Gå til innhold

Hvor mye svetter dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg svetter unormalt mye. Når det er rundt 5 grader ute, så er jeg nødt til å gå uten jakke om jeg ikke skal svette. Om jeg bruker en vanlig genser + høstjakke, så blir ryggen min helt våt og jeg blir klam i ansiktet. Om sommeren må jeg nærmest gå naken uten å svette, og om vinteren går jeg heller uten jakke i - 15 grader så jeg ikke blir klissvåt. 

Opplever flere det samme eller er jeg unormal? Når jeg er ute og ser andre rundt meg løpe rundt i boblejakke på høsten så skjønner jeg ikke hvordan de ikke svetter? Jeg er 170cm og veier 59kg, trener regelmessig og har et sunt kosthold. 

Anonymkode: 82847...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du stoffskiftesykdom?

Jeg vet ikke om du overdriver eller ikke, men man må jo tilpasse hvor mye klær man har på etter hvor høy fysisk aktivitet man har. I -15 grader er det nok for meg med langrennsdress og et lag ullundertøy når jeg går på ski, og jeg vil si at jeg er en skikkelig frostpinne. Om jeg sitter på jakt helt i ro i 5 timer i surt vær og 5 grader må jeg derimot ha masse klær OG ekstrem fjellduk. Så ja, det tilpasses virkelig aktivitetsnivå. 

Anonymkode: 1e26b...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svetter veldig mye. 

Kan ha på en genser i max 5 minutter før jeg får store svetteringer under armene og kjenner svettedråper som drypper uavhengig om det er bomull, lin, eller ull. Jeg er avhengig av å alltid bruke undertrøyer for å ikke ødelegge klærne mine. Sitter jeg og skriver på pc'en blir hendene klamme og laptopen får svettemerker. Sokker blir gule etter å kun ha brukt dem et par timer.

Det er nok noe medisinsk bak det siden jeg ikke er spesielt varm av meg og jeg har prøvd det beste av antiperspiranter, krystaller, yerka, aliminumsklorid, osv. Når jeg er ferdigutdannet og i full jobb så blir det nok å bruke noen tusen på botox for å hemme svetteproduksjonen. 

Er bare umåtelig glad over at svetten min er av den typen som ikke lukter :) 

Anonymkode: b6c35...961

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...