Gå til innhold

Sende melding til tidligere behandlere og si takk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere behandlere og folk i helsevesenet som jeg har lyst å sende en melding til og si takk for den tiden jeg fikk hjelp av dem, og at jeg har det bra nå og har klart å ordne opp i livet mitt. Det er alt fra 2 år og mer jeg har hatt kontakt med dem.

Ville dem satt pris på det eller oppleves det krenkende?

Anonymkode: dab23...820

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres bare koselig ut! 😊

Anonymkode: 9c154...46d

• Liker 2
Skrevet

Jobber i helsevesenet selv, og jeg ville satt veldig pris på det  :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes det hørtes hyggelig ut :)

• Liker 2
Skrevet

Er dere sikre? Grunnen til at jeg spør er jo fordi da må jeg søke den opp på Facebook og muligens stalke litt, de vil ikke synes det er litt invaderende på privatliv?

Har veldig lyst å sende en liten hilsen 

Ts

Skrevet

Lever noe til behandlingsstedet. Et brev, eller en liten oppmerksomhet, med personens navn på. 

Jeg setter stor pris på hyggelige tilbakemeldinger, ikke misforstå. Men synes lite om at tidligere pasienter tar direkte kontakt, det er for direkte og personlig. 

Anonymkode: ca5f6...34a

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lever noe til behandlingsstedet. Et brev, eller en liten oppmerksomhet, med personens navn på. 

Jeg setter stor pris på hyggelige tilbakemeldinger, ikke misforstå. Men synes lite om at tidligere pasienter tar direkte kontakt, det er for direkte og personlig. 

Jeg har flyttet til en helt ny by nå så da må jeg sende brevene via post, og siden det er 2 år++ siden så er jeg ikke sikker på om de fortsatt jobber der.

Ts

Skrevet

Føler også at brev blir litt "overkill" siden det ikke er mer enn et par linjer jeg vil skrive. 

Ts

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler også at brev blir litt "overkill" siden det ikke er mer enn et par linjer jeg vil skrive. 

Ts

Brev eller kort i post er det eneste som er greit i denne sammenhengen. Kontakt privat er ikke OK.

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, Kanutte skrev:

Brev eller kort i post er det eneste som er greit i denne sammenhengen. Kontakt privat er ikke OK.

Husker jeg hørte på en podcast hvor dama faktisk ringte til sine tidligere behandlere per telefon, privat. Endte med at de møttes ansikt til ansikt. 

Ts

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker jeg hørte på en podcast hvor dama faktisk ringte til sine tidligere behandlere per telefon, privat. Endte med at de møttes ansikt til ansikt. 

Ts

Og jeg (som behandler) hadde anmeldt deg. 

Behandlere vil her være ulike, akkurat som mennesker er ulike. De fleste behandlere har opplevd ubehagelig personlig kontakt, og vil derfor være veldig forsiktig med enhver kontakt selv om den initielt fremstår veldig hyggelig. 

Hvis du synes brev eller gave til klinikken blir "overkill" lar du dette ligge. I stedet for å risikere å tråkke over streken. 

• Liker 4
Skrevet

Facebook, Messenger eller SMS er ikke ok! Et kort til klinikken de jobber eller jobbet er koselig og passende.

• Liker 4
Skrevet (endret)
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har veldig lyst å sende en liten hilsen 

Why Not..!

"Gratis", Positivt, -et "Lysglimt"... Jeg jobbet i helsevesenet for mange år siden,

( -Akuttmedisin,Skikkelig dårlig 3 åring, ).

-Vi ante ikke hvordan det hadde endt. -Kake på jobben fra familien dagen etter 🙂 Positivt resultat, Og H y g g e l i g med en "Oppmerksomhet" Varma det, -på flere måter ❤️ ( Og kaka var god ). Ikke så ofte, -men veldig hyggelig ...

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har flyttet til en helt ny by nå så da må jeg sende brevene via post, og siden det er 2 år++ siden så er jeg ikke sikker på om de fortsatt jobber der.

Ts

Ring behandlingsstedet og spør.

Anonymkode: 1075e...1f7

Gjest theTitanic
Skrevet
1 time siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Why Not..!

"Gratis", Positivt, -et "Lysglimt"... Jeg jobbet i helsevesenet for mange år siden,

( -Akuttmedisin,Skikkelig dårlig 3 åring, ).

-Vi ante ikke hvordan det hadde endt. -Kake på jobben fra familien dagen etter 🙂 Positivt resultat, Og H y g g e l i g med en "Oppmerksomhet" Varma det, -på flere måter ❤️ ( Og kaka var god ). Ikke så ofte, -men veldig hyggelig ...

A.(CAVE:Fnatt)

Jeg syntes det eneste som er innafor er et kort brev/postkort til behandlingsstedet. 

Ser hvor du vil, men det er også forskjell på en fysisk syk treåring og en voksen i behandling i psykiatrien. 

Jeg har sendt takkekort med bilde av barnet til sykehuset. Det syntes de nok er fint. 

Skrevet
1 time siden, theTitanic skrev:

Jeg syntes det eneste som er innafor er et kort brev/postkort til behandlingsstedet. 

Ser hvor du vil, men det er også forskjell på en fysisk syk treåring og en voksen i behandling i psykiatrien. 

Jeg har sendt takkekort med bilde av barnet til sykehuset. Det syntes de nok er fint. 

Dersom ts fikk god hjelp, har da ikke behandlingsstedet gjort mer enn hva som er deres plikt. Dette er vel intet å gi ros for. For øvrig bør pasienter alltid få kontaktinformasjon til behandlende lege ved institusjonen/ avdelingen, slik at spørsmål kan stilles og tilbakemelding kan gis i ettertid.

Anonymkode: bfcd5...3cf

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke ringe til dem på deres arbeidstelefon innenfor arbeidstid? Da må det jo være greit🙂

• Liker 2
Skrevet

Ville ikke kontaktet dem via privat info. Det er så enkelt å finne ut hvor folk jobber i dag, spesielt i det offentlige helsesystemet, uten å måtte invadere privatlivet til noen. 

Skrevet

Jeg er enig med de som sier du bør kontakte dem via «profesjonelle kanaler». Jobbtelefon, brev til arbeidsstedet, jobbepost osv. Å kontakte en tidligere behandler på Facebook eller andre private kanaler mener jeg at er å tråkke over en grense. Også behandlere har rett til å skille på jobb og privatliv ☺️

Anonymkode: 37619...b8d

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

For øvrig bør pasienter alltid få kontaktinformasjon til behandlende lege ved institusjonen/ avdelingen, slik at spørsmål kan stilles og tilbakemelding kan gis i ettertid.

Anonymkode: bfcd5...3cf

Du vet at det er snakk om personer med et privatliv? 

Jeg vet ikke hva du jobber med. Men hvordan hadde du følt det om telefonen ringte under søndagsmiddagen, på fotballtreningen til sønnen, midt på natta eller på familieferie, med spørsmål om jobben din?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...