Gå til innhold

Din måltidsrytme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan ser din måltidsrytme ut i løpet av en dag? Med hovedmåltider, mellommåltider, snacks osv. Når spiser du de forskjellige/hvor lenge mellom måltidene? 

😊😊

Anonymkode: be422...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av og til 4 måltider, noen ganger ett måltid, noen ganger 0 mat kun vann og kaffe. 

Anonymkode: 280c1...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ett måltid. Middag. Spiser det samme som resten av familien, og så mye at jeg blir mett.  På fredag er det lov med vin og godis på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost ca kl 9, lunsj mellom 12-13, middag kl 16 ca og kveldsmat om jeg er sulten i 20 tiden. Det er sjeldent jeg har behov for noe mellom, i så fall holder det lenge at jeg tar meg et eple eller en neve druer for å døyve det verste suget frem til neste måltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost rundt kl 8, lunsj ca kl 12 og middag mellom kl 17 og 18. Spiser få eller ingen mellommåltider, men spiser jeg mellommåltid er det gjerne mellom 12 og 18, gjerne før trening. Spiser ikke kveldsmat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste faste måltid i ukedagene er lunsj med kollegaene kl.12.00. Ellers spiser jeg noen ganger frokost, andre ganger ikke, og middag alt fra 17-20. I helgene har jeg i hvert fall ingen faste rutiner. Spiser etter sult og timeplanen ellers. 

Anonymkode: 1c581...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hverdager spiser jeg kl 8, 11 og 15. Av og til middag rundt kl 20. I helger spiser jeg en til to ganger. Rundt kl 14 og 19. I dag ble det kun ett måltid ved 17-tiden.

Anonymkode: 31606...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser som regel én gang i døgnet, spiser når jeg er sulten, som regel en gang på ettermiddag-tidlig kveld.

I helgen hender det at det blir to måltider. 

 

Anonymkode: c48b9...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen fast plan, men prøver å få i meg 3 måltider. Noen ganger blir det to.

Jeg kan også spise flere små måltider, men det blir mest i helgene eller andre dager hvor jeg spiser mer usunt.

Prøver å holde meg unna snacks og mellommåltider. Da blir det gjerne til at jeg spiser mer enn jeg skal.

Anonymkode: b59eb...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber døgnkontinuerlig turnus og bor alene, så det varierer veldig når jeg spiser. Jeg spiser vanligvis bare én gang til dagen. Jeg skjønner ikke de som småspiser hele tiden... Jeg spiser meg heller god og mett på et skikkelig måltid enn mange fislemåltider. Av og til har jeg to, kanskje tre middager. Som regel bare én.

Anonymkode: 20051...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...