AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #41 Skrevet 13. januar 2019 11 minutter siden, Brielle skrev: Husk at det er forskjellige personligheter som er med.. Mener du at frimurere generelt er kristne, eller at de som kom i begravelsen var det? Min far er ateist og frimurer, de har både kristne og ikke-kristne medlemmer. Men de var jo antagelig kristne alle sammen før, "i gamle dager". De i begravelsen, ser jeg var uklar. Jeg veit ikke noe om troen til andre frimurere. Anonymkode: 15f9d...fa8
Gjest Brielle Skrevet 13. januar 2019 #42 Skrevet 13. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De i begravelsen, ser jeg var uklar. Jeg veit ikke noe om troen til andre frimurere. Anonymkode: 15f9d...fa8 Aha, okay 😊 Bare lurte altså 🙂
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #43 Skrevet 13. januar 2019 1 minutt siden, Brielle skrev: Aha, okay 😊 Bare lurte altså 🙂 Jeg er ikke sånn superflink på å skrive klart og godt så bra du spør Anonymkode: 15f9d...fa8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #44 Skrevet 13. januar 2019 9 minutter siden, Brielle skrev: Herlighet, alt er som kjent ikke som "i gamle dager" lenger 🙄 Dokumentarene tar dessuten for seg historien og slik det var før, og gjerne i andre land. Og her kommer heller ikke alltid sannheten frem, det spørs på motivet til den som har laget denne, det spørs på hvem som blir intervjuet osv osv. Kanskje disse tidligere medlemmene ikke har vært helt ærlige, tenkt på det? Hvorfor er de ikke medlemmer mer? Er de bitre? Kastet ut, uvennskap e.l...hvem vet. Stoler mer på faren min, som alltid har vært dønn ærlig og har et elendig pokerfjes, samt hans naturlige reaksjon. Hvorfor skal jeg tro mer på folk jeg ikke kjenner, og som kan ha alle mulige motiver bak sine påstander. Hvis du leser i tråden så er det flere som har familiemedlemmer og folk de kjenner personlig som er frimurer. Utbrytere snakker jo om indoktrinering. Mulig de og din far har ulik oppfatning av hva som er sant. Jeg har to frimurere i familien, og jeg har alltid reagert på de. Fikk ikke vite før i voksen alder at de var frimurere. Anonymkode: 914cc...9f3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #45 Skrevet 13. januar 2019 10 minutter siden, Brielle skrev: Herlighet, alt er som kjent ikke som "i gamle dager" lenger 🙄 Dokumentarene tar dessuten for seg historien og slik det var før, og gjerne i andre land. Og her kommer heller ikke alltid sannheten frem, det spørs på motivet til den som har laget denne, det spørs på hvem som blir intervjuet osv osv. Kanskje disse tidligere medlemmene ikke har vært helt ærlige, tenkt på det? Hvorfor er de ikke medlemmer mer? Er de bitre? Kastet ut, uvennskap e.l...hvem vet. Stoler mer på faren min, som alltid har vært dønn ærlig og har et elendig pokerfjes, samt hans naturlige reaksjon. Hvorfor skal jeg tro mer på folk jeg ikke kjenner, og som kan ha alle mulige motiver bak sine påstander. Hvis du leser i tråden så er det flere som har familiemedlemmer og folk de kjenner personlig som er frimurer. Dokumentarer som ligger feks på Netflix og uttalelser fra tidligere medlemmer er fra moderne tid. I den ene dokumentaren er det også uttalelser fra menn som fortsatt er medlemmer. Men neida, det er sikkert alle de som ljuger og pappa som er ærlig.. Spesielt siden pappa egentlig ikke har lov til å fortelle deg sannheten. Evt så kan det være at han ikke er høy nok grad ennå, for jeg tror ikke kisten er i det første trinnet. Anonymkode: 794ff...2e3 7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #46 Skrevet 13. januar 2019 On 1/9/2019 at 1:42 AM, AnonymBruker said: Det er en klubb av korrupsjon og elite, men også av selvutvikling på godt og vondt. En frimurer kan for eksempel slippe unna fartsbot om han viser ringen til politibetjenten (kjenner personlig til et slikt tilfelle) og de beskytter hverandre, så om en frimurerer gjør noe kriminelt og dommeren i rettsaken tilfeldigvis også er frimurer så blir han frikjent osv, samme med helsekøer osv. Men hensikten med frimurerlosjen er selvutvikling og å vite sannheten om universet og livet, det er så langt fra hva vi er opplært til så kun utvalgte blir tatt i mot og man må gjennom mange prøver og år før man får vite litt og litt. Få kommer til høyeste grad. Ritualene består av både setninger "spells" , bevegelser og av offringer. Ja i de mest ekstreme losjene går det blodofringer og levende skapninger men jeg tror ikke det foregår i losjene her i Norge. Mange ser på frimurere som onde, men det er fordi mange misbruker makten de får ved å vite hvordan magi og ritualer fungerer. Selve hensikten med frimurere er ikke ondskap men spirituel oppvåkning og metafysisk kunnskap om det universet vi ikke kan se. Alt vi ser er et teater kan man si, og helt andre krefter drar i trådene. Anonymkode: 385e6...01f Her er det noen som har sett for mye på TV og fulgt med litt vel lite på skolen og i verden 😂😂 Jeg visste ikke at det var vanlig å ha så lite kunnskap om hvordan rettssystemet er bygd opp men ok. Jeg har hatt frivillig verv som meddommer i 15 år, og kan fortelle deg at en dommer har i grunn særdeles lite «makt». Du skjønner det, at i Norge skal man dømmes av sine likemenn. I tingretten innebærer det én dommer og to meddommere (helt vanlige mennesker, ikke jurister). Er dommeren den eneste som stemmer for frifinnelse så har ikke den dommeren så mye å si, da blir det ikke frifinnelse gitt, samme f om man er frimurer eller ei Anonymkode: 2187c...30f 3
Chablis Skrevet 13. januar 2019 #47 Skrevet 13. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det noen som har sett for mye på TV og fulgt med litt vel lite på skolen og i verden 😂😂 Jeg visste ikke at det var vanlig å ha så lite kunnskap om hvordan rettssystemet er bygd opp men ok. Jeg har hatt frivillig verv som meddommer i 15 år, og kan fortelle deg at en dommer har i grunn særdeles lite «makt». Du skjønner det, at i Norge skal man dømmes av sine likemenn. I tingretten innebærer det én dommer og to meddommere (helt vanlige mennesker, ikke jurister). Er dommeren den eneste som stemmer for frifinnelse så har ikke den dommeren så mye å si, da blir det ikke frifinnelse gitt, samme f om man er frimurer eller ei Anonymkode: 2187c...30f Helt riktig. De gangene jeg har vært meddommer så har faktisk dommer lagt seg litt bakpå og ikke engang kommet med sin mening før vi to andre har sagt vårt, så dommer er heller ikke med å "påvirker". 1
Sillyline Skrevet 13. januar 2019 #49 Skrevet 13. januar 2019 En gutteklubb for voksne menn. Tviler på at de gjør så mye annet der enn ellers. Gutta samles, får fri fra konene, skravler, så drar de hjem. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #50 Skrevet 13. januar 2019 Akkurat nå, Pipaluk skrev: Er det ikke bare en gutteklubb? Med gamle rituala... Anonymkode: 15f9d...fa8 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #51 Skrevet 13. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dokumentarer som ligger feks på Netflix og uttalelser fra tidligere medlemmer er fra moderne tid. I den ene dokumentaren er det også uttalelser fra menn som fortsatt er medlemmer. Men neida, det er sikkert alle de som ljuger og pappa som er ærlig.. Spesielt siden pappa egentlig ikke har lov til å fortelle deg sannheten. Evt så kan det være at han ikke er høy nok grad ennå, for jeg tror ikke kisten er i det første trinnet. Anonymkode: 794ff...2e3 Hva heter dokumentaren på Netflix? 😊 Anonymkode: 914cc...9f3 2
Gjest Brielle Skrevet 13. januar 2019 #52 Skrevet 13. januar 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dokumentarer som ligger feks på Netflix og uttalelser fra tidligere medlemmer er fra moderne tid. I den ene dokumentaren er det også uttalelser fra menn som fortsatt er medlemmer. Men neida, det er sikkert alle de som ljuger og pappa som er ærlig.. Spesielt siden pappa egentlig ikke har lov til å fortelle deg sannheten. Evt så kan det være at han ikke er høy nok grad ennå, for jeg tror ikke kisten er i det første trinnet. Anonymkode: 794ff...2e3 Skjønner, ja alt som ligger på Netflix må jo stemme... Hvilke land er disse mennene fra? Hva heter dokumentarene? Han er ikke i det første trinnet nei, og han har vært medlem i flere tiår. Den barnslige tonen, og hersketeknikken med "pappa vet best", kan du spare deg for. Jeg er et voksent menneske. Det får meg bare til å ta deg mindre seriøst. At dine familiemedlemmer som er/var frimurere oppfører seg merkelig eller annerledes, det får stå på deres regning og har ikke noe med alle andre å gjøre. Du skriver en del spesielle ting selv. Jeg snakker heller ikke bare på vegne av min egen far, men flere andre. Det er i tillegg andre her som skriver at dette ikke stemmer. Mulig det har vært slik andre steder, eller tidligere. Kanskje er det sånn i andre land, eller til og med i andre fylker i Norge. Jeg uttaler meg nemlig ikke om ting jeg ikke vet helt sikkert, eller steder jeg ikke kjenner til. Men det er altså ikke slik i Oslo. Jeg skjønner at du er typen som vil ha rett, og har bestemt deg for å ha det uansett nå. Og du må få tro hva du vil. Men jeg er verken enig eller tror at du vet hva du snakker om her.
Gjest Brielle Skrevet 13. januar 2019 #53 Skrevet 13. januar 2019 25 minutter siden, Pipaluk skrev: Er det ikke bare en gutteklubb? Jo 😊
Gjest Brielle Skrevet 13. januar 2019 #54 Skrevet 13. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Utbrytere snakker jo om indoktrinering. Mulig de og din far har ulik oppfatning av hva som er sant. Jeg har to frimurere i familien, og jeg har alltid reagert på de. Fikk ikke vite før i voksen alder at de var frimurere. Anonymkode: 914cc...9f3 Da er nok det "utbrytere" som er sure på opplegget eller noen andre medlemmer pga krangling eller uenigheter, og som derfor vil svartmale ting etterpå. Som en ekskjæreste som snakker stygt om den andre etterpå, men ikke alltid forteller hele sannheten.. Jeg tror du har sett litt for mye på film og tv-serier, eller hørt for mange skrekk-historier om ting som har ordet "hemmelig" i seg 🙂 Det er ikke en sekt eller hardbarka motorsykkelklubb heller, man er ikke en "utbryter" hvis man ikke vil være med mer, det er bare å slutte det. Faren min har venner som har sluttet, fordi de rett og slett ikke gadd å bruke tid på det mer. Var null problem, og de har fortsatt den samme kontakten og de samme jobbene. Faren min har heller ikke "giddet" å gå på absolutt alle møtene i perioder, det er ikke så skummelt som du skal ha det til.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #55 Skrevet 13. januar 2019 30 minutter siden, Brielle skrev: Da er nok det "utbrytere" som er sure på opplegget eller noen andre medlemmer pga krangling eller uenigheter, og som derfor vil svartmale ting etterpå. Som en ekskjæreste som snakker stygt om den andre etterpå, men ikke alltid forteller hele sannheten.. Jeg tror du har sett litt for mye på film og tv-serier, eller hørt for mange skrekk-historier om ting som har ordet "hemmelig" i seg 🙂 Det er ikke en sekt eller hardbarka motorsykkelklubb heller, man er ikke en "utbryter" hvis man ikke vil være med mer, det er bare å slutte det. Faren min har venner som har sluttet, fordi de rett og slett ikke gadd å bruke tid på det mer. Var null problem, og de har fortsatt den samme kontakten og de samme jobbene. Faren min har heller ikke "giddet" å gå på absolutt alle møtene i perioder, det er ikke så skummelt som du skal ha det til. Nei jeg har ikke sett mye tull om dette. Har hørt diverse på begge kanter. Som jeg sa virker de uenige om hva sannheten er. Du og jeg vet begge to for lite til å konkludere med noe som helst😊 Anonymkode: 914cc...9f3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #56 Skrevet 13. januar 2019 @Brielle Faren din har avlagt en ed om at han ikke har lov til å kommentere ritualene, visste du det? Og hva er mer sannsynlig å tro på? Publikasjoner som intervjuer, bøker og dokumentarer fra både tidligere og nåværende medlemmer, eller pappaen din? At du ønsker å tro på kjære pappa får være opp til deg, men du kan ikke bruke pappa som når "bevis" og forvente at oppegående folk skal forkaste alt publisert fordi pappaen din i følge deg sa dette. Og det er bare å søke på netflix etter freemason så får man opp flere dokumentarer, man gjorde i hvertfall det i oktober. Anonymkode: 794ff...2e3 6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #57 Skrevet 13. januar 2019 Det er en klubb for gamle gutter som tror de er noe, som klør hverandre på ryggen og gir hverandre fordeler ute i samfunnet. De har ritualer og grader. Anonymkode: 0c83f...3f9 4
Gjest Brielle Skrevet 13. januar 2019 #58 Skrevet 13. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg har ikke sett mye tull om dette. Har hørt diverse på begge kanter. Som jeg sa virker de uenige om hva sannheten er. Du og jeg vet begge to for lite til å konkludere med noe som helst😊 Anonymkode: 914cc...9f3 Hva heter dokumentarene? Og hvilke land er de fra, disse mennene som uttaler seg? Du konkluderer jo med at folk som faktisk er frimurere, ikke vet noen ting og sier ting som ikke stemmer, at du vet akkurat hvordan det er. Så her motsier du deg selv. Og hvis de er uenige, disse forskjellige frimurerne, så er det kanskje forskjellige ting som praktiseres, avhengig av hvor man befinner seg i verden/landet? Fortell hva dokumentarene heter da, så skal jeg se dem.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #59 Skrevet 13. januar 2019 2 minutter siden, Brielle skrev: Hva heter dokumentarene? Og hvilke land er de fra, disse mennene som uttaler seg? Du konkluderer jo med at folk som faktisk er frimurere, ikke vet noen ting og sier ting som ikke stemmer, at du vet akkurat hvordan det er. Så her motsier du deg selv. Og hvis de er uenige, disse forskjellige frimurerne, så er det kanskje forskjellige ting som praktiseres, avhengig av hvor man befinner seg i verden/landet? Fortell hva dokumentarene heter da, så skal jeg se dem. Vær så snill. Skill mellom AB kodene. Ellers vil jeg si at din far umulig kan overgå alt annet alle andre har sagt. Det faller på sin egen urimelighet. Han har tross alt avlagt taushetsløfte. Anonymkode: 914cc...9f3 2
Gjest Brielle Skrevet 13. januar 2019 #60 Skrevet 13. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: @Brielle Faren din har avlagt en ed om at han ikke har lov til å kommentere ritualene, visste du det? Og hva er mer sannsynlig å tro på? Publikasjoner som intervjuer, bøker og dokumentarer fra både tidligere og nåværende medlemmer, eller pappaen din? At du ønsker å tro på kjære pappa får være opp til deg, men du kan ikke bruke pappa som når "bevis" og forvente at oppegående folk skal forkaste alt publisert fordi pappaen din i følge deg sa dette. Og det er bare å søke på netflix etter freemason så får man opp flere dokumentarer, man gjorde i hvertfall det i oktober. Anonymkode: 794ff...2e3 🤦🏼♀️ Nå er det ikke bare "pappa’n min" som sier dette da 🙄 Det er både eksisterende og tidligere medlemmer som er uenige og sier at dette ikke stemmer. Folk er tydeligvis uenige om saken, og sier/skriver litt av hvert begge veier. Du trenger ikke å være så nedlatende. "Kjære pappa"...det virker ikke veldig oppegående å skrive slikt akkurat, men skjønner at det er en hersketeknikk. Vet du hva, jeg driter i hele frimurlosjen. Jeg synes bare ikke noe om at folk skal være så påståelige og tro at de sitter på den eneste "sannheten", det eneste som liksom stemmer. Det er antagelig en del ulik praksis, som jeg også skriver, og det er relativt vanlig at ting praktiseres ulikt i forskjellige land bl.a. Selv om det har røtter i den samme tradisjonen/troen/whatever. Det var dessuten en del drøye påstander her, med både korrupsjon i rettsvesenet, ofringer og blod-greier. Hvis dere tror på det, så sier det mest om hvilken verden dere lever i. Husk også at alle kan skrive bøker, og man skal ikke alltid tro på alt man ser på tv eller leser...det skal tross alt bli snakket om slik at det selger. Takk for meg 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå