Gå til innhold

Frimurere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det sant at de må "prøveligge" ei kiste? Eller er det bare oppspinn?  Jeg er ikke ts

Anonymkode: 9ec59...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er en klubb av korrupsjon og elite, men også av selvutvikling på godt og vondt. 
En frimurer kan for eksempel slippe unna fartsbot om han viser ringen til politibetjenten (kjenner personlig til et slikt tilfelle) og de beskytter hverandre, så om en frimurerer gjør noe kriminelt og dommeren i rettsaken tilfeldigvis også er frimurer så blir han frikjent osv, samme med helsekøer osv. 

Men hensikten med frimurerlosjen er selvutvikling og å vite sannheten om universet og livet, det er så langt fra hva vi er opplært til så kun utvalgte blir tatt i mot og man må gjennom mange prøver og år før man får vite litt og litt. Få kommer til høyeste grad. Ritualene består av både setninger "spells" , bevegelser og av offringer. Ja i de mest ekstreme losjene går det blodofringer og levende skapninger men jeg tror ikke det foregår i losjene her i Norge. 

Mange ser på frimurere som onde, men det er fordi mange misbruker makten de får ved å vite hvordan magi og ritualer fungerer. Selve hensikten med frimurere er ikke ondskap men spirituel oppvåkning og metafysisk kunnskap om det universet vi ikke kan se. Alt vi ser er et teater kan man si, og helt andre krefter drar i trådene. 

Anonymkode: 385e6...01f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sant at de må "prøveligge" ei kiste? Eller er det bare oppspinn?  Jeg er ikke ts

Anonymkode: 9ec59...1e8

Ja, dette er blant de første ritualene de må gjennom. Ligge i kiste med 7 sverd rettet mot strupen. 
Hensikten er det som kalles ego-død. Ikke ego som i egoisme, men det som i den spirituelle verden som kalles egoet er den delen av hjernen og mennesket som skaper frykt, skam, hat, separasjon og andre negativt ladde følelser. Man skal innse at livet er ingenting, men sjelen er alt, ingen er separert fra hverandre for vi er alle en dråper i samme hav, ingenting er ekte for vi lever i en Matrix, kun sjelen er ekte, og sjelen er ubegrenselig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2019 den 1.42, AnonymBruker skrev:

Det er en klubb av korrupsjon og elite, men også av selvutvikling på godt og vondt. 
En frimurer kan for eksempel slippe unna fartsbot om han viser ringen til politibetjenten (kjenner personlig til et slikt tilfelle) og de beskytter hverandre, så om en frimurerer gjør noe kriminelt og dommeren i rettsaken tilfeldigvis også er frimurer så blir han frikjent osv, samme med helsekøer osv. 

Men hensikten med frimurerlosjen er selvutvikling og å vite sannheten om universet og livet, det er så langt fra hva vi er opplært til så kun utvalgte blir tatt i mot og man må gjennom mange prøver og år før man får vite litt og litt. Få kommer til høyeste grad. Ritualene består av både setninger "spells" , bevegelser og av offringer. Ja i de mest ekstreme losjene går det blodofringer og levende skapninger men jeg tror ikke det foregår i losjene her i Norge. 

Mange ser på frimurere som onde, men det er fordi mange misbruker makten de får ved å vite hvordan magi og ritualer fungerer. Selve hensikten med frimurere er ikke ondskap men spirituel oppvåkning og metafysisk kunnskap om det universet vi ikke kan se. Alt vi ser er et teater kan man si, og helt andre krefter drar i trådene. 

Dette var mye sprøyt, men en liten kjerne av sannhet er der.

Jeg har noen onkler som er frimurere. Selv om der er et spenn av ulike yrkesgrupper i Frimurerlosjen, så er det en del innflytelsesrike mennesker som er frimurere. Hvis det kun var en sosial klubb der man snakket om vær og vind, ville mange ikke tatt seg tid til å delta, men ved å samles på et sånt sted kan man snakke sammen uforstyrret og i fortrolighet, og jeg mistenker at mange snakker sammen om saker som de egentlig ikke burde ha gjort. De danner nettverk og gjør sine avtaler, og alt i dekke av hemmelighetskremmeriet rundt ordenen. Når man ser navnene på en del medlemmer, forstår man at den type mennesker ikke ville møtt opp hvis det kun handlet om ren sosialisering.

Anonymkode: 5a1ce...2a4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2018 den 1.13, AnonymBruker skrev:

Er du eller kjenner du noen som er frimurer? Kan du fortelle litt om det? Er det så hemmelig og usselt som enkelte skal ha det til? 

Jeg spør fordi jeg har startet å date en fyr, liker han veldig godt, men i kveld fortalte han at han er en frimurer og jeg vet ikke hva jeg skal tro. 

Anonymkode: 794ff...2e3

Ja, kjenner flere og har et stående tilbud. Er dog ikke så veldig gira på slike gutteklubber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
På 18.11.2018 den 1.13, AnonymBruker skrev:

Er du eller kjenner du noen som er frimurer? Kan du fortelle litt om det? Er det så hemmelig og usselt som enkelte skal ha det til? 

Jeg spør fordi jeg har startet å date en fyr, liker han veldig godt, men i kveld fortalte han at han er en frimurer og jeg vet ikke hva jeg skal tro. 

Faren min er det, men vi andre aner ikke hva de driver med eller snakker om der, inkl.min mor...det har liksom alltid vært litt hemmelig og mystisk/ikke blitt fortalt noe særlig 😜 Var med i årlige juletreselskaper på frimurerlosjen da jeg var barn, for akkurat den dagen var det åpent for familien. Ellers så er det vel en slags "gutteklubb/lojalitetsklubb", som andre her også nevner. De har møter, middager og sermonier hvor de bl.a kan stige i gradene. De går med en spesiell ring når de møtes. Og i dress, gjerne litt oppstaset. De som blir frimurer må ha blitt anbefalt av flere av de andre som allerede er med, og så bli "godkjent".

Hadde visst litt info allikevel, men det er sånn ca. alt jeg vet 🙂 Faren min er en hyggelig og ordentlig mann altså, med en respektert jobb og ikke noe tull. Så kan ikke tenke meg at de driver med noe "usselt" ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid lurt på hvordan de får medlemmene til å holde kjeft om hva de driver med?   Noen som vet?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
På 9.1.2019 den 1.42, AnonymBruker skrev:

Tull! Like seriøst som å si at rettsvesenet i Norge fortsatt driver samme praksis som på 1700-tallet, og at alt man hørte på den tiden fra hvemsomhelst, uten bevis, stemmer det også. Nå aner ikke jeg noe om hvordan frimurerne holdt på for 200 år siden, men slik er det i hvertfall ikke nå. Det har vært mange vandrehistorier og små-paranoide rykter, siden klubben er litt lukket og "mystisk", men man skal som kjent ikke tro på alt man hører 🙄 Virkeligheten er som regel ikke like spennende som fantasien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Peonjenta skrev:

Alltid lurt på hvordan de får medlemmene til å holde kjeft om hva de driver med?   Noen som vet?

Tror det er det som er største stasen med Frimureri/Odd Fellow. De liker å være mystiske, at folk lurer osv.😊

Anonymkode: 914cc...9f3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
6 minutter siden, Peonjenta skrev:

De snakker ikke om noe spennende, men de følger tradisjonene til frimurerlosjen og snakker dermed ikke om ting utenfor, selv om det ikke er noen big deal. Det blir det samme som at man ikke går rundt og videreformidler private samtaler man har hatt med bestevennen til alle og en hver, det er bare en lojalitetsgreie kombinert med gammel tradisjon. Ikke noe hokus pokus. Gutter vil ha trehytte som de kan ha en hemmelig klubb i, og enkelte menn vil være frimurer...ca. det samme 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er det som er største stasen med Frimureri/Odd Fellow. De liker å være mystiske, at folk lurer osv.😊

Anonymkode: 914cc...9f3

Nettopp 😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par frimurere. Det er en gutteklubb hvor menn nettverker, enkelt og greit. Så kler de seg i fine klær og utfører tullete ritualer og gjør hverandre tjenester fordi de er i samme brorskap.

Det er ikke noe eliteklubb, for ingen av de jeg kjenner er noe elite. For å bli medlem må man bli anbefalt av en eller to medlemmer av en viss rang.

Som @Brielle skrev er det bare en "jenter forbudt"-trehytte.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
På 9.1.2019 den 1.45, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er blant de første ritualene de må gjennom. Ligge i kiste med 7 sverd rettet mot strupen. 
Hensikten er det som kalles ego-død. Ikke ego som i egoisme, men det som i den spirituelle verden som kalles egoet er den delen av hjernen og mennesket som skaper frykt, skam, hat, separasjon og andre negativt ladde følelser. Man skal innse at livet er ingenting, men sjelen er alt, ingen er separert fra hverandre for vi er alle en dråper i samme hav, ingenting er ekte for vi lever i en Matrix, kun sjelen er ekte, og sjelen er ubegrenselig. 

Bare oppspinn 😂 Ringte faktisk faren min for å spørre, og han fikk nesten latterkrampe i tlf 😂 Må ikke tro alt du hører eller leser 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faren min er frimurer. Det er bare en gutteklubb hvor menn møtes i dress, spiser middag og prater sammen. Det er sosialt og ikke noe lugubre greier. 

Man må ikke ligge i en kiste for å bli medlem... 😆

Anonymkode: 93b3c...b99

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kom i oldefars begravelse, brødrene hans og stod der tause og stille. En av dem nikket verdig til oss barna og sa at nå vet han alt om sammenhengene. De er kristne.

Anonymkode: 15f9d...fa8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren min er frimurer. Det er bare en gutteklubb hvor menn møtes i dress, spiser middag og prater sammen. Det er sosialt og ikke noe lugubre greier. 

Man må ikke ligge i en kiste for å bli medlem... 😆

Anonymkode: 93b3c...b99

Nei, kiste er et av ritualene for å stige i grad. Old fellow praktiserer ikke dette, kun frimurerne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutter siden, Brielle skrev:

Bare oppspinn 😂 Ringte faktisk faren min for å spørre, og han fikk nesten latterkrampe i tlf 😂 Må ikke tro alt du hører eller leser 😉

Da er ikke faren din ærlig mot deg.

Ritualet meg kisten er veldokumentert både i dokumentarer og uttalelser fra tidligere medlemmer. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ritualet meg kisten er veldokumentert både i dokumentarer og uttalelser fra tidligere medlemmer. 

Altså hos frimurere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De kom i oldefars begravelse, brødrene hans og stod der tause og stille. En av dem nikket verdig til oss barna og sa at nå vet han alt om sammenhengene. De er kristne.

Husk at det er forskjellige personligheter som er med.. Mener du at frimurere generelt er kristne, eller at de som kom i begravelsen var det? Min far er ateist og frimurer, de har både kristne og ikke-kristne medlemmer. Men de var jo antagelig kristne alle sammen før, "i gamle dager". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, alt er som kjent ikke som "i gamle dager" lenger 🙄 Dokumentarene tar dessuten for seg historien og slik det var før, og gjerne i andre land. Og her kommer heller ikke alltid sannheten frem, det spørs på motivet til den som har laget denne, det spørs på hvem som blir intervjuet osv osv. Kanskje disse tidligere medlemmene ikke har vært helt ærlige, tenkt på det? Hvorfor er de ikke medlemmer mer? Er de bitre? Kastet ut, uvennskap e.l...hvem vet.

Stoler mer på faren min, som alltid har vært dønn ærlig og har et elendig pokerfjes, samt hans naturlige reaksjon. Hvorfor skal jeg tro mer på folk jeg ikke kjenner, og som kan ha alle mulige motiver bak sine påstander. Hvis du leser i tråden så er det flere som har familiemedlemmer og folk de kjenner personlig som er frimurer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...