Gå til innhold

Venn som tar mye og gir lite!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle :)

Hvordan hadde dere tolket denne relasjonen. Har en ungdomsvenninne jeg har kjent siden videregående, og vi har hatt god kontakt helt til de siste 3 4 årene så har det vært opp og ned med kontakt. 

Det er ofte jeg som tar initiativ til å møtes, men hun er flink til å å ringe meg. Så si hver gang vi avtaler å møtes, skal det alltid gå på hennes premisser. Hun tar gjerne en kaffe en gang i måneden men har alltid en unnskyldning når jeg inviterer til å feks gå ut, ut å spise, dra på kino osv osv. 

Men, dette er noe hun til stadighet gjør sammen med andre. Inviterer jeg så blir det nei. En sjelden gang drikker vi gjerne vin sammen bare oss to. Jeg har tatt det opp og det har ført til uendelige krangler og hun har vært borte med jevne mellomrom da. 

Jeg er jo glad i henne, og vi har alltid hatt en god kjemi. Det merker jeg enda. Syns bare det er litt spesielt hele opplegget. Setter selvfølgelig pris på kaffe treffene våres, men før hadde vi mye mer kontakt. Det virker ikke som hun er interessert i å ta vare på vennskapet. Virker i vertfall ikke særlig redd for å miste meg.. 🙄Vi  gir heller ikke julegaver til hverandre lenger. 

Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette lenger jeg...

Anonymkode: 1a49e...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er en gammel bekjent av henne. Du betyr nok ikke så mye for henne som hun betyr for deg.

tenker du må finne noen andre. Har du noe spesielle interesser??

Anonymkode: c3e50...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit happens og man kan bli "ghosted" av gamle venninner i tider og stunder. Det du må innse nå er at dette er ute av din kontroll. Du har gjort innsatsen men vil ikke venninnen din så vil hun ikke.

Mitt tips til deg er å ligge lavt I terrenget fremover, fokuser på deg selv og ditt liv, og heller la henne ta kontakt. Ikke lag konflikt ut av dette, og heller nyte stundene når dere treffes.

Jeg har også prøvd å nå ut til ei gammel venninne men når hun avlyser avtaler, og ikke tar initiativ til møter selv, har jeg det bedre av å ligge unna og dyrke vennskap med andre som vil meg godt.

Anonymkode: 3f8fd...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet? Et det ikke koselig å treffes for kaffe en gang i blant? Noen vennskap glir mer over i jekjentskap, men det trenger ikke nødvendigvis bety at vennskapet er over. Jeg har flere venner jeg ser nokså sjelden, av ulike grunner. Så når vi først treffes er det ofte naturlig å treffes på en kafé. 

Anonymkode: c526e...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke helt problemet? Et det ikke koselig å treffes for kaffe en gang i blant? Noen vennskap glir mer over i jekjentskap, men det trenger ikke nødvendigvis bety at vennskapet er over. Jeg har flere venner jeg ser nokså sjelden, av ulike grunner. Så når vi først treffes er det ofte naturlig å treffes på en kafé. 

Anonymkode: c526e...0e5

Det er jo ikke det at det ikke er koselig å møtes over en kaffe. Hvis du ikke ser gjennom det jeg har skrevet eller på noen måte ønsker å forstå, så hvorfor gidde i det hele tatt å bruke din energi på å kommentere. 

Anonymkode: 1a49e...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Shit happens og man kan bli "ghosted" av gamle venninner i tider og stunder. Det du må innse nå er at dette er ute av din kontroll. Du har gjort innsatsen men vil ikke venninnen din så vil hun ikke.

Mitt tips til deg er å ligge lavt I terrenget fremover, fokuser på deg selv og ditt liv, og heller la henne ta kontakt. Ikke lag konflikt ut av dette, og heller nyte stundene når dere treffes.

Jeg har også prøvd å nå ut til ei gammel venninne men når hun avlyser avtaler, og ikke tar initiativ til møter selv, har jeg det bedre av å ligge unna og dyrke vennskap med andre som vil meg godt.

Anonymkode: 3f8fd...5ab

Tusen takk for svar. Veldig bra skrevet! :)

Anonymkode: 1a49e...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er en gammel bekjent av henne. Du betyr nok ikke så mye for henne som hun betyr for deg.

tenker du må finne noen andre. Har du noe spesielle interesser??

Anonymkode: c3e50...38c

Er nok slik det er ja. Hun ser meg mer som en tidligere venn, bekjent enn venninne. 

Anonymkode: 1a49e...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke det at det ikke er koselig å møtes over en kaffe. Hvis du ikke ser gjennom det jeg har skrevet eller på noen måte ønsker å forstå, så hvorfor gidde i det hele tatt å bruke din energi på å kommentere. 

Anonymkode: 1a49e...d9a

Men setter selvsagt pris på våre kaffetreff, selv om det til stadighet blir til at jeg inviterer. 

Anonymkode: 1a49e...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok som ene sier her at hun betrakter deg som en gammel bekjent. Altså at hun synes det er hyggelig å ta en kaffe sammen av og til men at det ikke er noe mer enn det. Det er jo greit med noen av dem også men det er nok viktig at dere har samme inntrykket av båndet.. 

Anonymkode: 47287...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du bør sette pris på hun jeg. Jeg har mangen venninner jeg ikke ser så ofte lengre. En gang i måneden er ikke SÅ gale og hvis hun er flink å ringe ser jeg ikke helt problemet. Hold på hun du. Kan være dere får mer kontakt etterhvert. Eller ikke. Men det virker som du trenger en som kan gi deg mer tid. En bestevenninne. Kanskje det sitter en der ute ett sted som trenger deg like mye som du trenger hun? Du må rett og slett finne andre og ikke være så avhengi av hun ene. Det tar tid men lar seg gjøre. Har gjort det selv flere ganger :) Ikke kutt en ut som forsatt snakker litt med deg. 

Anonymkode: 7bc5a...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...