AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #1 Del Skrevet 18. november 2018 I går var jeg innom en arrangement der dem solgte produkter både i ting og mat. Jeg visste ikke om arrangementet som er i sentrum i Oslo. Når jeg kommer inn, så ser jeg en vekter med gul vest som fin sikter meg, og jeg prøver å legge det til side, og når jeg har passert vekteren( utenlands opphav) og passer en annen med gul vest(norsk opphav, men mye yngre) når jeg har gått en fem meter lenger i teltet, så ser jeg tilbake tilfeldig, og da ser jeg at vekteren (utenlands opphav) forteller om meg. Og den yngre vekteren snur etter meg og jeg skjønner vekteren(utenlands opphav) forteller om meg. Og deretter fotfølger den yngre vekteren meg for å late som han ser etter produkter i hyllene. Alt dette skjedde i løpet av to minutter jeg var i teltet. Andre som har fått sånne dårlige opplevelser? andre som opplever vektere ødelegger miljøet i arrangementer og butikker? Jeg selv er norsk, og er i 40 årene, og tenker at det å gå alene i arrangementer blir du lettere utsatt og finsiktet av umodne vektere. Jeg prøvde å riste av det, men trenger å få sagt det til noen, for å høre andres meninger om sånne episoder. Anonymkode: 05933...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #2 Del Skrevet 18. november 2018 Fin siktet..? Anonymkode: 326f1...13d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 18. november 2018 #3 Del Skrevet 18. november 2018 Hva er å bli fin siktet? 🤔 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #4 Del Skrevet 18. november 2018 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Hva er å bli fin siktet? 🤔 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fin siktet..? Anonymkode: 326f1...13d det må nesten oppleves selv, men vektere ser etter kandidater som er trussel for å stjele, jeg undrer hvorfor jeg måtte støte på det etter kun ett minutt i teltet. Men inni meg opplevde det ekkelt. Konklusjonen min det er skummelt i alle ting å gå alene. Jeg bare så det med mine egne øyne, og jeg kunne jo ikke konfrontere det. Men det var så direkte åpenlyst og veldig umodent måten vekteren av utenlandsk opphav gjorde det. Han var rett og slett stygg person. Anonymkode: 05933...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #5 Del Skrevet 18. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: det må nesten oppleves selv, men vektere ser etter kandidater som er trussel for å stjele, jeg undrer hvorfor jeg måtte støte på det etter kun ett minutt i teltet. Men inni meg opplevde det ekkelt. Konklusjonen min det er skummelt i alle ting å gå alene. Jeg bare så det med mine egne øyne, og jeg kunne jo ikke konfrontere det. Men det var så direkte åpenlyst og veldig umodent måten vekteren av utenlandsk opphav gjorde det. Han var rett og slett stygg person. Anonymkode: 05933...9f2 Da ser du kanskje litt slum ut..? Anonymkode: b7af0...05c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoneWolf Skrevet 18. november 2018 #6 Del Skrevet 18. november 2018 Herregud TS, du er paranoid så det holder... Har du pratet med en profesjonell om paranoiaen din? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #7 Del Skrevet 18. november 2018 Litt paranoid kanskje??? Anonymkode: 894db...a45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #8 Del Skrevet 18. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: det må nesten oppleves selv, men vektere ser etter kandidater som er trussel for å stjele, jeg undrer hvorfor jeg måtte støte på det etter kun ett minutt i teltet. Men inni meg opplevde det ekkelt. Konklusjonen min det er skummelt i alle ting å gå alene. Jeg bare så det med mine egne øyne, og jeg kunne jo ikke konfrontere det. Men det var så direkte åpenlyst og veldig umodent måten vekteren av utenlandsk opphav gjorde det. Han var rett og slett stygg person. Anonymkode: 05933...9f2 En person som er mørkhudet eller ser utenlandsk ut kan fint være helt NORSK altså! Utseende er ikke ensbetydende at personen ikke er født i Norge! Anonymkode: c15e9...869 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 18. november 2018 #9 Del Skrevet 18. november 2018 Umulig å si om ts er paranoid eller ikke. Det er fakta at vektere siler ut personer de følger ekstra med på. Ofte blir folk mistenkt uten grunn. Butikktyver kommer i alle utgaver. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tånegla Skrevet 18. november 2018 #10 Del Skrevet 18. november 2018 Hmmm. Hva har hudfargen på vekteren med saken å gjøre? Virker som om du er en smule paranoid og redd for at de som har litt annet opphav enn deg skal overta hele Oslo. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #11 Del Skrevet 18. november 2018 19 minutter siden, LoneWolf skrev: Herregud TS, du er paranoid så det holder... Har du pratet med en profesjonell om paranoiaen din? Nei, jeg er ikke paranoid. Men det var faktisk det jeg så, men orker ikke konfrontere når jeg er der alene. Men vektere er rare, farlig for samfunnet vil jeg si. Anonymkode: 05933...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoneWolf Skrevet 18. november 2018 #12 Del Skrevet 18. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, jeg er ikke paranoid. Men det var faktisk det jeg så, men orker ikke konfrontere når jeg er der alene. Men vektere er rare, farlig for samfunnet vil jeg si. Anonymkode: 05933...9f2 Så du bekrefter altså at du er paranoid. Skjønner. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #13 Del Skrevet 18. november 2018 Jeg tviler på at grunnen til at du ble holdt ekstra øye med var at du gikk alene, altså. Men det kan selvsagt være vanskelig for vektere å se forskjell på mennesker som hele tiden ser seg over skulderen fordi de tror alle er ute etter dem, og mennesker som hele tiden ser seg over skulderen fordi de skal sjekke om noen ser at de stjeler. Kall det en selvoppfyllende profeti. Du oppførte deg antakelig mistenkelig, og ble selvsagt behandlet deretter. At du gikk alene er ikke relevant, og det er heller ikke hudfargen til den ene vekteren. Anonymkode: 340c1...ddf 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #14 Del Skrevet 18. november 2018 Det er helt vanlig at vektere sikter seg inn på kunder, som de da velger å holde et ekstra øye med. Det betyr bare at flere punkter ved utseendet ditt, passer med profilen for de man av erfaring ofte tar i nasking. Kan det føles ekkelt å bli markert på denne måten? Helt sikkert, men de gjør bare jobben sin. Det var trolig en del produkter av høy verdi, og ofte mangler det videoovervåkning på slike arrangementer, så jeg syns at de nesten må få muligheten til å gjøre jobben sin. Ingen kom bort til deg, ingen tok i deg, og ingen hindret deg i å handle, så jeg synes du skal la det gå. Anonymkode: 901ab...555 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #15 Del Skrevet 18. november 2018 3 minutter siden, LoneWolf skrev: Så du bekrefter altså at du er paranoid. Skjønner. tror du er paranoid, og trenger hjelp. Du har aldri blitt elsket. Anonymkode: 05933...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #16 Del Skrevet 18. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: tror du er paranoid, og trenger hjelp. Du har aldri blitt elsket. Anonymkode: 05933...9f2 Hæ? Anonymkode: c1ade...af8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #17 Del Skrevet 18. november 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: tror du er paranoid, og trenger hjelp. Du har aldri blitt elsket. Anonymkode: 05933...9f2 Og der røpte du deg som et troll! Anonymkode: c15e9...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #18 Del Skrevet 18. november 2018 Vent til noen av dere får erfare det selv. Vektere er samfunnets tollere fra gammelt av. Anonymkode: 05933...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå