AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #61 Skrevet 13. januar 2019 9 minutter siden, Brielle skrev: 🤦🏼♀️ Nå er det ikke bare "pappa’n min" som sier dette da 🙄 Det er både eksisterende og tidligere medlemmer som er uenige og sier at dette ikke stemmer. Folk er tydeligvis uenige om saken, og sier/skriver litt av hvert begge veier. Du trenger ikke å være så nedlatende. "Kjære pappa"...det virker ikke veldig oppegående å skrive slikt akkurat, men skjønner at det er en hersketeknikk. Vet du hva, jeg driter i hele frimurlosjen. Jeg synes bare ikke noe om at folk skal være så påståelige og tro at de sitter på den eneste "sannheten", det eneste som liksom stemmer. Det er antagelig en del ulik praksis, som jeg også skriver, og det er relativt vanlig at ting praktiseres ulikt i forskjellige land bl.a. Selv om det har røtter i den samme tradisjonen/troen/whatever. Det var dessuten en del drøye påstander her, med både korrupsjon i rettsvesenet, ofringer og blod-greier. Hvis dere tror på det, så sier det mest om hvilken verden dere lever i. Husk også at alle kan skrive bøker, og man skal ikke alltid tro på alt man ser på tv eller leser...det skal tross alt bli snakket om slik at det selger. Takk for meg 🙂 Når frimurerene vil være mystiske og holde ting hemmelig så får de tåle spekulasjoner😊 Anonymkode: 914cc...9f3 1
Gjest Brielle Skrevet 13. januar 2019 #62 Skrevet 13. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær så snill. Skill mellom AB kodene. Ellers vil jeg si at din far umulig kan overgå alt annet alle andre har sagt. Det faller på sin egen urimelighet. Han har tross alt avlagt taushetsløfte. Anonymkode: 914cc...9f3 Beklager så meget.. Men i all verden, jeg snakker da ikke bare om faren min. Slutt å dra han inn i alt, det er det jo dere andre som gjør. Grunnen til han ble nevnt, var jo fordi Ts i utgangspunktet spurte om noen kjente noen som var frimurer, og da svarte jeg på det. Og ALLE andre har ikke sagt det motsatte, nei. Hvor har du det fra? Det er både eksisterende og tidligere medlemmer som sier det samme som jeg skriver, og andre i denne tråden med familiemedlemmer i frimurlosjen som også skriver det. Så hvor har du alle andre fra? Det er jo tydelig at noen sier noe og andre sier noe annet. Du får tro akkurat det du vil tro for min del. Og så gjør jeg det samme.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #63 Skrevet 13. januar 2019 12 minutter siden, Brielle skrev: 🤦🏼♀️ Nå er det ikke bare "pappa’n min" som sier dette da 🙄 Det er både eksisterende og tidligere medlemmer som er uenige og sier at dette ikke stemmer. Folk er tydeligvis uenige om saken, og sier/skriver litt av hvert begge veier. Du trenger ikke å være så nedlatende. "Kjære pappa"...det virker ikke veldig oppegående å skrive slikt akkurat, men skjønner at det er en hersketeknikk. Vet du hva, jeg driter i hele frimurlosjen. Jeg synes bare ikke noe om at folk skal være så påståelige og tro at de sitter på den eneste "sannheten", det eneste som liksom stemmer. Det er antagelig en del ulik praksis, som jeg også skriver, og det er relativt vanlig at ting praktiseres ulikt i forskjellige land bl.a. Selv om det har røtter i den samme tradisjonen/troen/whatever. Takk for meg 🙂 Men det eneste grunnlaget du har for at dette med kiste ikke stemmer er faren din, og da er det jo det grunnlaget man argumenterer mot ikkesant? Kom gjerne med kilder som bekrefter at påstanden om kiste er feil så styrker du saken din, for akkurat nå ser det slik ut: For kiste: Minst to deltagere i tråden her har hørt om det. Minst en dokumentar på Netflix. Mot kiste: Pappaen til en deltager i tråden. Du skjønner du også, hvor svakt argumentet ditt da stiller, spesielt når du ikke kommer med noe konkret men roper ut om hersketeknikker (som du forøvrig er ivrig bruker av selv også!) og hvor lite seriøst man kan ta dokumentarer på Netflix (dokumentarer som du ikke engang har sett!) Du blander også Anonymkoder, og tillegger andre meninger som de ikke har kommet med. Så ja, takk til deg. Anonymkode: 794ff...2e3 4
Gjest Brielle Skrevet 13. januar 2019 #64 Skrevet 13. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når frimurerene vil være mystiske og holde ting hemmelig så får de tåle spekulasjoner😊 Anonymkode: 914cc...9f3 Det er helt greit det 😜 Men spekulasjoner, og å påstå hardnakket at det bare er en ting som stemmer, at man vet dette helt sikkert og alt annet som andre kommer med dermed er helt feil og løgn, det er to forskjellige ting. Det er det jeg reagerte på her inne 😊 Er ikke frimurer selv, er "heldigvis" jente, så samme kan det være 😝
Gjest Brielle Skrevet 13. januar 2019 #65 Skrevet 13. januar 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det eneste grunnlaget du har for at dette med kiste ikke stemmer er faren din, og da er det jo det grunnlaget man argumenterer mot ikkesant? Kom gjerne med kilder som bekrefter at påstanden om kiste er feil så styrker du saken din, for akkurat nå ser det slik ut: For kiste: Minst to deltagere i tråden her har hørt om det. Minst en dokumentar på Netflix. Mot kiste: Pappaen til en deltager i tråden. Du skjønner du også, hvor svakt argumentet ditt da stiller, spesielt når du ikke kommer med noe konkret men roper ut om hersketeknikker (som du forøvrig er ivrig bruker av selv også!) og hvor lite seriøst man kan ta dokumentarer på Netflix (dokumentarer som du ikke engang har sett!) Du blander også Anonymkoder, og tillegger andre meninger som de ikke har kommet med. Så ja, takk til deg. Anonymkode: 794ff...2e3 Les tråden litt bedre du.. Det er en annen person som hadde hørt om kiste, og vedkomne hadde hørt et rykte og lurte på om det stemte. Det var to stk som avkreftet dette, den ene var meg og den andre var en annen som også har en far som er frimurer. Endret 13. januar 2019 av Brielle
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #66 Skrevet 13. januar 2019 1 minutt siden, Brielle skrev: Det er helt greit det 😜 Men spekulasjoner, og å påstå hardnakket at det bare er en ting som stemmer, at man vet dette helt sikkert og alt annet som andre kommer med dermed er helt feil og løgn, det er to forskjellige ting. Det er det jeg reagerte på her inne 😊 Er ikke frimurer selv, er "heldigvis" jente, så samme kan det være 😝 Du har ikke fått med deg hva jeg har sagt. Anonymkode: 914cc...9f3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #67 Skrevet 13. januar 2019 8 minutter siden, Brielle skrev: Beklager så meget.. Men i all verden, jeg snakker da ikke bare om faren min. Slutt å dra han inn i alt, det er det jo dere andre som gjør. Grunnen til han ble nevnt, var jo fordi Ts i utgangspunktet spurte om noen kjente noen som var frimurer, og da svarte jeg på det. Og ALLE andre har ikke sagt det motsatte, nei. Hvor har du det fra? Det er både eksisterende og tidligere medlemmer som sier det samme som jeg skriver, og andre i denne tråden med familiemedlemmer i frimurlosjen som også skriver det. Så hvor har du alle andre fra? Det er jo tydelig at noen sier noe og andre sier noe annet. Du får tro akkurat det du vil tro for min del. Og så gjør jeg det samme. Feil. Du drar selv inn din far, og at han fant påstanden om bruk av kiste i et rituale så latterlig at han lo på telefonen. Det er kun du som har sagt i mot dette med bruk av dette med kiste. Stå for det du sier nå. Anonymkode: 794ff...2e3 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #68 Skrevet 13. januar 2019 Kjenner en god håndfull. Pent fordelt på ulike grader. Hva var det du var interessert i sa du? Frimurerne er en gammel losje så det er ikke urimelig å anta at ritualer og rutiner bærer preg av det. Å spekulere om rykter blir jo bare tøys. Anonymkode: 1dc88...e69
Gjest Brielle Skrevet 13. januar 2019 #69 Skrevet 13. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Feil. Du drar selv inn din far, og at han fant påstanden om bruk av kiste i et rituale så latterlig at han lo på telefonen. Det er kun du som har sagt i mot dette med bruk av dette med kiste. Stå for det du sier nå. Anonymkode: 794ff...2e3 Feil på deg selv 😝 Du misforstår bare alt jeg skriver, og det går antagelig begge veier. Jeg er i det minste ikke anonym, og står for det jeg sier ja. Men jeg trenger ikke å forklare meg mer for deg, vi kjenner ikke hverandre, vi er uenige, jeg gidder ikke å krangle, og vi kan være enige om å være uenige og synes at hverandre er teite 😊 Ha en fortsatt fin kveld 🙋🏼♀️
Gjest Brielle Skrevet 13. januar 2019 #70 Skrevet 13. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke fått med deg hva jeg har sagt. Anonymkode: 914cc...9f3 Ditto 🙂
Gjest Brielle Skrevet 13. januar 2019 #71 Skrevet 13. januar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. Du drar selv inn din far, og at han fant påstanden om bruk av kiste i et rituale så latterlig at han lo på telefonen. Det er kun du som har sagt i mot dette med bruk av dette med kiste. Stå for det du sier nå. Anonymkode: 794ff...2e3 Les forresten side 2, kommentar fra en anonym lenger ned på siden (slutter på b99). Et par hakk under min... Der er det en til som sier i mot dette med bruk av kiste, så det er ikke kun meg, selv om jeg får all "skylden" her. Antagelig fordi jeg ikke er anonym 😊 Men jeg tror nok du har lest denne feil, slik at det i din bok ble den ene andre som bekreftet dette. Det er ingen som har sagt at dette med kiste stemmer her, bortsett fra deg. Det var først en som spurte om dette bare var oppspinn eller ikke (en som ikke visste, og som ikke påstod noe som helst), og det var altså denne personen vi svarte, begge to.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #72 Skrevet 13. januar 2019 18 minutter siden, Brielle skrev: Feil på deg selv 😝 Du misforstår bare alt jeg skriver, og det går antagelig begge veier. Jeg er i det minste ikke anonym, og står for det jeg sier ja. Men jeg trenger ikke å forklare meg mer for deg, vi kjenner ikke hverandre, vi er uenige, jeg gidder ikke å krangle, og vi kan være enige om å være uenige og synes at hverandre er teite 😊 Ha en fortsatt fin kveld 🙋🏼♀️ Dummeste argumentet du har brukt til nå! Du er ikke noe mindre anonym bare fordi du har et nick. Jeg vet ikke mer om deg enn du vet om meg bare fordi du bruker nick og ikke jeg. Det handler ikke om å være teit, men om 0 backe opp påstandene dine. Anonymkode: 794ff...2e3 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #73 Skrevet 13. januar 2019 Akkurat nå, Brielle skrev: Les forresten side 2, kommentar fra en anonym lenger ned på siden (slutter på b99). Et par hakk under min... Der er det en til som sier i mot dette med bruk av kiste, så det er ikke kun meg, selv om jeg får all "skylden" her. Antagelig fordi jeg ikke er anonym 😊 Men jeg tror nok du har lest denne feil, slik at det i din bok ble den ene andre som bekreftet dette. Det er ingen som har sagt at dette med kiste stemmer her, bortsett fra deg. Det var først en som spurte om dette bare var oppspinn eller ikke (en som ikke visste, og som ikke påstod noe som helst), og det var altså denne personen vi svarte, begge to. Og hva med vedkommende som drar frem 7 sverd mot strupen? Forskjellen på deg og meg er at jeg kan henvise til publiserte kilder, du kan henvise til pappa. Anonymkode: 794ff...2e3
Gjest Brielle Skrevet 13. januar 2019 #74 Skrevet 13. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dummeste argumentet du har brukt til nå! Du er ikke noe mindre anonym bare fordi du har et nick. Jeg vet ikke mer om deg enn du vet om meg bare fordi du bruker nick og ikke jeg. Det handler ikke om å være teit, men om 0 backe opp påstandene dine. Anonymkode: 794ff...2e3 Les side to, anonymkode som slutter på b99. Det er jeg og en annen som begge sier at det med kiste ikke stemmer, hvorfor er du så ute etter å ta meg egentlig?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #75 Skrevet 13. januar 2019 7 minutter siden, Brielle skrev: Les side to, anonymkode som slutter på b99. Det er jeg og en annen som begge sier at det med kiste ikke stemmer, hvorfor er du så ute etter å ta meg egentlig? Fordi du tar feil. Og har ingenting til å backe opp påstanden din bortsett fra hva pappa sier. Og dette er da den samme pappaen som har sverget en ed på å ikke kommentere ritualene. Anonymkode: 794ff...2e3 2
Gjest Brielle Skrevet 13. januar 2019 #76 Skrevet 13. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og hva med vedkommende som drar frem 7 sverd mot strupen? Forskjellen på deg og meg er at jeg kan henvise til publiserte kilder, du kan henvise til pappa. Anonymkode: 794ff...2e3 Igjen, hvorfor er du sånn ute etter meg? Det er ikke bare jeg som skriver/sier dette. Det er en som påstår dette med kiste her i tråden, og det er deg. Så ikke si at det bare er jeg som skriver i mot, når det er flere som gjør det. Publisert betyr ingenting for meg, vet du hva og hvor mange som blir publisert egentlig...folk kan skrive ganske fritt så fremt de formulerer seg smart og bruker de rette ordene. Med det sagt, så bryr det meg midt i ryggen om de har 0,3,7 eller 12 sverd, kiste eller ikke kiste. Men du trenger ikke å angripe meg, og kun meg, bare fordi jeg nevner faren min og har hørt noe annet enn deg. Jeg er som sagt ikke den eneste som skriver det.
Gjest Regn Skrevet 13. januar 2019 #77 Skrevet 13. januar 2019 (endret) https://www.vl.no/old-kultur/eks-frimurer-jeg-ble-lagt-i-likkiste-1.27452?paywall=true https://www.dagbladet.no/kultur/frimurermedlem-avslorer-nytt-om-hemmelige-ritualer---sensureres-av-egne-ledere/60380099 Åttende grad... Endret 13. januar 2019 av Regn
Gjest Brielle Skrevet 13. januar 2019 #78 Skrevet 13. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi du tar feil. Og har ingenting til å backe opp påstanden din bortsett fra hva pappa sier. Og dette er da den samme pappaen som har sverget en ed på å ikke kommentere ritualene. Anonymkode: 794ff...2e3 Herregud 🤦🏼♀️ "Du har feil, jeg har rett...joohoo, jeg haar det!" 🙄 Du takler motgang og andres meninger ganske dårlig forstår jeg..
Gjest Regn Skrevet 13. januar 2019 #79 Skrevet 13. januar 2019 Det er ikke sikkert Bri tar feil, men det er heller ikke sikkert hun har rett. Vi veit ikke fordi det er hemmelig
Gjest Brielle Skrevet 13. januar 2019 #80 Skrevet 13. januar 2019 1 minutt siden, Regn skrev: https://www.vl.no/old-kultur/eks-frimurer-jeg-ble-lagt-i-likkiste-1.27452?paywall=true https://www.dagbladet.no/kultur/frimurermedlem-avslorer-nytt-om-hemmelige-ritualer---sensureres-av-egne-ledere/60380099 Åttende grad... Kommer jo ikke inn så jeg får lest, ser bare overskriften. En påstand fra en prest (?) fra 2009. Er det alt? Ikke alle frimurere er kristne engang, hvis det også blir en "greie"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå