Gå til innhold

Uinteressert bestefar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnets morfar er helt uinteressert i kontakt med henne og det gjør så vondt. 

Nå er det besteforeldrekaffe på onsdag og ingen av hennes besteforeldre dukker opp.

Hun har andre besteforeldre som elsker henne og møtes når de kan, men de bor langt unna eller er syke, så det er forståelig at de ikke kan dukke opp på slike arrangementer. 

Han har ikke svart på meldingen en gang. Han tar aldri telefonen så kontakten går kun via SMS- det hender det han svarer på.

Hva kan man si til en treåring som spør, hvorfor ikke bestefar vil komme på besteforeldrekaffe i barnehagen? 

Må jo bare finne på en grunn men det gjør vondt i hjertet at han ikke vil vite av henne.

Det er nok pga meg, han har ikke vært interessert i meg heller siden han for 20 år siden fikk ny samboer og prioriterte henne og hennes barn over meg, da jeg var ungdom. 

 

Hva gjør dere som har lignende situasjoner?

 

Anonymkode: f32a8...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier at "farfar er opptatt/bortreist/har det travelt". I 7-årsalderen har de sluttet å spørre.

Anonymkode: 36cbc...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sier at "farfar er opptatt/bortreist/har det travelt". I 7-årsalderen har de sluttet å spørre.

Anonymkode: 36cbc...99b

Det er morfar som ikke vi komme. Ikke bland inn farfar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne like gjerne skrevet om min far, morfar til mine barn. Han er helt lik. Jeg har slutta å prøve å involvere han i noen ting med ungene. De første årene hadde han i hvert fall vett nok til å komme med julegaver og bursdagsgaver, men nå får de ikke det lenger heller. Her er morfar en så ukjent mann at da han dukket opp her for litt siden, så skjønte ikke ungene hvem han var. Tenker det er like greit. De har en mormor som følger opp, og svigers som bor et stykke unna. Så i sånne anledninger ville jeg bare forklart at han ikke kan uten noe mer dilldall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Svigermor skrev:

Det er morfar som ikke vi komme. Ikke bland inn farfar.

Vi sier "farfar", da det er han som etterspørres og ikke vil hos oss, siden vi er i "en lignende situasjon". Beklager hvis det gjorde vår erfaring for ulik for deg.

Anonymkode: 36cbc...99b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier at "farfar er opptatt/bortreist/har det travelt". I 7-årsalderen har de sluttet å spørre.

Anonymkode: 36cbc...99b

Utrolig leit at det skal være sånn. Men ja det er jo det eneste man kan si. 

Jeg har så gode minner av mine besteforeldre og ville så gjerne at hun skulle ha det samme. 

Farfar hennes døde brått for noen år siden, før hun ble født. Og så god han var, han ville ha vært en flott bestefar.

Synd å se min egen far kaste alt bort sånn, 

 

 

Anonymkode: f32a8...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En digresjon, men er dette vanlig i barnehager? Min skal snart begynne, men vi har besteforeldre langt unna, så vil i så fall aldri være noen som kan for vår del ...

Anonymkode: b9e1d...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En digresjon, men er dette vanlig i barnehager? Min skal snart begynne, men vi har besteforeldre langt unna, så vil i så fall aldri være noen som kan for vår del ...

Anonymkode: b9e1d...ee4

Lurer på det samme! Har hørt om foreldrekaffe,  men aldre besteforeldrekaffe? Hva er bakgrunnen for det, vet du? 

Anonymkode: b918e...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...