Gjest Freigrei Skrevet 28. mars 2005 #1 Skrevet 28. mars 2005 Hvor kan man utdanne seg til å bli portrettmaler? Søker på nett, men finner ingen plass!
Gjest Calibra i.i. Skrevet 28. mars 2005 #2 Skrevet 28. mars 2005 Du blir kunstner hvis du går Statens Kunst og Håndverksskole i Oslo. (SKHS) Det tror jeg er det nærmeste du kommer en utdanning innen portrett. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #3 Skrevet 29. mars 2005 Men de har jo ikke male-linje! Akademiet kunne gått an, for det velger man jo selv hva man vil jobbe med. Men der blir jo naturalisme avskydd! Ingen andre forslag? Drar gjerne til utlandet.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 29. mars 2005 #4 Skrevet 29. mars 2005 Som jeg vet eller kan forestille meg! finns det ingen direkte utdannelse til portrettmaler.., du må nok gå en bredere vei. Men finner du noen si i fra til meg!
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #5 Skrevet 29. mars 2005 De hadda da fargelinje(hvor male-folket går) på SHKS, dessuten kjenner jeg folk som går/har gått visuell kommunikasjon som maler/tegner portretter også. men du bør helt klart tenke bredere enn ren naturalisme i "kopieringsforstand", ellers kommer du nok ikke inn på verken akademiet eller SHKS, hvor ideene dine rundt/bak det du driver med er vel så viktige som det tekniske nivået. Det finnes en god del ett- og toårige forskoler/kunstskoler hvor du kan til en viss grad kan fokusere på det du vil, og hvor man får teknisk veiledning. Bla Einar Granum, Oslo Maleskole, Strykejernet og tilsvarende i andre byer.
Gjest Freigrei Skrevet 31. mars 2005 #6 Skrevet 31. mars 2005 Hvorfor er det ikke lov til å lære seg å male naturalistisk her i landet? Det finnes jo så mange andre tilbud! Kan noen forklare meg?
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #7 Skrevet 31. mars 2005 Hva med rett og slett finne deg en maler du vil gå i lære hos? Det kan jo være vanskelig siden det ofte forutsetter visse grunnkunnskaper, samt at ikke alle har mulighet til å ta inn lærlinger. Et annet alternativ er jo private maleskoler. Vet at folkeuniversitetet har dagstudium innen maleri i mange byer.
Gjest Freigrei Skrevet 31. mars 2005 #8 Skrevet 31. mars 2005 Det kunne jeg ha gjort. Har tenkt tanken. Men synes fortsatt det er drøyt at staten ikke tilbyr utdanning i klassisk maleri. Greit at de legger vekt på konseptuell kunst, men om ikke annet så er naturalistisk maleri et unikt håndtverk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå