Gå til innhold

Dere som faster periodisk 16:8


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som faster periodisk til vanlig i 16-18 timer, hva spiser dere som første måltid? Jeg blir ofte kvalm og veldig trøtt etter jeg bryter fasten og lurer på om jeg spiser feil eller for mye. Jeg blir ikke stappmett og føler meg snart sulten igjen uansett. Jeg spiser stort sett egg, avokado og masse grønnsaker og bær som første måltid. Hvordan legger dere opp måltidene deres?

(Ser det nylig er laget en liknende tråd, men den var for såpass lange faster at jeg våger meg på å lage en til for daglig 16-18-timers faste)

Anonymkode: 78247...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener halvannen time før frokost og da føles det som kroppen er mer klar for mat enn hvis ikke jeg gjør det. Starter dagen med salat, egg eller fisk. 

Anonymkode: f4cb9...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser kjøtt, fisk, egg, med fett etter smak, og litt tomat/paprika el noen grønne blader til pynt. Altså type 'ketogen' middagsmat.  Som regel bare ett måltid, Noen ganger litt nøtter/ost som forrett, noen ganger litt bær/sjokolade til dessert. 

Du må prøve deg frem. Prøv med mindre grønnsaker/frukt. Mer protein/fett. Prøv med litt nøtter, så et større måltid. Kanskje trenger du mer salt. Prøv med en kopp te/kaffe med litt helmelk/fløte/kokos. En spasertur/litt trim. 

Anonymkode: f5c4a...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser et lite og magert måltid for å ikke "sjokkere" kroppen. Drikker sort kaffe (Uten sukker) og vann under fasten.

Anonymkode: 419ee...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rossin skrev:

Jeg spiser helt normal (ganske stor) lunsj. Fram til da er det vann og kaffe som gjelder.

Hvor lenge har du holdt på, TS?

Ett år, så det burde jo ikke være en tilvenningsfase😕 derfor jeg tenkte det kanskje har noe med det jeg spiser og drikker 

Anonymkode: 78247...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser rimelig lette måltider, tror jeg; salat (men med kylling og karrimajones e.l.), et par egg, noe pålegg - noe i den duren. Opplever dog å bli fort mett, og da stopper jeg. Neste måltid blir derimot mye større.

Anonymkode: 73764...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...