AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #1 Skrevet 17. november 2018 Jeg har et seriøst spørsmål, som jeg håper jeg får seriøse svar på: Har vært singel i mange år. De første årene gikk tiden med på å være alenemor til to barn, jobb, eldre foreldre osv. Jeg har ikke vært i et forhold siden jeg ble skilt, og det er 8 år siden. Nå er barna mine selvstendige, og ansvaret for mine eldre foreldre er der ikke lengre. Og jeg merker at jeg begynner å savne en å dele tid, sex og en god latter med. Tror jeg..... Jeg savner ihvertfall en å ha sex med. Jeg føler meg litt "splittet" i hva jeg egentlig vil ha. Jeg vil gjerne ha en som bryr seg om meg, som jeg kan gå tur med, spise sammen med, ha sex med osv. Men jeg vil absolutt ikke ha ham boende i hjemmet mitt !! Og så aner jeg rett og slett ikke hvor jeg skal finne han - jeg nærmer meg jo 50 år. Er ikke akkurat i alderen for å gå på by´n. Jeg må nok også innrømme at etter 8 år som singel, er jeg blitt ganske glad i friheten det å kunne være uten forpliktelser til noen gir. Så altså. Det må finnes flere som meg - som ønsker nærheten av en annen person, men ikke forpliktelsen det å bo sammen utgjør. Har dere fått det til ? Og er du godt voksen, hvordan fant du partneren (jobben er ikke aktuell) ? Anonymkode: 92a61...01b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #2 Skrevet 17. november 2018 Lurer på det samme... Anonymkode: 826d3...cfc
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #3 Skrevet 17. november 2018 Kan du møte noen gjennom venninner? Anonymkode: 1c0b1...ed0
solmåneogstjerner Skrevet 17. november 2018 #4 Skrevet 17. november 2018 Er jo helt greit å ikke ønske å bo sammen. En viss forpliktelse vil du sannsynligvis måtte godta om du skal få det du ønsker. Jeg er en del yngre, med tre barn, men har en kjæreste. Vi bor ikke sammen og kommer ikke til å gjøre det med det første. Vi har vært sammen i nesten to år. Vi møttes helt tilfeldig, på byen faktisk... Vi er begge enige om at vi er kjærester. Møter ikke andre og snakker sammen nesten daglig. Møtes annenhver helg og noen ganger litt mer. Er slik vi vil ha det nå.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #5 Skrevet 17. november 2018 Jeg er i akkurat samme situasjon og alder. Jeg har forsøkt Tinder og Sukker. Det er vanskelig, men det er mange fine menn på vår alder der, blant alle raringene... Det gjelder å være selektiv, og ikke gi oppmerksomhet til andre enn dem man ser man interesserer seg for (sjekke bilder og profil, se hvordan de skriver, snakke på telefon før man møtes etc). Jeg lurer også på hva jeg egentlig ønsker. Tror ikke jeg vil ha samboer, og liker friheten i de helgene jeg gjør bare det jeg har lyst til. Men savner sex og nærhet. Har funnet en mann via nettdating som jeg møter noen ganger og som jeg også ligger med innimellom. Er usikker på om dette er tilfredsstillende nok i lengden, men det er fint akkurat nå. Det er fint å få bekreftelse og kjærlighet etter flere år som singel. Alternativt til nettdating er jo å se om man treffer noen på konsert, restaurant, selskaper, tur i skogen etc. Men min erfaring er at det er skikkelig vanskelig i vår alder. Folk tar liksom ikke den type kontakt med helt fremmede. Anonymkode: 032f4...893
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #6 Skrevet 17. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i akkurat samme situasjon og alder. Jeg har forsøkt Tinder og Sukker. Det er vanskelig, men det er mange fine menn på vår alder der, blant alle raringene... Det gjelder å være selektiv, og ikke gi oppmerksomhet til andre enn dem man ser man interesserer seg for (sjekke bilder og profil, se hvordan de skriver, snakke på telefon før man møtes etc). Jeg lurer også på hva jeg egentlig ønsker. Tror ikke jeg vil ha samboer, og liker friheten i de helgene jeg gjør bare det jeg har lyst til. Men savner sex og nærhet. Har funnet en mann via nettdating som jeg møter noen ganger og som jeg også ligger med innimellom. Er usikker på om dette er tilfredsstillende nok i lengden, men det er fint akkurat nå. Det er fint å få bekreftelse og kjærlighet etter flere år som singel. Alternativt til nettdating er jo å se om man treffer noen på konsert, restaurant, selskaper, tur i skogen etc. Men min erfaring er at det er skikkelig vanskelig i vår alder. Folk tar liksom ikke den type kontakt med helt fremmede. Anonymkode: 032f4...893 Slik du har det med din venn høres fint ut. Når man har levd lenge alene, så trives man ofte med det pga friheten det gir. Men fysiske nærheten krever en annen person. Anonymkode: 92a61...01b
Sliten&kjørt52 Skrevet 17. november 2018 #7 Skrevet 17. november 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alternativt til nettdating er jo å se om man treffer noen på konsert, restaurant, selskaper, tur i skogen Sett rimelig mye "spreke", -og voksne damer; i Fjellet, på Marinaen, Skogen,. -Hunde-miljø ..? Andre fritidsaktiviteter ..? Jegerprøven ..? ETC. 2 Fluer i en smekk..! Ikke greie på det jeg... Bare det som datt inn i hue... Edit: Glemte frivillig arbed, O.L. Folkehjelpa/Røde kors, HUM/Menighetsarb, Frivillighetssentral, Natteravn M.M. A.(CAVE: Fnatt) Endret 17. november 2018 av Sliten&kjørt51
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #8 Skrevet 17. november 2018 Da jeg var nyskilt, prøvde jeg Moteplassen.no , men det var så mye rart at jeg skygget helt unna. Dessuten er en del av meg motvillig til å betale månedlig for å finne noen å ha det kjekt med. Men om jeg skulle prøve å finne noen via slike sider, hvilken er da seriøse ?Når jeg søker på "datingsider" kommer det opp ganske mange. Så det er jo en egen jobb å finne ut hva som er hva. Anonymkode: 92a61...01b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #9 Skrevet 17. november 2018 26 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev: Sett rimelig mye "spreke", -og voksne damer; i Fjellet, på Marinaen, Skogen,. -Hunde-miljø ..? Andre fritidsaktiviteter ..? Jegerprøven ..? ETC. 2 Fluer i en smekk..! Ikke greie på det jeg... Bare det som datt in i hue... A.(CAVE: Fnatt) Ja, jeg er sprek dame som går masse på fjellet og i marka. Selvsagt kan man treffe noen på en langtur i fjellet, men å bli så kjent da at man ender opp som kjærester? Det er mulig, men da må man ha litt flaks. Da tror jeg mer på kurs og ulike faste aktiviteter, og jegerprøven høres ut som et godt råd! Anonymkode: 032f4...893 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #10 Skrevet 17. november 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg var nyskilt, prøvde jeg Moteplassen.no , men det var så mye rart at jeg skygget helt unna. Dessuten er en del av meg motvillig til å betale månedlig for å finne noen å ha det kjekt med. Men om jeg skulle prøve å finne noen via slike sider, hvilken er da seriøse ?Når jeg søker på "datingsider" kommer det opp ganske mange. Så det er jo en egen jobb å finne ut hva som er hva. Anonymkode: 92a61...01b Jeg har laget profil flere steder i de årene jeg har vært singel. Har helt klart størst suksess med Sukker (og har aldri betalt der). Mange tar kontakt og jeg kan selv ta kontakt med menn jeg liker (uten å vite om de ville sveipet meg til høyre først). Jeg likte ikke møteplassen eller match. Har ikke forsøkt badoo eller happn. Min erfaring er at det er mange av de samme mennene på disse sidene og mange bruker dem som tidsfordriv. Ikke alle som egentlig er veldig interessert i å møte noen, hvis de ikke tror veldig på at dette kan bli noe! Lag deg en profil på Sukker uten bilde, og se litt på de mennene som finnes der på din alder. Ser du noen du liker, kan du jo fylle ut profilen din med bilde og mer tekst? Anonymkode: 032f4...893
Kreator Skrevet 17. november 2018 #11 Skrevet 17. november 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Så altså. Det må finnes flere som meg - som ønsker nærheten av en annen person, men ikke forpliktelsen det å bo sammen utgjør. Har dere fått det til ? Og er du godt voksen, hvordan fant du partneren (jobben er ikke aktuell) ? Anonymkode: 92a61...01b Er i samme alderskategori som deg, men mann. Har truffet flotte jenter i din situasjon (og alder) på nett (online dating, primært Tinder, sekundert Sukker). Så lenge både du - og ofte den du dater - begge har barn som ikke helt har flyttet ut, så tror jeg sannsynligheten for at noen av dere ser for dere å flytte sammen snarlig er minimal. For de fleste er ikke det noen umiddelbar problemstilling. Og det er kanskje her du har noe å tenke på. Ikke lag listen (og lista) for lang (og høy) for å møte det som kan være en fantastisk person. Den første utfordringen din såvidt jeg forstår det er jo å finne noen du liker å tilbringe tid og være intim med. Så går det antageligvis lang tid før noen av dere overhodet er i en situasjon hvor det å dele bolig er en aktuell problemstilling. Eller hvis den du møter er veldig needy på akkurat dette tidlig, så er det antageligvis feil person. Uansett, poenget mitt er at du ikke overkompliserer disse tingene tidlig. Det er greit at du selv har en ide om hvordan framtiden din skal se ut, men det er alt for tidlig å måle enhver kandidat som du ennå ikke kjenner opp i mot kravlista di over hvordan livet ditt skal se ut om fem år. For alt du vet så kanskje det er du som blir "needy" på å ha personen rundt deg hele tiden (selv om du akkurat nå overhodet ikke føler det sånn). Når/hvis du møter "den rette", så er det heller ikke usannsynlig at denne personen kanskje deler følelsene dine rundt disse tingene. Mitt inntrykk er at voksne mennesker som allerede har hatt et liv (med barn) i stadig økende grad ser for seg et samliv med en person uten at man nødvendigvis trenger å bo sammen hele tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #12 Skrevet 17. november 2018 5 minutter siden, Kreator skrev: Er i samme alderskategori som deg, men mann. Har truffet flotte jenter i din situasjon (og alder) på nett (online dating, primært Tinder, sekundert Sukker). Så lenge både du - og ofte den du dater - begge har barn som ikke helt har flyttet ut, så tror jeg sannsynligheten for at noen av dere ser for dere å flytte sammen snarlig er minimal. For de fleste er ikke det noen umiddelbar problemstilling. Og det er kanskje her du har noe å tenke på. Ikke lag listen (og lista) for lang (og høy) for å møte det som kan være en fantastisk person. Den første utfordringen din såvidt jeg forstår det er jo å finne noen du liker å tilbringe tid og være intim med. Så går det antageligvis lang tid før noen av dere overhodet er i en situasjon hvor det å dele bolig er en aktuell problemstilling. Eller hvis den du møter er veldig needy på akkurat dette tidlig, så er det antageligvis feil person. Uansett, poenget mitt er at du ikke overkompliserer disse tingene tidlig. Det er greit at du selv har en ide om hvordan framtiden din skal se ut, men det er alt for tidlig å måle enhver kandidat som du ennå ikke kjenner opp i mot kravlista di over hvordan livet ditt skal se ut om fem år. For alt du vet så kanskje det er du som blir "needy" på å ha personen rundt deg hele tiden (selv om du akkurat nå overhodet ikke føler det sånn). Når/hvis du møter "den rette", så er det heller ikke usannsynlig at denne personen kanskje deler følelsene dine rundt disse tingene. Mitt inntrykk er at voksne mennesker som allerede har hatt et liv (med barn) i stadig økende grad ser for seg et samliv med en person uten at man nødvendigvis trenger å bo sammen hele tiden. Jeg er ikke ts, men tror kanskje mitt spørsmål til deg kan være interessant: Du skriver ofte her og har kloke refleksjoner omkring det med dating og forhold. Så da lurer jeg på følgende fra deg som mann i min aldersgruppe: Jeg opplever at mange fine menn på Sukker/Tinder gjerne vil snakke og kanskje møtes. De vil gjerne holde kontakten etterpå, men det går så sakte. De spør kanskje ikke om å ses igjen med en gang og virker til å ha god tid.. Jeg er usikker på om dette er et dårlig tegn mht interesse eller om det er sånn dating er i vår alder. Liker menn å se an kvinnen en stund og bli kjent før man vet hva man egentlig vil? Eller er det sånn at de som er skikkelig interessert, er det med en gang. Jeg har følelsen av at mange er litt redde for skuffelse og kanskje har opplevd noen nederlag, og derfor liker å sitte på gjerdet og la ting utvikle seg sakte. (Mulig menn kan se det samme om kvinner, men der har jeg ingen erfaring:-) Hva er så ditt beste råd for oss nybegynnere på dating? Skal vi vente og la mannen ta kontroll over gangen i det, eller skal vi være aktive selv når vi finner noen vi liker? Anonymkode: 032f4...893
Kreator Skrevet 17. november 2018 #13 Skrevet 17. november 2018 (endret) 50 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg opplever at mange fine menn på Sukker/Tinder gjerne vil snakke og kanskje møtes. De vil gjerne holde kontakten etterpå, men det går så sakte. De spør kanskje ikke om å ses igjen med en gang og virker til å ha god tid.. Jeg er usikker på om dette er et dårlig tegn mht interesse eller om det er sånn dating er i vår alder. Liker menn å se an kvinnen en stund og bli kjent før man vet hva man egentlig vil? Eller er det sånn at de som er skikkelig interessert, er det med en gang. Jeg har følelsen av at mange er litt redde for skuffelse og kanskje har opplevd noen nederlag, og derfor liker å sitte på gjerdet og la ting utvikle seg sakte. (Mulig menn kan se det samme om kvinner, men der har jeg ingen erfaring:-) Hva er så ditt beste råd for oss nybegynnere på dating? Skal vi vente og la mannen ta kontroll over gangen i det, eller skal vi være aktive selv når vi finner noen vi liker? Anonymkode: 032f4...893 Ang. at det går sakte så tror jeg det er et tegn på lunken interesse eller at de ikke er interessert i ett dypere / mer eksklusivt forhold. Men mange menn sliter nok med å være åpne og ærlige rundt slike ting, og/eller de "håper" at de kan få et "enklere" forhold med en (eller flere) kvinner. Det er slik jeg tolker det du skriver i hvertfall. Men jeg er ikke selv i den kategorien jeg beskriver over, så jeg er muligens helt feil person til å synse for mye om det som mann. De gangene jeg har vært uinteressert i noe eller kun interessert i noe enklere eller kortvarig, så er jeg alltid ærlig rundt dette, med tilhørende varierende resultat. Tilsvarende er jeg også ærlig hvis jeg allerede har begynt å date en kvinne og en annen kontakter meg, da sier jeg det rett ut at jeg er litt opptatt med en annen, men at jeg evt kan komme tilbake senere. Noen liker den ærligheten, andre tolker det negativt (at jeg tøyser rundt, selv om jeg mener ærligheten indikerer det motsatte). Det kan jo også være en grunn til å være lunken, uten at man ønsker å si det rett ut, at timingen er litt dårlig fordi man forsøker å finne ut av en annen. Fra det jeg leser her så skal jeg ikke utelukke at noen menn også liker å spille kostbare, i håpet om at det kan få kvinnene mer interessert. Tviler litt på om det funker særlig ofte, men menn generelt er nok vant til en del nederlag uansett. Når det gjelder råd om kvinner bør la mannen ta kontroll eller selv være aktive, så tror jeg generelt på at vi som mennesker bør ta kontroll over våre egne liv og skjebner, og gå etter det vi vil ha. Men det medfører at vi også får noen nesestyvere innimellom, fordi det er ikke så ofte følelsene gjengjeldes. Men erfaringen er verdifull uansett, fordi man etterhvert ikke blir så redd for å bli avvist, og sånn sett tør å ta sjansen på å gå etter det vi vil ha litt oftere. Det øker sannsynligheten for at når du faktisk finner noe du vil ha, så kan du få det. Hvis du hele tiden venter på at noen andre skal gå etter deg, så overlater du valget og sannsynligheten til de andre, og det er antageligvis mange færre av de som tør gå etter noe enn de som venter på å bli valgt. Og to som venter på å bli valgt vil aldri bli sammen med mindre noe eksternt skjer som fører de sammen. Så er det en annen faktor, og det er at veldig mange damer liker at menn har og tar initiativ, også senere i et evt forhold. Da er det selvfølgelig helt greit at man venter da, at det på en måte er et minstekrav. Dessverre er det en haug med menn som ikke har forstått dette, og dessverre gjemmer seg bak dette med likestilling og et dårlig skjult håp om at kvinner flest liker blyge/stille menn (det gjør de jo ikke). Mitt råd til slike menn er å skaffe seg kunnskap og manne seg opp. For menn som har litt guts ligger milevis foran røkla i relasjoner til kvinner. Men kvinner bør også vite at det helt sikkert finnes mange menn som kanskje er tøffere enn førsteinntrykket kan gi. Og hvis du ser en mann som du liker, sånn bortsett fra at han er dårlig på kommunikasjon før første date, og du uansett ikke har en kø med beilere, så ta en treff med han da. Selv om vi kaller det "1. date" fordi settingen er som den er innen online dating, så er det jo egentlig kun en første mulighet til å treffe noen, omtrent som en man ramler borti i en sosial sammenheng. Det kan være en knall mann som bare er litt dårlig på å uttrykke seg skriftlig og å være åpen om følelser, et område hvor typisk de fleste kvinner er mye bedre enn menn uansett. Lykke til! Endret 17. november 2018 av Kreator
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå