Gå til innhold

Smartmåler: kan man boikotte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat fått beskjed om det skal installeres nye strømmålere der jeg bor. Jeg er så sint. Jeg vil ikke ha smartmåler: den jeg har virker helt utmerket og jeg har ingen problemer med å lese den av 2. hver mnd. Jeg vil ikke betale enda mer i strøm pga manipulative strømselskaper som evig bare juger til kundene. Jeg vil ikke at de sadistiske pengesyke strømselskapene skal eksporterer strømmen vår til forbanna EU, for å tjene enda mer penger og gjøre den dyrere for oss med disse målerne. Hvor mye mer må jeg betale? Hvordan kan jeg forhindre at de lykkes med å loppe meg for mer penger med måleren? Kan jeg nekte, uten å miste strømmen?

#%!!!!!%F!!!Grrr

Anonymkode: 9f903...6e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat fått beskjed om det skal installeres nye strømmålere der jeg bor. Jeg er så sint. Jeg vil ikke ha smartmåler: den jeg har virker helt utmerket og jeg har ingen problemer med å lese den av 2. hver mnd. Jeg vil ikke betale enda mer i strøm pga manipulative strømselskaper som evig bare juger til kundene. Jeg vil ikke at de sadistiske pengesyke strømselskapene skal eksporterer strømmen vår til forbanna EU, for å tjene enda mer penger og gjøre den dyrere for oss med disse målerne. Hvor mye mer må jeg betale? Hvordan kan jeg forhindre at de lykkes med å loppe meg for mer penger med måleren? Kan jeg nekte, uten å miste strømmen?

#%!!!!!%F!!!Grrr

Anonymkode: 9f903...6e0

Mener jeg leste om en som fikk slippe, men måtte da ut med nesten 3.000 kr. i året.

Det er mye motstand mot de nye målerene, dyrere strøm, sterk stråling = helseplager osv.

Anonymkode: ef0fd...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi takket nei. Har ikke hørt noe mer om det, men regner med at det kanskje vil komme et ekstra gebyr på grunn av det. Strømselskapet har enda ikke gitt beskjed om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler mindre for strøm med måleren, så jeg er veldig glad for å ha fått den... 
Men ja, du kan nekte, men da må du vel ha legeerklæring på det. 

Anonymkode: 1491c...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har smartmåler i hus på 180kvadrat, 2 personer. Siste strømregning var på ca 1000kr. Nettleien var ca 600. Synes ikke jeg blir svindlet..

Strålingen er for øvrig ikke sterk nok til å skade menneske. Varmen er ikke nok til å gjøre endring eller skade i meneskeceller

Anonymkode: 24cb9...670

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler mindre for strøm med måleren, så jeg er veldig glad for å ha fått den... 
Men ja, du kan nekte, men da må du vel ha legeerklæring på det. 

Anonymkode: 1491c...a42

Vi trengte ikke legeerklæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat fått beskjed om det skal installeres nye strømmålere der jeg bor. Jeg er så sint. Jeg vil ikke ha smartmåler: den jeg har virker helt utmerket og jeg har ingen problemer med å lese den av 2. hver mnd. Jeg vil ikke betale enda mer i strøm pga manipulative strømselskaper som evig bare juger til kundene. Jeg vil ikke at de sadistiske pengesyke strømselskapene skal eksporterer strømmen vår til forbanna EU, for å tjene enda mer penger og gjøre den dyrere for oss med disse målerne. Hvor mye mer må jeg betale? Hvordan kan jeg forhindre at de lykkes med å loppe meg for mer penger med måleren? Kan jeg nekte, uten å miste strømmen?

#%!!!!!%F!!!Grrr

Anonymkode: 9f903...6e0

Hvem har bestemt, tror du, at alle skal ha smartmåler? Ikke strømselskapene ikke nettleverandørene men politikerne. 

Toget ditt er gått for lenge siden, nemlig den gangen da du leverte stemmeseddelen, for flere år siden. Nå får du bare godta at ting er som de er, nekter du smartmåler, så får du tilslutt ikke strøm. Ingen kan tvinge seg inn i din bolig, men står strømmåleren utenfor din entredør, så blir den byttet uansett hva du gjør.

Anonymkode: 90134...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er REGJERINGEN som har bestemt dette, så her har du null å si.

Ja, du kan nekte, men da får du regning for merarbeid for strømselskapene.

Stråling? Hallo i luken. Det er ikke ioniserende stråling det er snakk om her....

Anonymkode: e7683...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min strømregning gikk ganske mye ned med måler, så jeg syns det er en god ting. 

Anonymkode: 04481...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...