Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei min nyfødt som er bare 2 uker gammel har litt nesebuser i nesa som må ut. Hvordan kan jeg få dem ut? Har nesesuger også men jeg tørr ikke å bruke den enda siden han er veldig liten...er redd for at det skal komme irritasjon i nesa hans.

Jeg har saltvann som jeg kan dryppe i nesa men det er alt jeg kan gjøre? Får jo ikke inn fingrene mine i nesa for å få ut det som skal ut...kan jeg bruke vanlig Q tips??

Anonymkode: 96f43...47a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du morsmelk kan du dryppe det i nesen. 

Ikke driv å pirk inni der. Heller masser på siden av nesen,og liksom gni varsomt ut det som er oppi der. 

Skrevet

Bruk suger. Ikke q-tips, da dytter du nok bare lenger inn. Drypp med saltvann og sug. 

Anonymkode: 07920...40e

Skrevet

Hvis det er en synlig buse rett ved åpningen så bruker jeg qtip. Bare lar den såvidt røre bussen sidelengs og snurrer på qtipen. Det pleier å gjøre susen. Dytter ikke inn eller graver med, kun snurrer busen ut. 

Ellers brukte jeg otribaby saltvann og nesesuger. 

Anonymkode: dc996...f36

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk suger. Ikke q-tips, da dytter du nok bare lenger inn. Drypp med saltvann og sug. 

Anonymkode: 07920...40e

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er en synlig buse rett ved åpningen så bruker jeg qtip. Bare lar den såvidt røre bussen sidelengs og snurrer på qtipen. Det pleier å gjøre susen. Dytter ikke inn eller graver med, kun snurrer busen ut. 

Ellers brukte jeg otribaby saltvann og nesesuger. 

Brukte du nesesuger fra babyen var nyfødt eller litt større?

Anonymkode: 96f43...47a

Skrevet

Jeg hadde ikke bruk for før rundt 5 uker, etter det jeg husker. Da brukte jeg først litt saltvann for å løse også forsiktig med nesesuger og tørr klut noen minutter etterpå. 

Skrevet

Nesesuger er langt mer skånsom enn å pirke inni nesa. Når de er så små går den heller ikke inn i nesa. Hold den foran åpningen og sug. Fungerer best med litt saltvann først.

Anonymkode: ea1e0...692

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...