AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #1 Skrevet 17. november 2018 Er det kun totalforbud som er målet, eller ser de også på det som en seier om loven blir strammet inn? Tenker her på abort motstandere som Børe Knutsen og Ludvig Nessa. Anonymkode: b4d94...1ae
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #2 Skrevet 17. november 2018 Jeg har nesten blitt litt imot abort etter å ha vært på Kg for lenge og sett hatet som kastes mot menn som vil drøfte økonomisk abort. Når man får svar av typen "man vet det kan bli barn av sex", "han burde brukt prevansjon" (uavhengig om den sviktet eller ikke), og "hvis han ikke vil ha barn får han avstå fra sex" i de tråden så har man ikke lengre mye sympati med kvinner og abortsaken. Anonymkode: e4725...3bd 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #3 Skrevet 17. november 2018 Økonomisk abort handler om at et barn som allerede har blitt født skal få det dårligere økonomisk, kanskje vokse opp i fattigdom. Selv om det er kvinnen som avgjør om hun skal ta abort, er det også mange som har tatt abort fordi begge er enig i å ta abort, eller fordi kvinnen har latt seg presse av en barnefar som ikke ønsker barnet. Veldig mange menn er glade for at man har mulighet til abort. Så det stemmer ikke helt at kvinnen kan ta abort, så da må menn kunne velge juridisk abort. Anonymkode: b4d94...1ae 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #4 Skrevet 17. november 2018 Børre Knudsen er jo død. Ludvig Nessa er som kjent fullstendig imot abort. De som ønsker å forby abort, ønsker jo nettopp det. Det er klart innskrenkinger er et gode, men ikke målet. Denne gruppen er riktignok ikke veldig stor lenger. Jeg er for selvbestemt abort men stiller meg positiv til innstramminger. Selv om jeg er ung tror jeg veldig mange i min generasjon har glemt hva som var utgangspunktet for abortloven da den kom, og hvor mye som har endret seg. Vi har prevensjonsalternativer tidligere generasjoner bare kunne drømme om. Jeg har ærlig ikke mye sympati med de som blir uplanlagt gravide idag. Anonymkode: 2ebac...b0d 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #5 Skrevet 17. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Økonomisk abort handler om at et barn som allerede har blitt født skal få det dårligere økonomisk, kanskje vokse opp i fattigdom. Selv om det er kvinnen som avgjør om hun skal ta abort, er det også mange som har tatt abort fordi begge er enig i å ta abort, eller fordi kvinnen har latt seg presse av en barnefar som ikke ønsker barnet. Veldig mange menn er glade for at man har mulighet til abort. Så det stemmer ikke helt at kvinnen kan ta abort, så da må menn kunne velge juridisk abort. Anonymkode: b4d94...1ae Nei, da må staten inn med støtte på samme måte som de som blir kunstig befruktet og er alene om det. Anonymkode: e4725...3bd
Thyra Skrevet 17. november 2018 #6 Skrevet 17. november 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, da må staten inn med støtte på samme måte som de som blir kunstig befruktet og er alene om det. Anonymkode: e4725...3bd De som velger å bli kunstig befruktet og å bli alenemor på den måten, har vel ofte bedre økonomi enn mange av dem som blir uplanlagt gravide. 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #7 Skrevet 17. november 2018 3 minutter siden, Thyra said: De som velger å bli kunstig befruktet og å bli alenemor på den måten, har vel ofte bedre økonomi enn mange av dem som blir uplanlagt gravide. Da får de som ikke har så god økonomi bare avstå fra sex da. De vet tross alt at det kan bli barn av sex. Hvis mannen har dårlig økonomi så er det ikke noe kjære mor på han heller hvis damen bestemmer seg for å beholde hvis det skjer et uhell, eller hun lurer han. Anonymkode: e4725...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #8 Skrevet 17. november 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, da må staten inn med støtte på samme måte som de som blir kunstig befruktet og er alene om det. Anonymkode: e4725...3bd Staten finansierer kunstig befruktning kun til par, man må man dra til utlandet om man vil ha ivf uten partner. Anonymkode: fc466...748 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #9 Skrevet 17. november 2018 Synes denne abort- saken er tatt helt ut av kontekst. INGEN forsøker å forby abort, men å endre loven noe. Man bør være kritisk til å abortere langt ut i et svangerskap. Anonymkode: fc466...748 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #10 Skrevet 17. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Børre Knudsen er jo død. Ludvig Nessa er som kjent fullstendig imot abort. De som ønsker å forby abort, ønsker jo nettopp det. Det er klart innskrenkinger er et gode, men ikke målet. Denne gruppen er riktignok ikke veldig stor lenger. Jeg er for selvbestemt abort men stiller meg positiv til innstramminger. Selv om jeg er ung tror jeg veldig mange i min generasjon har glemt hva som var utgangspunktet for abortloven da den kom, og hvor mye som har endret seg. Vi har prevensjonsalternativer tidligere generasjoner bare kunne drømme om. Jeg har ærlig ikke mye sympati med de som blir uplanlagt gravide idag. Anonymkode: 2ebac...b0d Går an å bli gravid selv om man bruker prevensjon. Det finnes ingen prevensjon som er 100 % sikker Anonymkode: 56adc...4e4 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #11 Skrevet 17. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Børre Knudsen er jo død. Ludvig Nessa er som kjent fullstendig imot abort. De som ønsker å forby abort, ønsker jo nettopp det. Det er klart innskrenkinger er et gode, men ikke målet. Denne gruppen er riktignok ikke veldig stor lenger. Jeg er for selvbestemt abort men stiller meg positiv til innstramminger. Selv om jeg er ung tror jeg veldig mange i min generasjon har glemt hva som var utgangspunktet for abortloven da den kom, og hvor mye som har endret seg. Vi har prevensjonsalternativer tidligere generasjoner bare kunne drømme om. Jeg har ærlig ikke mye sympati med de som blir uplanlagt gravide idag. Anonymkode: 2ebac...b0d Den eneste måten man kan være 100% sikker på å ikke bli gravid er å avstå fra sex. Det gjelder både menn og kvinner. All prevensjon kan svikte. Anonymkode: c6cae...a74 2
Thyra Skrevet 17. november 2018 #12 Skrevet 17. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Staten finansierer kunstig befruktning kun til par, man må man dra til utlandet om man vil ha ivf uten partner. Anonymkode: fc466...748 Som singel vil man måtte betale for det selv, ja. Men når barnet først er født, har man vel rett på det samme som enslig forsørger uansett hvordan barnet ble unnfanget.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #13 Skrevet 17. november 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Børre Knudsen er jo død. Ludvig Nessa er som kjent fullstendig imot abort. De som ønsker å forby abort, ønsker jo nettopp det. Det er klart innskrenkinger er et gode, men ikke målet. Denne gruppen er riktignok ikke veldig stor lenger. Jeg er for selvbestemt abort men stiller meg positiv til innstramminger. Selv om jeg er ung tror jeg veldig mange i min generasjon har glemt hva som var utgangspunktet for abortloven da den kom, og hvor mye som har endret seg. Vi har prevensjonsalternativer tidligere generasjoner bare kunne drømme om. Jeg har ærlig ikke mye sympati med de som blir uplanlagt gravide idag. Anonymkode: 2ebac...b0d Tenker det samme som deg. Jeg forstår ikke dette hysteriet med å at abort-loven helst ikke skal diskuteres engang. Enda den har vært uforandret i ca 40 år, der man har fått ganske mange flere alternativer for prevensjon siden den gang. Det er viktig at kvinner skal ha rett til abort, men det er kvalmende når kvinner aborterer et barn i dag, for å få et morgen i stedet, kvinner som regelrett driter i prevensjon fordi de "bare" kan ta bort om de blir gravid osv..mener den må innskrenkes: fordi det er litt for mange kvinnelige idioter som tvinger andre til å betale for latskap og ansvarsløshet. Anonymkode: 6f99e...299
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #14 Skrevet 17. november 2018 De som ønsker et totalforbud mot abort ønsker vel egentlig å styrke mannens/svekke kvinnens posisjon i samfunnet, og da vil jeg tro at en liten innstramming også vil være en seier på vei mot målet. Anonymkode: c387d...404 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #15 Skrevet 17. november 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som ønsker et totalforbud mot abort ønsker vel egentlig å styrke mannens/svekke kvinnens posisjon i samfunnet, og da vil jeg tro at en liten innstramming også vil være en seier på vei mot målet. Anonymkode: c387d...404 For oss som ønsker et forbud så har det ingenting å gjøre med å styrke eller svekke menn og kvinners rettigheter. Vi mener det handler om barnets rettigheter. De fleste av oss ønsker heller ikke et totalforbud. Det finnes situasjoner hvor det f.eks oppstår helsemessige komplikasjoner der mors liv må prioriteres først for å forhindre at både mor og barn dør. Anonymkode: 92c70...804 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #16 Skrevet 17. november 2018 En del abortmotstandere er pålagt å ytre at man er mot abort, på grunn av at man jobber i en religiøs jobb tilknyttet en religiøs menighet. Da går det mye på samvittighet, men også mye på prinsipp, men i stillingsannonsene der står det ofte at man må vedkjenne seg menigheten sitt verdi-dokument. I det verdi-dokumentet står det da gjerne at man ikke skal ta abort/dele meninger om at man er mot abort (hvordan de nå formulerer det, men alt slikt er innbefattet under det da). Så kommer det an på hvor mye man behøver den jobben, hvor lett det er for en å få jobb andre steder, og hvor høye samvittighetskvaler man har.. Anonymkode: a204c...205
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #17 Skrevet 17. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: En del abortmotstandere er pålagt å ytre at man er mot abort, på grunn av at man jobber i en religiøs jobb tilknyttet en religiøs menighet. Da går det mye på samvittighet, men også mye på prinsipp, men i stillingsannonsene der står det ofte at man må vedkjenne seg menigheten sitt verdi-dokument. I det verdi-dokumentet står det da gjerne at man ikke skal ta abort/dele meninger om at man er mot abort (hvordan de nå formulerer det, men alt slikt er innbefattet under det da). Så kommer det an på hvor mye man behøver den jobben, hvor lett det er for en å få jobb andre steder, og hvor høye samvittighetskvaler man har.. Anonymkode: a204c...205 Alle disse vil nok forresten utad være totalt mot abort. At de tenker mest på fosterets rettigheter som menneske. Anonymkode: a204c...205
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå