AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #1 Del Skrevet 17. november 2018 Bomstasjoner skaper splid. Å besøke venner og familie betyr ekstra utgift om man velger å kjøre egen bil på besøk. - Fordi man passerer en bomstasjon så forventer staten få inntekt på passeringen, en punkt plassert bomstasjon. Om det ikke er nok så betaler allerede bileiere avgift på drivstoff, avgift ved å benytte veien. Det er ingen tvil om at bomstasjon forsterker sin egen tilknytning der man bor ved at man unngår å reise til andre byer. Fordi staten vil ikke sin egen befolkning godt. Ville du reist oftere til venner og familie om det ikke fantes bomstasjoner som ødelegger reise opplevelsen. Kan vi tro og drømme at det blir en bomfritt Norge? Hva ville du gjort med pengene istedenfor å betale staten unødvendig ekstra konstnad? Anonymkode: dec82...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #2 Del Skrevet 17. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bomstasjoner skaper splid. Å besøke venner og familie betyr ekstra utgift om man velger å kjøre egen bil på besøk. - Fordi man passerer en bomstasjon så forventer staten få inntekt på passeringen, en punkt plassert bomstasjon. Om det ikke er nok så betaler allerede bileiere avgift på drivstoff, avgift ved å benytte veien. Det er ingen tvil om at bomstasjon forsterker sin egen tilknytning der man bor ved at man unngår å reise til andre byer. Fordi staten vil ikke sin egen befolkning godt. Ville du reist oftere til venner og familie om det ikke fantes bomstasjoner som ødelegger reise opplevelsen. Kan vi tro og drømme at det blir en bomfritt Norge? Hva ville du gjort med pengene istedenfor å betale staten unødvendig ekstra konstnad? Anonymkode: dec82...824 Det siste som påvirker hvor ofte jeg besøker familien er bompengene jeg betaler. Kan ikke si reiseopplevelsen blir ødelagt heller. Tvert imot blir den veldig mye bedre, siden veiene jeg må kjøre på hadde vært fryktelig mye dårligere uten de bomstasjonene. (Vi snakker krøttersti kontra 4-felts motorveg her.) Liker jeg å betale bompenger? Nei. Det burde være helt unødvendig med en økonomi som vår, og med alle de bilrelaterte avgiftene vi betaler. Men så lenge politikerne ikke er villige til å gi penger til veiutbygging uten at det settes opp bom i tillegg betaler jeg heller bompenger enn å kjøre på høyt trafikkerte, utslitte småveier med dårlig kurvatur og sikt. Anonymkode: 948f3...42f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #3 Del Skrevet 17. november 2018 Hvis du siterer noe, bør du sitere kilden med. Anonymkode: 7b47f...1f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 17. november 2018 #4 Del Skrevet 17. november 2018 Jeg ville reist oftere på besøk om det kostet mindre, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullestolbruker Skrevet 17. november 2018 #5 Del Skrevet 17. november 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det siste som påvirker hvor ofte jeg besøker familien er bompengene jeg betaler. Kan ikke si reiseopplevelsen blir ødelagt heller. Tvert imot blir den veldig mye bedre, siden veiene jeg må kjøre på hadde vært fryktelig mye dårligere uten de bomstasjonene. (Vi snakker krøttersti kontra 4-felts motorveg her.) Liker jeg å betale bompenger? Nei. Det burde være helt unødvendig med en økonomi som vår, og med alle de bilrelaterte avgiftene vi betaler. Men så lenge politikerne ikke er villige til å gi penger til veiutbygging uten at det settes opp bom i tillegg betaler jeg heller bompenger enn å kjøre på høyt trafikkerte, utslitte småveier med dårlig kurvatur og sikt. Anonymkode: 948f3...42f Vel det er ganske lite av bompengene som går til vei faktisk. https://www.motor.no/artikler/2018/juni/bruker-en-brokdel-av-bompengene-pa-vei-i-oslo/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 17. november 2018 #6 Del Skrevet 17. november 2018 14 minutter siden, Rullestolbruker said: Vel det er ganske lite av bompengene som går til vei faktisk. https://www.motor.no/artikler/2018/juni/bruker-en-brokdel-av-bompengene-pa-vei-i-oslo/ Oslo er vel ikke så veldig relevant i forhold til problemstillingen til TS. Bommene i Oslo er en del av Oslopakke 3, som ble vedtatt for en god stund siden. Andre steder i landet finansierer bompengene veier, bruer og tunneller. Når disse er nedbetalt, fjernes bommene. Det er veldig dyrt å bygge veier, bruer og tunneller. Hvordan disse finansieres er naturligvis et politisk spørsmål. Som det er, går ingen partier imot bompengefinansiering. Det virker jo litt snodig om sukkeravgiften på Pepsi Max skal gå til veiutbygging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullestolbruker Skrevet 17. november 2018 #7 Del Skrevet 17. november 2018 (endret) 4 timer siden, T-Rex skrev: Oslo er vel ikke så veldig relevant i forhold til problemstillingen til TS. Bommene i Oslo er en del av Oslopakke 3, som ble vedtatt for en god stund siden. Andre steder i landet finansierer bompengene veier, bruer og tunneller. Når disse er nedbetalt, fjernes bommene. Det er veldig dyrt å bygge veier, bruer og tunneller. Hvordan disse finansieres er naturligvis et politisk spørsmål. Som det er, går ingen partier imot bompengefinansiering. Det virker jo litt snodig om sukkeravgiften på Pepsi Max skal gå til veiutbygging. Vel det finne jo flere linke rtil andre steder i landet. Brukte denne nå. Du hadde nok uansett kverulert på det. Er jo det du pleier Var denne bedre? https://www.nettavisen.no/na24/sa-lite-av-bompengene-dine-gar-til-vei/3658569.html https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/bomringen-sa-mye-gar-til-drift-1.1127547?paywall=true Endret 17. november 2018 av Rullestolbruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #8 Del Skrevet 17. november 2018 Jeg sa nei til å komme på besøk til et venninne pga. bommstasjon. Før var det kun 1. Nå må jeg gjennom både bort og hjem. Med rushtidsvgift på toppen 😑😑😑 Samme skjedde med piggdekkavgiften ifjord. Ungikk stavanger som pesten! Det er og helt 100% feil å måtte betale bompenger for å reise til det lokale kommunekontoret. Nå får folk ikke hentet matavfallsposer uten å betale bompenger. Vet du hva! Da gidder jeg søren meg ikke sortere. Alt avfall havner nå i restavfall! 🤬🤬🤬🤬🤬🤬 Anonymkode: 5b5fc...615 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #9 Del Skrevet 17. november 2018 For å være helt ærlig syntes jeg det var greit å betale bom når det gikk til den veien jeg kjører på altså feks oslofjord tunnelen. Men skilde øker og øker nå bare for å ødelegge for oss, det er ikke greit!!! Nås kalender gå til kollektiv til bokstavelig talt alt mulig. Det var ikke slik bomsystemet var tiltenkt. Det er rett og slett blitt ett sugerør i folk private økonomi. Det som er så synd er at mange nordmenn mener vi har så god økonomi her så det må vi tåle. Men når en oppdager at alt øker og øker så er det ikke like høy lenger altså Anonymkode: 960b2...e60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #10 Del Skrevet 17. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For å være helt ærlig syntes jeg det var greit å betale bom når det gikk til den veien jeg kjører på altså feks oslofjord tunnelen. Men skilde øker og øker nå bare for å ødelegge for oss, det er ikke greit!!! Nås kalender gå til kollektiv til bokstavelig talt alt mulig. Det var ikke slik bomsystemet var tiltenkt. Det er rett og slett blitt ett sugerør i folk private økonomi. Det som er så synd er at mange nordmenn mener vi har så god økonomi her så det må vi tåle. Men når en oppdager at alt øker og øker så er det ikke like høy lenger altså Anonymkode: 960b2...e60 Ååå herlighet her var det mye feil er ikke drita sitter bare i bil 🤣🤣 Anonymkode: 960b2...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #11 Del Skrevet 17. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å være helt ærlig syntes jeg det var greit å betale bom når det gikk til den veien jeg kjører på altså feks oslofjord tunnelen. Men skilde øker og øker nå bare for å ødelegge for oss, det er ikke greit!!! Nås kalender gå til kollektiv til bokstavelig talt alt mulig. Det var ikke slik bomsystemet var tiltenkt. Det er rett og slett blitt ett sugerør i folk private økonomi. Det som er så synd er at mange nordmenn mener vi har så god økonomi her så det må vi tåle. Men når en oppdager at alt øker og øker så er det ikke like høy lenger altså Anonymkode: 960b2...e60 Helt enig i den! Er helt greit å tilbakebetale på en tunell, bro eller lignende som er laget. Da går pengene direkte til akkurat det prosjektet. Helt fair! Men at jeg skal være med å betale for at de skal lage en idiotisk sykkel-tunell-motorvei! 🤬🤬🤬 og betale for mer idiotiske bussveier som sikker skaper akkurat like mye kaos som er på hinna nå! 🤬🤬🤬🤬 Eller den bussholdeplassen de skal lage til 3 mill! En bussholdeplass!! 🤬🤬🤬🤬 Anonymkode: 5b5fc...615 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #12 Del Skrevet 17. november 2018 jeg er totalt uenig med deg, på ingen måter skal innbyggere i Norge igjen betalte avgift på avgift og atter avgift for å dekke veier o.l. Det er på tide at staten står til ansvar for at ildsjeler i landet skal igjen bli avstraffet fordi Norge går rundt, og er ikke Norge takknemlig dem har innbyggere. Anonymkode: dec82...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #13 Del Skrevet 17. november 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa nei til å komme på besøk til et venninne pga. bommstasjon. Før var det kun 1. Nå må jeg gjennom både bort og hjem. Med rushtidsvgift på toppen 😑😑😑 Samme skjedde med piggdekkavgiften ifjord. Ungikk stavanger som pesten! Det er og helt 100% feil å måtte betale bompenger for å reise til det lokale kommunekontoret. Nå får folk ikke hentet matavfallsposer uten å betale bompenger. Vet du hva! Da gidder jeg søren meg ikke sortere. Alt avfall havner nå i restavfall! 🤬🤬🤬🤬🤬🤬 Anonymkode: 5b5fc...615 Det virker som du vil straffe kommune og stat med å ikke sortere søppel, men de eneste du straffer er deg selv og dine egne barn.. Det sagt, så er det korttenkt at alle må kjøre til én plass for å hente slike poser. De hadde gjort alle en tjeneste ved å gjøre de tilgjengelig i matbutikker. Svigermor bor på landet, og der er det søppeltømmerne som legger igjen nye poser. Jeg har ikke noe i mot bompenger. Holder meg ikke hjemme pga. dem. I Trondheim har vi et større problem med parkering. Man tvinges til å la bilen stå. Jeg er så heldig at jeg bare betaler 20 kr for å komme meg til og fra jobb. Jeg ser at andre betaler mye mer. Prisen per bomstasjon er kanskje noe de heller bør se på, enn å fjerne ordningen. Jeg er også glad for at det bygges sykkelveier og leskur for buss av pengene. Hver syklist er én bilist mindre. Hver bussavgang er 40 bilister mindre. Pengene går ikke bare med til at dere skal ha sikrere veier, men også til at dere skal komme dere frem fortere. Anonymkode: 7b8db...15b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 17. november 2018 #14 Del Skrevet 17. november 2018 (endret) 1 hour ago, Rullestolbruker said: Vel det finne jo flere linke rtil andre steder i landet. Brukte denne nå. Du hadde nok uansett kverulert på det. Er jo det du pleier Var denne bedre? https://www.nettavisen.no/na24/sa-lite-av-bompengene-dine-gar-til-vei/3658569.html https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/bomringen-sa-mye-gar-til-drift-1.1127547?paywall=true Artikkelen fra Nettavisen forteller noe annet enn overskriften, nemlig at bilistene i snitt betaler 95% av faktiske kostnader for veiutbygging, der den er bompengefinansiert. Når de betaler såpass mye, skyldes det renter på lån som veiselskapene tar opp, når de starter prosjektet. Artikkelen i Rogalands Avis får jeg ikke lest. Det finnes kanskje kommuner som fortsetter å innkreve bompenger etter at veiprosjektene er nedbetalt; jeg har ikke oversikten over alt av bommer her i landet. Men mitt inntrykk er at bommene i det store og hele blir fjernet, når veien er nedbetalt. Det er forøvrig tre bommer mellom boligen og hytta, så jeg er ikke overvettes begeistret for bommer jeg heller, altså. Endret 17. november 2018 av T-Rex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #15 Del Skrevet 17. november 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som du vil straffe kommune og stat med å ikke sortere søppel, men de eneste du straffer er deg selv og dine egne barn.. Det sagt, så er det korttenkt at alle må kjøre til én plass for å hente slike poser. De hadde gjort alle en tjeneste ved å gjøre de tilgjengelig i matbutikker. Svigermor bor på landet, og der er det søppeltømmerne som legger igjen nye poser. Jeg har ikke noe i mot bompenger. Holder meg ikke hjemme pga. dem. I Trondheim har vi et større problem med parkering. Man tvinges til å la bilen stå. Jeg er så heldig at jeg bare betaler 20 kr for å komme meg til og fra jobb. Jeg ser at andre betaler mye mer. Prisen per bomstasjon er kanskje noe de heller bør se på, enn å fjerne ordningen. Jeg er også glad for at det bygges sykkelveier og leskur for buss av pengene. Hver syklist er én bilist mindre. Hver bussavgang er 40 bilister mindre. Pengene går ikke bare med til at dere skal ha sikrere veier, men også til at dere skal komme dere frem fortere. Anonymkode: 7b8db...15b De har tidligere blitt sendt til huset med posten, men nå ca når de nye bommene kom har de begynt med at folk må hente dem 🤬🤬 ja jeg vil straffe kommunen! For jeg er forbanna. Kanskje det er feil, men det letter litt på trykket innvendig! Men trenger man et (ikke mange, men ett eneste ett!!) bussskur til 3 mill!?!! 🤬🤬 bare for å ha det fint, litt skog/park, wifi på en bussholdeplass!! 🤬🤬 nei det blir for dumt! Anonymkode: 5b5fc...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullestolbruker Skrevet 17. november 2018 #16 Del Skrevet 17. november 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som du vil straffe kommune og stat med å ikke sortere søppel, men de eneste du straffer er deg selv og dine egne barn.. Det sagt, så er det korttenkt at alle må kjøre til én plass for å hente slike poser. De hadde gjort alle en tjeneste ved å gjøre de tilgjengelig i matbutikker. Svigermor bor på landet, og der er det søppeltømmerne som legger igjen nye poser. Jeg har ikke noe i mot bompenger. Holder meg ikke hjemme pga. dem. I Trondheim har vi et større problem med parkering. Man tvinges til å la bilen stå. Jeg er så heldig at jeg bare betaler 20 kr for å komme meg til og fra jobb. Jeg ser at andre betaler mye mer. Prisen per bomstasjon er kanskje noe de heller bør se på, enn å fjerne ordningen. Jeg er også glad for at det bygges sykkelveier og leskur for buss av pengene. Hver syklist er én bilist mindre. Hver bussavgang er 40 bilister mindre. Pengene går ikke bare med til at dere skal ha sikrere veier, men også til at dere skal komme dere frem fortere. Anonymkode: 7b8db...15b Jeg synes man burde ha bompengering for syklister og gående også. Ja de sliter jo på asfalten og mange lar hudnedritten bare ligge der. For ikke å snakke om de som har hest og ikke spar opp etter seg. forlanger man veier til sykler og gangstier, så må man også være villig til å betale for dem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #17 Del Skrevet 17. november 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Bomstasjoner skaper splid. Å besøke venner og familie betyr ekstra utgift om man velger å kjøre egen bil på besøk. - Fordi man passerer en bomstasjon så forventer staten få inntekt på passeringen, en punkt plassert bomstasjon. Om det ikke er nok så betaler allerede bileiere avgift på drivstoff, avgift ved å benytte veien. Det er ingen tvil om at bomstasjon forsterker sin egen tilknytning der man bor ved at man unngår å reise til andre byer. Fordi staten vil ikke sin egen befolkning godt. Ville du reist oftere til venner og familie om det ikke fantes bomstasjoner som ødelegger reise opplevelsen. Kan vi tro og drømme at det blir en bomfritt Norge? Hva ville du gjort med pengene istedenfor å betale staten unødvendig ekstra konstnad? Anonymkode: dec82...824 Nei. Jeg gidder uansett ikke å besøke folk som bor så usentralt til at man må ha bil for å komme seg dit. Anonymkode: c4bca...38a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 17. november 2018 #18 Del Skrevet 17. november 2018 jeg hater virkelig bomstasjoner! Det er et pest og plage for befolkningen, og ikke minst turister som kommer til Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #19 Del Skrevet 17. november 2018 8 timer siden, Rullestolbruker skrev: Vel det er ganske lite av bompengene som går til vei faktisk. https://www.motor.no/artikler/2018/juni/bruker-en-brokdel-av-bompengene-pa-vei-i-oslo/ Veiene jeg kjører mest på er bompengefinansierte. Dvs. at pengene jeg betaler ikke brukes på alt mulig annet, slik som i f.eks. Oslo. Anonymkode: 948f3...42f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #20 Del Skrevet 18. november 2018 Og i Bergen bruker man bompengene for å bygge bane til snegletrikken, som skal gå til steder der innbyggerne sier de er svært fornøyd med busstilbudet...bussen er raskere også?! Anonymkode: 21f28...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå