Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Så et liknende innlegg lengre ned, men lurer fremdeles på noe ved operasjonen...

Er 158 cm høy, veier 75 kg, og bruker størrelse 85F/80FF... Og ja, og er 25 år gammel...

Jaja, vet at jeg kan gå ned i vekt. Men selv da jeg veide 65 kg, brukte jeg 75D/DD (3 år siden), og det var også veldig tungt og "i veien", og svært lite ønskelig... :)

Har egentlig vurdert brystreduksjon helt siden jeg var ca 18 år, men har ikke helt våget meg til det skrittet ennå...

Er veldig redd for arr, og at huden ikke vil tåle det hvis jeg blir gravid og puppene blir større...

Lurer også på om det er best å gå ned i vekt og ta operasjonen da, eller er det dumt hvis jeg eventuelt går opp igjen?

Og så kommer vi til komplikasjoner ved amming, da... Er det ikke farlig hvis man ikke får all melken ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melkeproduksjonen regulerer seg selv.

Om man er overvektig anbefales man å slanke seg først. Gir penere resultat, mindre fare for infeksjon og komplikasjon.

Er heller ikke alle leger som vil foreta operasjon på en som er for tykk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tok min brystløft/reduksjon for 8 år siden. I løpet av de årene har vekten min variert mye, så mye at jeg egentlig kunne tenke meg en ny operasjon nå. De er gått opp 2 str, og henger mer enn etter operasjonen.

Har du bestemt deg for å gå mye ned i vekt, så gjør det før operasjonen. Det er jo forskejllige grunner til at vi går opp og ned i vekt, men uansett så skal du unne deg den operasjonen nå snart. Fremtiden er vanskelig å spå om, og da er det liksom ikke noe poeng å gå å vente på rett tid en eller annen gang i fremtiden.

:)

Skrevet
Jeg tok min brystløft/reduksjon for 8 år siden. I løpet av de årene har vekten min variert mye, så mye at jeg egentlig kunne tenke meg en ny operasjon nå. De er gått opp 2 str, og henger mer enn etter operasjonen.

Har du bestemt deg for å gå mye ned i vekt, så gjør det før operasjonen. Det er jo forskejllige grunner til at vi går opp og ned i vekt, men uansett så skal du unne deg den operasjonen nå snart. Fremtiden er vanskelig å spå om, og da er det liksom ikke noe poeng å gå å vente på rett tid en eller annen gang i fremtiden.

:)

Hm... det er så mange som sier at man bør vente til man får barn.. men jeg kan jo ikke vite om jeg noensinne vil ha barn..

Er i et fast forhold nå (5 år), og kan ikke akkurat si at jeg har lyst på det nå.

Har du barn, og hvis ja, fikk du det før eller etter operasjonen? Hvordan gikk det?

Og hvor lenge hadde du arr etter operasjonen?

Hvor lenge hadde du smerter?

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg gjennomgikk en brystreduksjon for 5 år siden og er veldig fornøyd. Har fått et barn etter det, men klarte ikke å amme, vet ikke hvorfor men det var for lite melk og smertene var alt for store når jeg ammet.

Før operasjonen måtte jeg gå ned ti kilo, fra 72 til 62. Er 1.62 høy. Fikk operasjonen dekket, betalte ingenting.

Skrevet

Du må gå ned i vekt hvoedsaklig pga faren for blodpropp ol. under operasjonen.

Du behøver ikke vente til etter du får barn. Jeg tok operasjonen da jeg var 15 år jeg, fordi jeg var diger og plagdes så utrolig mye. Men jeg var slank ellers. Jeg har nå fått barn, men skulle jeg da ha ventet i over ti år med operasjonen? Tror livet mitt ville ha vært ganske anderledes da må jeg si. Jeg følte det som om at jeg fikk "et nytt liv" etterpå. fantastisk!

Ja det er arr fortsatt. Men vet du det tenker jeg ikke på. Sammenliknet med alternativet, så betyr det ingenting, de vises ikke så godt, og jeg går ikke toppløs uansett.

Jeg plagdes litt med ammingen, men det var ikke ene og alene pga. at jeg var operert. Hadde melk, men ikke så mye, så vi gav flaske i tillegg. Synes det var veldig greit, fordi det fristilte meg litt mer, og overgangen til flaske, og avvenningen med pupp gikk smertefritt.

Nå har jeg bittelitt strekkmerker på brystene, men alt i alt ser de ikke så værst ut. De forandrer seg jo etter amming uansett.

Hvis det virkelig plager deg, så bryr du deg ikke om arr, og evt amming. Mange får til ammingen uansett, og skulle du ikke få til det så fins det gode erstatninger.

Lykke til!

Gjest seroxata
Skrevet

jeg har selv tenkt på brystreduksjon! jeg er 178 høy, og har str 75 d/dd nå.. virker kanskje ikke så mye, men jeg plages av dette! Og blir nesten snurt når venner sier jeg er heldig... Jeg føler at puppene får meg til å se tykkere ut enn jeg egentlig er, og jeg kan jo bare gi opp å gå med bluser som må kneppes, for enten blir blusa for vid nede, eller for trang oppe:(

Og dessuten føler jeg at de henger, og at de belaster ryggen..

Mener ikke bryte inn i tråden slik, men siden den alt er relatert til reduksjon, så lurer jeg litt på, hvor mye ligger en slik operasjon på? Går det ann å få det dekket på noen måte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...