Gå til innhold

Han har ikke mye til sosialt liv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Møtt en fyr og det er tydelig at han liker meg, men har funnet ut at alt han gjør er å dra på jobb og se på tv. Han har ingen venner som han er sammen med. Han trener ikke og engasjerer seg ikke i noe. Han er flink i jobben sin og er veldig snill. Det jeg frykter litt, er å kjede meg i dette forholdet. Han blir med meg på hva som helst, men skulle ønske at han var en litt mer sosial person slik at vi hadde vært mer synkroniserte. Han blir utslitt av det minste, og mens jeg har jobbet, besøkt moren min, trent så sitter han klar og bare venter på at vi skal gjøre noe, full av energi siden han ikke gjør noe.Dette stresser meg litt fordi han alltid "venter" på meg. Han legger fort på seg, men orker ikke å trene.

Er dette noe som kan skape utfordringer senere?

Anonymkode: b717e...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du det er kjipt nå, så gjør du det i hvert fall etter hvert. Tren sammen han? 

Anonymkode: 23a66...039

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan skape utfordinger fordi han risikerer å bli avhengig av deg og det er viktig å kunne gjøre noe på egenhånd.

Jeg bodde i landet til mannen min og var uten jobb og avhengig av ham. Jeg har aldri vært særlig sosial av meg, fordi jeg har opplevd at få liker meg. Så jeg isolerte meg, det er ikke bra.

Nå bor han med meg i Norge og rollene er byttet på - jeg jobber, han er hjemme og finner ikke på noe selv. Dette er slitsomt for meg, fordi jeg vil også ha egentid, noe han har hatt mulighten til 8 timer allerede, samt at jeg føler jeg må underholde ham når jeg kan slappe av. Det er jeg ikke så flink til. Han vil se film, jeg synes det er kjedelig og økonomien er dårlig

En viss balansegang er viktig. Det er sikkert mange flotte aktive folk her på KG som klartrer fjelltopper etter en 10 timers arbeidsdag, men for oss vanlige dødelige er det  litt overkant, og man trenger ikke ta den helt ut.

Jeg trener noen ganger i uka, og det hjelper for å få litt meg-tid. Det er viktig, bra og godt for en person å komme seg ut litt, om så bare for å ta en tur på kjøpesenteret eller en times bilkjøring. Å leve i partner-bobla er ikke bra.

Hvis jeg var deg ville jeg funnet på noe å gjøre alene etter jobb

Samtidig er jeg jo litt som denne mannen: jeg har ikke mye kontakt med familie, og "venner" er et fremmedord for meg, så det er vondt å vite at det er 'feil' å ha det på den måten

Anonymkode: 5dc75...b39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møtt en fyr og det er tydelig at han liker meg, men har funnet ut at alt han gjør er å dra på jobb og se på tv. Han har ingen venner som han er sammen med. Han trener ikke og engasjerer seg ikke i noe. Han er flink i jobben sin og er veldig snill. Det jeg frykter litt, er å kjede meg i dette forholdet. Han blir med meg på hva som helst, men skulle ønske at han var en litt mer sosial person slik at vi hadde vært mer synkroniserte. Han blir utslitt av det minste, og mens jeg har jobbet, besøkt moren min, trent så sitter han klar og bare venter på at vi skal gjøre noe, full av energi siden han ikke gjør noe.Dette stresser meg litt fordi han alltid "venter" på meg. Han legger fort på seg, men orker ikke å trene.

Er dette noe som kan skape utfordringer senere?

Anonymkode: b717e...ed2

Det spørs jo hva du søker da, skal du henge sammen med personen hver dag etter jobb? Bli samboer? Eller vil du ha en kjæreste du besøker.

Alle mennesker har et sosialt liv, mange glemmer at arbeidslivet er den største sosiale arenaen for mange. Det kan være nok for noen, ikke alle orker så mye etter jobb. Da trenger man gjerne avkobling for å hente nye krefter, kanskje han ser på ting han synes er interessant? På tv.

Tror han gjør mer enn TV. Du kan jo starte å gå turer med han, gjøre ting sammen som du skriver.

Synes du er litt negativ innstilt her, du kjører klassiske sammenlignings-taktikken. "NN er ikke som meg, er ikke slik jeg vil NN skal være".Noen er utrolig ute etter å bli stemplet som et såkalt "sosialt" menneske. Hva er et såkalt "sosialt" menneske? Alle mennesker jo sosiale vesen, liker å omgås andre. Men det handler om behovet, det er ingenting som heter at et menneske er sosiale ELLER asosial. Man har forskjellig behov fra dag til dag. Det viktigste er å ikke omgås feil mennesker, de du ikke har noen interesse av. Han er nok ikke bra nok for deg.

Anonymkode: cbf54...1d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trener noen ganger i uka, og det hjelper for å få litt meg-tid. Det er viktig, bra og godt for en person å komme seg ut litt, om så bare for å ta en tur på kjøpesenteret eller en times bilkjøring. Å leve i partner-bobla er ikke bra.

Hvis jeg var deg ville jeg funnet på noe å gjøre alene etter jobb

Samtidig er jeg jo litt som denne mannen: jeg har ikke mye kontakt med familie, og "venner" er et fremmedord for meg, så det er vondt å vite at det er 'feil' å ha det på den måten

Anonymkode: 5dc75...b39

Det er mange som sitter hjemme uten å ta seg til noe, mange må skylde seg selv. Bare å gå seg en tur, ta seg noe drikke på en cafe øker livskvaliteten mye.

Men som du skriver, veldig mange er i partner-bobla. Har ikke så mye utenom sin partner, men dette er jo veldig vanlig. Når du tar vekk jobb og evt fritidsaktiviteter så er det jo ikke mange timer igjen av våken tid. Så da synes jeg det er greit å bruke den tiden på en partner. Så feil er det ikke! 🙂 Det er jo ditt liv, men problemet er at mennesker alltid MÅ sammenligne seg med hva andre gjør; man er ikke bra nok, lever ikke livet "riktig", gjør ikke som andre... du skal leve DITT liv. Ikke andre sitt.

Anonymkode: cbf54...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah. Høres ut som han jeg giftet meg med. Etterhvert som hverdagen kom smygende, gikk han meg mer og mer på nervene. Det er utrolig slitsomt å være «hele verden» for noen andre.

Merk at jeg skriver i fortid.

Anonymkode: 0a930...dbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste en mann kan gjøre mot en kvinne er ikke å banke henne og barna, være utro eller stjele pengene hennes. Det verste en mann kan gjøre mot en kvinne er å kjede henne. Og denne fyren bør få alle varsellampene til å lyse blodrødt.

Anonymkode: 03eab...a7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det verste en mann kan gjøre mot en kvinne er ikke å banke henne og barna, være utro eller stjele pengene hennes. Det verste en mann kan gjøre mot en kvinne er å kjede henne. Og denne fyren bør få alle varsellampene til å lyse blodrødt.

Anonymkode: 03eab...a7f

Kvinner liker ikke snille menn 🙂 

Anonymkode: cbf54...1d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner liker ikke snille menn 🙂 

Anonymkode: cbf54...1d2

Kvinner liker snille menn. Kvinner liker derimot ikke kjedelige menn.

Anonymkode: 03eab...a7f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som sitter hjemme uten å ta seg til noe, mange må skylde seg selv. Bare å gå seg en tur, ta seg noe drikke på en cafe øker livskvaliteten mye.

Men som du skriver, veldig mange er i partner-bobla. Har ikke så mye utenom sin partner, men dette er jo veldig vanlig. Når du tar vekk jobb og evt fritidsaktiviteter så er det jo ikke mange timer igjen av våken tid. Så da synes jeg det er greit å bruke den tiden på en partner. Så feil er det ikke! 🙂 Det er jo ditt liv, men problemet er at mennesker alltid MÅ sammenligne seg med hva andre gjør; man er ikke bra nok, lever ikke livet "riktig", gjør ikke som andre... du skal leve DITT liv. Ikke andre sitt.

Anonymkode: cbf54...1d2

Hva er vitsen med å sitte alene på cafe og glo? Kan ikke tenke meg noe verre. 

Anonymkode: 38057...ed6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen med å sitte alene på cafe og glo? Kan ikke tenke meg noe verre. 

Anonymkode: 38057...ed6

Svaret ditt bekymrer meg. Du liker ikke egentid, å reflektere, du har ikke kontakt med deg selv, du ønsker ikke å bli kjent med deg selv, å være ute blant mennesker, du tørr ikke sitte alene, redd for at andre skal tenke at du er ensom, usikker på deg selv, med mere..

Anonymkode: cbf54...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/17/2018 at 1:41 PM, AnonymBruker said:

Svaret ditt bekymrer meg. Du liker ikke egentid, å reflektere, du har ikke kontakt med deg selv, du ønsker ikke å bli kjent med deg selv, å være ute blant mennesker, du tørr ikke sitte alene, redd for at andre skal tenke at du er ensom, usikker på deg selv, med mere..

Anonymkode: cbf54...1d2

Wow hør på Dr.Phil her :vetikke:

Anonymkode: 36be4...756

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 12.25, AnonymBruker skrev:

Det spørs jo hva du søker da, skal du henge sammen med personen hver dag etter jobb? Bli samboer? Eller vil du ha en kjæreste du besøker.

Alle mennesker har et sosialt liv, mange glemmer at arbeidslivet er den største sosiale arenaen for mange. Det kan være nok for noen, ikke alle orker så mye etter jobb. Da trenger man gjerne avkobling for å hente nye krefter, kanskje han ser på ting han synes er interessant? På tv.

Tror han gjør mer enn TV. Du kan jo starte å gå turer med han, gjøre ting sammen som du skriver.

Synes du er litt negativ innstilt her, du kjører klassiske sammenlignings-taktikken. "NN er ikke som meg, er ikke slik jeg vil NN skal være".Noen er utrolig ute etter å bli stemplet som et såkalt "sosialt" menneske. Hva er et såkalt "sosialt" menneske? Alle mennesker jo sosiale vesen, liker å omgås andre. Men det handler om behovet, det er ingenting som heter at et menneske er sosiale ELLER asosial. Man har forskjellig behov fra dag til dag. Det viktigste er å ikke omgås feil mennesker, de du ikke har noen interesse av. Han er nok ikke bra nok for deg.

Anonymkode: cbf54...1d2

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.11.2018 den 13.41, AnonymBruker skrev:

Svaret ditt bekymrer meg. Du liker ikke egentid, å reflektere, du har ikke kontakt med deg selv, du ønsker ikke å bli kjent med deg selv, å være ute blant mennesker, du tørr ikke sitte alene, redd for at andre skal tenke at du er ensom, usikker på deg selv, med mere..

Anonymkode: cbf54...1d2

Ser virkelig ikke poenget med å dra og sitte alene på en kafé, eller en restaurant. Det er så ufattelig kjedelig, og se alle andre rundt deg som har venner de drar med. Flaut er det jo også å sitte der alene og spise for seg selv, når man likegodt kan gjøre det hjemme. Og ikke tenkt på at det koster penger? Hørt om å bruke penger fornuftig? Skal jeg ut og spise så sørger jeg da faen for å gjøre det med venner eller familie, så har jeg i tillegg selskap rundt meg og slipper å se alle andre som har noen å være med. Da er det verdt pengene synes jeg. Men alene, NEI!

Anonymkode: 6382e...fdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser virkelig ikke poenget med å dra og sitte alene på en kafé, eller en restaurant. Det er så ufattelig kjedelig, og se alle andre rundt deg som har venner de drar med. Flaut er det jo også å sitte der alene og spise for seg selv, når man likegodt kan gjøre det hjemme. Og ikke tenkt på at det koster penger? Hørt om å bruke penger fornuftig? Skal jeg ut og spise så sørger jeg da faen for å gjøre det med venner eller familie, så har jeg i tillegg selskap rundt meg og slipper å se alle andre som har noen å være med. Da er det verdt pengene synes jeg. Men alene, NEI!

Anonymkode: 6382e...fdf

Ditt poeng er jo ikke noe andre skal leve etter 🙂 Tenk så mange som liker seg ute på cafe, man er jo ikke alene der. Som regel alltid andre gjester der også. Ditt svar bunner jo i ekstrem usikkerhet.

Anonymkode: cbf54...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 11.28, AnonymBruker skrev:

Møtt en fyr og det er tydelig at han liker meg, men har funnet ut at alt han gjør er å dra på jobb og se på tv. Han har ingen venner som han er sammen med. Han trener ikke og engasjerer seg ikke i noe. Han er flink i jobben sin og er veldig snill. Det jeg frykter litt, er å kjede meg i dette forholdet. Han blir med meg på hva som helst, men skulle ønske at han var en litt mer sosial person slik at vi hadde vært mer synkroniserte. Han blir utslitt av det minste, og mens jeg har jobbet, besøkt moren min, trent så sitter han klar og bare venter på at vi skal gjøre noe, full av energi siden han ikke gjør noe.Dette stresser meg litt fordi han alltid "venter" på meg. Han legger fort på seg, men orker ikke å trene.

Er dette noe som kan skape utfordringer senere?

Anonymkode: b717e...ed2

"Han er veldig snill" er egentlig kodespråk for "han er veldig kjedelig". Du kommer til å bli kvalt i dette forholdet. Han kommer ikke til å forandre seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En god gammeldags taper er jeg redd, oppfører seg som en tøffel... Etter noen år i forhold vil han kun ha dine venner som venner.

Anonymkode: 2a557...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ditt poeng er jo ikke noe andre skal leve etter 🙂 Tenk så mange som liker seg ute på cafe, man er jo ikke alene der. Som regel alltid andre gjester der også. Ditt svar bunner jo i ekstrem usikkerhet.

Anonymkode: cbf54...1d2

Jeg er ikke usikker:) bare bruker mine penger fornuftig :) :) 

Anonymkode: 6382e...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 12.45, AnonymBruker skrev:

Det verste en mann kan gjøre mot en kvinne er ikke å banke henne og barna, være utro eller stjele pengene hennes. Det verste en mann kan gjøre mot en kvinne er å kjede henne. Og denne fyren bør få alle varsellampene til å lyse blodrødt.

Anonymkode: 03eab...a7f

Jeg hadde valgt kjedelig uten å tvile et sekund. Har opplevd alt det du nevnte i første setning. Men rett skal være rett- jeg hadde det  hvertfall ikke kjedelig...🙄

Anonymkode: c2d35...d26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ditt poeng er jo ikke noe andre skal leve etter 🙂 Tenk så mange som liker seg ute på cafe, man er jo ikke alene der. Som regel alltid andre gjester der også. Ditt svar bunner jo i ekstrem usikkerhet.

Anonymkode: cbf54...1d2

Usikkerhet, fordi man ikke er interessert i å sitte og glo alene på en cafe? Man er jo uansett alene, selv om det er andre der. Jeg har vært på cafe noen ganger, f.eks at jeg har ventet på noen. Da sitter jeg jo bare på Kvinneguiden eller noe.. sitter ikke og glor i lufta som en tulling. Men det er normalt i din verden eller? 

Anonymkode: 38057...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...