) år 2. juledag. Jeg har både lyst og mulighet til å kjøpe en litt dyrere gave enn vanlig til henne denne gangen, og hun ønsker seg vesker fra følgende merker i mellomprissjiktet NN, MM, OO, PP. Hvilket av disse merkene har best kvalitet?» 

Anonymkode: 06bce...833

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble ikke veldig overrasket over reaksjonene du fikk. Det er total avsporing, men når man skriver på forum må man veie sine ord på gullvekt og huske at folk leser kun det som står, og mange leser i verste mening. Når man i tillegg velger å gi en gave som, selv om man er fadder OG det er kombinert bursdag- og julegave, er atskillig dyrere enn det som er vanlig tantepris, samtidig som man litt tvetydig kaller det for «billigveske» erter man på seg reaksjoner. (Det er for øvrig et triks som rått brukes av bloggere. De skriver bevisst provoserende ting, får helt forventede reaksjoner på det, for deretter å trekke krenka-kortet i neste innlegg: masse oppmerksomhet, treff, liv og røre på en gang ;) ) 

Jeg ville gjettet på helt andre reaksjoner hvis du hadde skrevet følgende:
«Min niese, som jeg er fadder til, fyller 16 (17?) år 2. juledag. Jeg har både lyst og mulighet til å kjøpe en litt dyrere gave enn vanlig til henne denne gangen, og hun ønsker seg vesker fra følgende merker i mellomprissjiktet NN, MM, OO, PP. Hvilket av disse merkene har best kvalitet?» 

Anonymkode: 06bce...833

Kanskje folk kan svare på din formulering 👌😁? Ser at det er mulig å tolke i værste mening - er kanskje mer rett frem enn det som er politisk korrekt.

 

Anonymkode: d73f8...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en niese på 16 som ønsker seg en veske i julegave. I den forbindelse fra hun listet opp hvilke merker hun mener vi kan velger fra 😂

• Tiger of Sweden

• Liebeskind Berlin 

• Kate spade

• Coach

Har ingen erfaring med disse «billigmerkene» - og ønsker råd om hvilken jeg skal gå for. Ser de har alle på Zalando. Har forsåvidt funnet enkelt modeller som kan være aktuelle- men er usikker på kvaliteten. Spørsmålet mitt blir derav: Hvilket av merkene har best kvalitet? 

Anonymkode: d73f8...ea2

Kjenner ikke alle vesker fra alle merkene, men vesker fra Coach har i hvertfall utmerket kvalitet - der får man ganske mye for pengene, er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...