Gå til innhold

Hadde dere blitt glad for et gavekort på Kiwi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lurt på om jeg skal kjøpe det til et ungt par med en baby? Jeg tenker at å kjøpe mat er en nødvendighet, og ikke så spennende eller kos. At de da hadde hatt råd til litt annet for egne penger. Ikke sikkert jeg velger akkurat Kiwi, men det er der de bruker å handle, og tenker de får mest for pengene.

Spørsmål to er om en må handle for alt på gavekortet samtidig? Eller om en på en måte kan handle flere ganger på det. Har jo tenkt å bruke en viss sum. 

Anonymkode: 59fd0...beb

• Liker 1
Skrevet

Man kan vel dele opp mener jeg, det er et kort (som bankkort) hvor det er en gitt sum som det bare trekkes fra når de bruker det ved handel :) så hyggelig du er som vil gi gavekort på brukandes butikk. Her har vi et senter med et gavekort som gjelder for hele (også matbutikk, ikke vinmonopolet), dere har ikke noe sånt da? Da kan de jo velge selv hvor det trengs mest. 

Anonymkode: 7bb94...d76

• Liker 5
Skrevet

Det høres litt kjedelig ut etter min mening... Gavekort på matbutikk er vel ikke noe jeg ville gitt til noen som ikke sliter med økonomien og ikke har råd til mat, evt. som gjør så dårlige prioriteringer at pengene blir brukt bort på tant og fjas og de er blakke på slutten av måneden slik at det tryggeste er å låse gaven til noe fornuftig slik som mat. 

Skal du absolutt gi gavekort ville jeg heller gitt et universalgavekort/sentergavekort. Men jeg liker generelt sett ikke gavekort siden de ofte blir glemt til de går ut på dato. 

Anonymkode: be266...c06

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan vel dele opp mener jeg, det er et kort (som bankkort) hvor det er en gitt sum som det bare trekkes fra når de bruker det ved handel :) så hyggelig du er som vil gi gavekort på brukandes butikk. Her har vi et senter med et gavekort som gjelder for hele (også matbutikk, ikke vinmonopolet), dere har ikke noe sånt da? Da kan de jo velge selv hvor det trengs mest. 

Ah. Jo, det ville kanskje vært bedre det ja! Det er nok det på senteret her da. Er nok lurere det. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det høres litt kjedelig ut etter min mening... Gavekort på matbutikk er vel ikke noe jeg ville gitt til noen som ikke sliter med økonomien og ikke har råd til mat, evt. som gjør så dårlige prioriteringer at pengene blir brukt bort på tant og fjas og de er blakke på slutten av måneden slik at det tryggeste er å låse gaven til noe fornuftig slik som mat. 

Skal du absolutt gi gavekort ville jeg heller gitt et universalgavekort/sentergavekort. Men jeg liker generelt sett ikke gavekort siden de ofte blir glemt til de går ut på dato. 

Anonymkode: be266...c06

Jo, det er kanskje noe i det, og kjøper senterkort da. Jeg vet godt at det vil bli brukt  🙂 de har ikke all verdens råd akkurat nå. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah. Jo, det ville kanskje vært bedre det ja! Det er nok det på senteret her da. Er nok lurere det. 

Ja hvis du har muligheten til det så hadde nok det vært best. Da kan de selv velge å kjøpe nye klær, ting til kjøkken eller mat. Med gavekort på matbutikk er man jo litt låst med tanke på muligheter :) 

• Liker 2
Skrevet

Ja, det hadde jeg blitt glad for det, hvis jeg var ung og hadde en baby! :) 

Skrevet

Jeg digger slike praktiske gavekort 😍

Anonymkode: ec95b...c3b

• Liker 6
Skrevet

Hadde jeg vært ung med baby hadde det vært veldig kjekk gave. Ja kan virke kjedelig i forhold til andre ting man pakker opp, men vil være det som settes mest pris på etter jul.

• Liker 5
Skrevet

Tja, jeg ville ikke blitt så begeistret for det, men så er ikke jeg i samme situasjon som to nybakte foreldre. De kan jo se på det som et gavekort på bleier! :) 

Gi det sammen med en ting, som en pose Smash eller noe - så blir det litt mer spennende å pakke opp ;) 

Skrevet

Veldig fornuftig gave egentlig, det de evt sparer ved å bruke gavekort på mat kan de jo slev heller bruke på andre ting, så du trenger ikke gi dem gavekort på et kjøpesenter. Tror ikke mat og dagligvarer er det første man tenker å bruke et gavekort knyttet til et kjøpesenter på, da brukes det fort heller på klær osv.. Altsp utgifter en kanskje ikke ville valgt å påta seg i utgangspunktet uten gavekortet. Er kortet derimot låst til én bestemt matbutikk vil de spare penger mtp maten de uansett skal kjøpe og nå sparer litt pp

• Liker 3
Skrevet

Ikke på kiwi:/ hadde følt meg lutfattig. Heller alle andre typer kort. Zalando eller bygavekort:-)

Anonymkode: 1116c...c79

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig glad for det, men jeg er generelt ikke veldig opptatt av gaver og blir glad for det meste. Tipper folk som er mer nøye og vil ha "personlige gaver" (min egen mor er et eksempel på det...) ikke ville blitt glade. Så du må se an personlighetstypen. Spør dem hva de ønsker seg/trenger?

Skrevet

Senter-kort er best, da har de mer å velge i. Supert med gavekort!

Anonymkode: 432f4...31d

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Tibbie skrev:

Tja, jeg ville ikke blitt så begeistret for det, men så er ikke jeg i samme situasjon som to nybakte foreldre. De kan jo se på det som et gavekort på bleier! :) 

Gi det sammen med en ting, som en pose Smash eller noe - så blir det litt mer spennende å pakke opp ;) 

Tenkte å legge ved noen Flaxlodd. 

• Liker 1
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Jeg hadde blitt veldig glad for det, men jeg er generelt ikke veldig opptatt av gaver og blir glad for det meste. Tipper folk som er mer nøye og vil ha "personlige gaver" (min egen mor er et eksempel på det...) ikke ville blitt glade. Så du må se an personlighetstypen. Spør dem hva de ønsker seg/trenger?

De ønsker seg ikke noe spesielt. Eller vil ikke si det. Tror jeg kjøper dem hvert sitt gavekort og noen Flaxlodd felles. Tror de er litt for stolte til å si at de trenger noe, og er veldig opptatt av at de skal klare seg selv. Selv om jeg vet at de ikke har verdens beste økonomi nå fordi bare en av dem jobber. Derfor tenkte jeg gavekort. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ønsker seg ikke noe spesielt. Eller vil ikke si det. Tror jeg kjøper dem hvert sitt gavekort og noen Flaxlodd felles. Tror de er litt for stolte til å si at de trenger noe, og er veldig opptatt av at de skal klare seg selv. Selv om jeg vet at de ikke har verdens beste økonomi nå fordi bare en av dem jobber. Derfor tenkte jeg gavekort. 

Hvis de bare har én inntekt, så tror jeg at de setter stor pris på et gavekort 😀

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes det er en kjedelig gave

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lurt på om jeg skal kjøpe det til et ungt par med en baby? Jeg tenker at å kjøpe mat er en nødvendighet, og ikke så spennende eller kos. At de da hadde hatt råd til litt annet for egne penger. Ikke sikkert jeg velger akkurat Kiwi, men det er der de bruker å handle, og tenker de får mest for pengene.

Spørsmål to er om en må handle for alt på gavekortet samtidig? Eller om en på en måte kan handle flere ganger på det. Har jo tenkt å bruke en viss sum. 

Nei, tusen takk og nei. Vi sliter med å få brukt noen irriterende gavekort fra nettopp den kjedelige og veldig dyre kjeden. 

Anonymkode: 39b9d...333

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...