Gå til innhold

Abortloven?


Gjest Kendall

Anbefalte innlegg

Mye som blir diskutert i medier og kg om abortloven, KrF og Erna Solberg.

Kan noen i korte trekk  forklare meg hva Erna Solberg og KrF har lyst til å vedta???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har lyst å fjerne Abortlovens paragraf 2C, som åpner for at kvinner kan ta abort etter svangerskapsuke 12 dersom det er sannsynlig at fosteret har alvorlig sykdom.

Endret av boblevann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krf vet de ikke har flertall for å forby abort i dag. Så de tar de bitene de kan få. Over tid vil de plukke abortrettighetene fra hverandre bit for bit ettervhert som innvandrere stadig utgjør en større del av befolkningen som støtter forbud mot abort. Krf jobber langsiktig og abort vil før eller siden falle, men det er trist at Høyre ikke kjemper mer i mot. Tvert i mot er de villig til å støtte Krf i denne planen så lenge de får noe tilbake. Som regjeringsmakt.

Anonymkode: e32b0...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fjerne 2c, men endre 2c. Loven ble lagd for 40 år siden, det er behov for en spesifisering i dag etter tiår med massiv medisinsk utvikling. Det er ikke snakk om å forby abort slik mange fremstiller det. 

For øvrig finner jeg det merkelig at politikere skal pålegge helsepersonell å begå drap, ved tvillingabort brukes samme middel til å drepe den ene tvillingen som man bruker til å ta livet av dødsdømte i usa. Ingen som gidder å omtale det i media, men det er sant. 

Anonymkode: ada4f...86c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke fjerne 2c, men endre 2c. Loven ble lagd for 40 år siden, det er behov for en spesifisering i dag etter tiår med massiv medisinsk utvikling. Det er ikke snakk om å forby abort slik mange fremstiller det. 

For øvrig finner jeg det merkelig at politikere skal pålegge helsepersonell å begå drap, ved tvillingabort brukes samme middel til å drepe den ene tvillingen som man bruker til å ta livet av dødsdømte i usa. Ingen som gidder å omtale det i media, men det er sant. 

Anonymkode: ada4f...86c

Abort er ikke drap så man pålegger ikke helsepersonell å drepe. Det er heller ikke tvang å bli lege og sykepleier. 

Hvilket middel er det du mener man bruker for å ta livet av dødsdømte i USA? Du er klar over at giftsprøytene som brukes er forskjellig mellom statene? Det var vel nettopp en stat som brukte fentanyl. Man kan vel forøvrig ikke kalle det gift, da man bruker fentanyl som medisin mot smerte, og det forgifter ikke kroppen. Det som skjer om man tar for mye fentanyl er at kroppen slutter å greie å puste for egen maskin. Jeg har forøvrig aldri hørt at man bruker fentanyl under abort. 

Anonymkode: af1a0...bb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke fjerne 2c, men endre 2c. Loven ble lagd for 40 år siden, det er behov for en spesifisering i dag etter tiår med massiv medisinsk utvikling. Det er ikke snakk om å forby abort slik mange fremstiller det. 

For øvrig finner jeg det merkelig at politikere skal pålegge helsepersonell å begå drap, ved tvillingabort brukes samme middel til å drepe den ene tvillingen som man bruker til å ta livet av dødsdømte i usa. Ingen som gidder å omtale det i media, men det er sant. 

Anonymkode: ada4f...86c

Synes det er drøyt å bære på et foster som ikke er levedyktig i 9 måneder jeg 

Anonymkode: 8ebeb...bc2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Abort er ikke drap så man pålegger ikke helsepersonell å drepe. 

Anonymkode: af1a0...bb4

Det har ingenting å si hva du kaller det. Det ER drap. Disse diskusjonene har blitt tatt 1000 ganger her inne, og hver eneste gang viser det seg at det er umulig å definere når livet starter hvis det ikke starter ved unnfangelsen. Noen få har integritet nok til å kalle en spade for en spade. Det er drap, men det er et lovlig utført drap. Jeg er fullstendig uenig i at det skal være lov, men jeg kan i hvert fall respektere at noen er ærlig nok til å innrømme hva det faktisk er.

Anonymkode: 7d018...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ingenting å si hva du kaller det. Det ER drap. Disse diskusjonene har blitt tatt 1000 ganger her inne, og hver eneste gang viser det seg at det er umulig å definere når livet starter hvis det ikke starter ved unnfangelsen. Noen få har integritet nok til å kalle en spade for en spade. Det er drap, men det er et lovlig utført drap. Jeg er fullstendig uenig i at det skal være lov, men jeg kan i hvert fall respektere at noen er ærlig nok til å innrømme hva det faktisk er.

Anonymkode: 7d018...576

Det er ikke drap uansett hvor mye du ønsker å kalle det drap. Det er ikke umulig å definere når det er en baby. En baby er et foster som er født. 

Du får ikke en god diskusjon ved å rope drap, for det er ikke det. På dine premisser er det drap å smekke en celle på armen sånn at den dør også. Og da kan man ikke diskutere om man omtaler det som drap. 

Anonymkode: af1a0...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Abort er ikke drap så man pålegger ikke helsepersonell å drepe. Det er heller ikke tvang å bli lege og sykepleier. 

Hvilket middel er det du mener man bruker for å ta livet av dødsdømte i USA? Du er klar over at giftsprøytene som brukes er forskjellig mellom statene? Det var vel nettopp en stat som brukte fentanyl. Man kan vel forøvrig ikke kalle det gift, da man bruker fentanyl som medisin mot smerte, og det forgifter ikke kroppen. Det som skjer om man tar for mye fentanyl er at kroppen slutter å greie å puste for egen maskin. Jeg har forøvrig aldri hørt at man bruker fentanyl under abort. 

Anonymkode: af1a0...bb4

De bruker kalium for å stoppe hjertet, både på dødsdømte og på den tvilligen de skal drepe. På tvillingaborter injiseres det rett i hjertet. Bestialsk. Fentanyl brukes som smertestillende under kirurgisk abort i narkose, men da for mors del, ikke for å drepe barnet. 

Anonymkode: ada4f...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke drap uansett hvor mye du ønsker å kalle det drap. Det er ikke umulig å definere når det er en baby. En baby er et foster som er født. 

Anonymkode: af1a0...bb4

Selv er jeg for selvbestemt abort men synes det er manipulerende å ikke akseptere at det er et drap. Man manipulerer en tolkning for å unngå å bruke en betegnelse noen finner belastende.

Anonymkode: 5a5a6...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du får ikke en god diskusjon ved å rope drap, for det er ikke det. På dine premisser er det drap å smekke en celle på armen sånn at den dør også. Og da kan man ikke diskutere om man omtaler det som drap. 

Anonymkode: af1a0...bb4

En celle på armen vil ikke utvikle seg til et selvstendig individ hvis den ikke blir drept.

Anonymkode: 5a5a6...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...