Gå til innhold

Vold mot barn


Angelboy1975

Anbefalte innlegg

Hei der. Jeg har et dilemma og trenger litt input fra dere. Min kone som kommer fra utlandet tok med sine 2 barn hun hadde fra før av til Norge etter vi giftet oss. Vi har en gutt på 2 1/2 år sammen. Hun har ved flere anledninger utøvd vold både fysisk og psykisk mot den eldste på 15 år. Det har vært slag med moppestativ og tvinger til å spise chili. Det har godt så langt at barnevernet  har krevd omsorgsovertakelse. Hun slitter veldig med sinne kontroll og barnevernet vurderer å ta hennes datter på snart 7 år. Jeg er redd for å miste alle barna her, vil gjerne holde familien sammen. Men når er grensen nåd? Er seperasjon/skilsmisse riktig avgjørelse av meg?

når hun er alene med barna når jeg jobber kveld eg jeg alltid bekymret for at noe skal skje. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grensen er nådd for lengst. Din beste sjanse for å beholde barna er at hun flytter ut. Det hun gjør er mishandling!

Hvis hun ønsker å ha samvær med barna så krev at hun går sinnemestringskurs og et foreldrekurs. Bv kan sikkert være behjelpelige med det. 

Anonymkode: 86197...e28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du spørre andre, fremmede om voldsutøvelse mot barn er greit, så skal du ikke ha barn.

Ta minste med til barnevernet først som sist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg ikke har foreldreretten til jenta på nå snart 7 år. Vil ikke miste henne er blitt veldig glad i henne, vært hennes pappa siden hun var 2,5 år. Hennes biologiske far er død. Er derfor jeg har holdt ut så lenge jeg har 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg har gjort, har kastet henne ut og kontaktet barnevernet. Jeg var ikke hjemme når volden skjedde, men både jenta på 7 og gutten på 15 har fortalt samme historie så det er sant. Synes absolutt ikke vold mot barn er greit. Men hennes «venner» mener at det er jeg som gjør feil her som vil beskytte barna fra mor og krever seperasjon/skilsmisse Og bør gi henne en sjanse til! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har begge ett ansvar for at bara har det bra. Når hun bruker vold mot barna er det ditt ansvar å ta barna bort fra situasjonen. 

Anonymkode: 7d21b...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nina1975

"Oppdragelsesvold" er vanlig i mange land. Hun må skjønne at dette er ulovlig i Norge. Du gjorde det rette med å kontakte barnevernet. Hva sier barnevernet om hvordan du skal forholde deg til henne og de andre barna?

Kan du bli vurdert som fosterhjem?

Endret av Nina1975
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet sier at jeg må skjerme de barna som bor hjemme nå fra mor. Mor har samvær med tilsyn 3 timer i uken. 

Jeg har bedt barnevernet og vurdere meg som fosterfar for jenta hennes. Men det avhenger av hva mor sier. Ønsket ikke å skille de 2, de er så gode venner 🙂 

vet jeg gjør det riktige, men føles så galt hvis barna blir splittet opp 😞 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Har mor så mye å si hvis de tar omsorgen fra henne? De skal jo tenke på barnets beste, og det er vel å bo med deg og søskenet sitt, vil jeg tro.  Greia for barnevernet er vel om du greier å skjerme barna for moren. At du greier å holde henne på avstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ting som ikke  stemmer.

Er mor med alene med barn om kvelden eller har hun tilsyn tre timer i uken?

Mor bestemmer vel ikke over barnevernet eller hvem som skal være fosterforeldre...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Hadde dumpet henne på dagen om jeg vitnet vold mot barn. Det er utilgivelig.

Hadde selvsagt meldt henne og vitnet mot henne så hun aldri fikk hatt omsorg for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor har samvær 1 time 3 dager i uken under tilsyn. Siden mor har foreldreretten sier barnevernet at mor kan nekte at hun bor hos meg. 

Men håper at jeg kan argumentere at det beste er at hun bor hos meg og at barnevernet kan godkjenne meg som fosterfar. 

Den gutten det har blitt utøvd vold mot som må anmelde. Barnevernet vurderer anmeldese når saken om omsorgsovertakelse er behandlet i fylkesnemnda i neste uke. 

For meg er vold mot barn utilgivelig selv om det er vanlig i hennes kultur. Det har jeg vært klar på fra dag 1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...