Gå til innhold

Silje Garmo


Colgatesmilselfie

Anbefalte innlegg

Hei. Det er trist at hele artikkelen er i polsk.. Jeg fant ingen norsk artikkel om dette i Google.
Den 7.11. Silje Garmo ble stoppet i Szczecin av polsk politiet pga norsk politiet sendte etter henne europeisk arrestordre. 
Hun ble heldigvis ikke arrestert fordi lokale myndigheter besluttet om det ikke er grunn for midlertidig  arrest.

Silje Garmo prøvde å søke asyl i Polen pga hun var redd å miste sitt barn. Mange kjenner nok til saken.
Hun fikk avslag pga ( som rykter sier) polske myndigheter fremstiller nasjonal interesse foran menneskerettigheter. De får ( som ryktene sier)  rett og slett press fra norske myndigheter og tørr ikke si " nei " til det.

Men Selv om Silje Garmo fikk avslag på asyl kunne hun fortsatt være bosatt i Polen og være under polsk juridisk. Da kunne hun bare bli der på samme reglene som Polakkere i Norge ( Schengen).
 

Men det ble ikke nok at hu måtte reise ut til et helt annet land, med annet språk, uten egentlig sin vilje, (der finnes nesten ingen Nordmann med unntak de som reiser på ferie) for å beskytte sin egen barn.

Det var ikke nok det. Norske myndigheter har sendt europeisk arrestordre pga hun kidnappet egne barn. Hun brydde loven.

Nå er det opp til polsk staten om ekstradisjon kommer til å skje og jeg har på følelser at det kommer  til å skje fordi de tørr ikke å si nei.

Da ber jeg dere som har hjertet å gjøre noe her inne i landet. Protestere eller støtte henne på en annen måte slik at hun ikke går til fengsel bare pga at hun elsket så mye sine barn.

Jeg er polsk, jeg kan ikke blande meg i norske saker. Men som et menneske syns jeg at dette går over strekken og noen burde ha reagert og støtte henne.

 

 

 

Endret av Colgatesmilselfie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er umulig å vite hvorfor norsk barnevern eventuelt vil ta over omsorgen for barnet. For alt vi vet, kan moren være en seksuell overgriper. Da vil det absolutt være best for barnet å komme til en annen familie.

Barnevernet går ikke til et så drastisk skritt som omsorgsovertagelse hvis det ikke er grunn for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, T-Rex skrev:

Det er umulig å vite hvorfor norsk barnevern eventuelt vil ta over omsorgen for barnet. For alt vi vet, kan moren være en seksuell overgriper. Da vil det absolutt være best for barnet å komme til en annen familie.

Barnevernet går ikke til et så drastisk skritt som omsorgsovertagelse hvis det ikke er grunn for det.

Det trodde jeg også men se her?

Hva sier Gro H.

 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://vimeo.com/276379095&ved=2ahUKEwj1-LjLitzeAhVCWiwKHe9EDyQ4ChCSrQEwAHoECAAQAQ&usg=AOvVaw1e4xM58NtM0A1IXBhiyiCx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...