Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Freigrei
Skrevet

Hvor kan man utdanne seg til å bli portrettmaler?

Søker på nett, men finner ingen plass!

Videoannonse
Annonse
Gjest Calibra i.i.
Skrevet

Du blir kunstner hvis du går Statens Kunst og Håndverksskole i Oslo. (SKHS)

Det tror jeg er det nærmeste du kommer en utdanning innen portrett.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Men de har jo ikke male-linje!

Akademiet kunne gått an, for det velger man jo selv hva man vil jobbe med. Men der blir jo naturalisme avskydd!

Ingen andre forslag?

Drar gjerne til utlandet.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Som jeg vet eller kan forestille meg! finns det ingen direkte utdannelse til portrettmaler.., du må nok gå en bredere vei. Men finner du noen si i fra til meg!

Gjest Anonymous
Skrevet

De hadda da fargelinje(hvor male-folket går) på SHKS, dessuten kjenner jeg folk som går/har gått visuell kommunikasjon som maler/tegner portretter også. men du bør helt klart tenke bredere enn ren naturalisme i "kopieringsforstand", ellers kommer du nok ikke inn på verken akademiet eller SHKS, hvor ideene dine rundt/bak det du driver med er vel så viktige som det tekniske nivået.

Det finnes en god del ett- og toårige forskoler/kunstskoler hvor du kan til en viss grad kan fokusere på det du vil, og hvor man får teknisk veiledning. Bla Einar Granum, Oslo Maleskole, Strykejernet og tilsvarende i andre byer.

Gjest Freigrei
Skrevet

Hvorfor er det ikke lov til å lære seg å male naturalistisk her i landet?

Det finnes jo så mange andre tilbud!

Kan noen forklare meg?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med rett og slett finne deg en maler du vil gå i lære hos? Det kan jo være vanskelig siden det ofte forutsetter visse grunnkunnskaper, samt at ikke alle har mulighet til å ta inn lærlinger.

Et annet alternativ er jo private maleskoler. Vet at folkeuniversitetet har dagstudium innen maleri i mange byer.

Gjest Freigrei
Skrevet

Det kunne jeg ha gjort. Har tenkt tanken.

Men synes fortsatt det er drøyt at staten ikke tilbyr utdanning i klassisk maleri.

Greit at de legger vekt på konseptuell kunst, men om ikke annet så er naturalistisk maleri et unikt håndtverk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...