Gå til innhold

Seksuel legning(?)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo! 

Jeg har vært med samboer i 1,5 år nå, og han vet jeg er bifil. I senere tid har jeg lurt på om jeg er panfil, og tror egentlig at jeg har konkludert med at jeg er det når det ikke spiller noen rolle om vi snakker cis- eller transkjønnet(eller annet kjønn).. jeg vet ikke hvordan jeg skal si dette til min samboer, uten at han vil tro at jeg for eksempel har vært utro.. jeg føler det er generelt viktig å være åpne med hverandre om seksualiteten sin, men finner ingen anledning til å bruse ut med noe.. 

hvordan kan jeg fortelle det til han, og i hvilken sammenheng?

hvilken seksuel legning har dere?:)

Anonymkode: 5ea32...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du MÅ jo ikke fortelle det, det er jo bare en legning. Trenger ikke være noe større enn at du liker alle rett og slett, ikke noe som trengs å gjøres en stor greie av. 

Men hvis du først gjør det synes jeg det er rart hvis han tror du har vært utro

Anonymkode: bced2...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok også panseksuell slik som du definerer det, men omtaler meg selv stort sett som bifil likevel. Seksualitet er jo også noe vi har hele livet, og den kan endre seg, selv om man er i et fast forhold (det er jo ikke forholdet som dikterer seksuell tiltrekning på generelt grunnlag). I min verden er dette ikke noen "big deal" og din samboer burde ikke ha noe problem med å høre det, men jeg kjenner ikke ham, og dersom han kan tenke at du er utro hadde jeg nok ikke sagt noe. 

Du kan vente til dere har en samtale som er nærliggende, kanskje er det noe om seksualitet i nyhetene eller dere ser på en tv-serie hvor det er et poeng etc. Eller så må du bare ta det opp. "Jeg har tenkt på seksualiteten min, og tror jeg heller vil definere meg som panseksuell enn bifil. Jeg har lest sånn og sånn og det stemmer bedre overens med den jeg er." Skjønner at det kan være rart å bare ta det opp ut av det blå. 

Anonymkode: 91309...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i legninger og merkelapper! Ha sex med hvem du vil, uansett kjønn....ikke kompliser livet mer enn du må 🙂 

Anonymkode: 109b3...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Siden han aksepterer at du er bifil, tipper jeg det blir en relativt grei samtale.

De som er heldige av oss er i flyt seksuelt gjennom mesteparten av livet, og de av oss som er ekstra heldige finner partnere som aksepterer dette og finner glede å inspirasjon i å utvikle seg sammen.

 

Lykke til med samtalen. Jeg har trua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...