Gå til innhold

Navn på bok - hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det er feil underforum så gjerne flytt denne.

Jeg har nylig fått tilbake lesegleden jeg hadde for mange år siden, og prøver å finne en bok jeg aldri fullførte som barn (pga jeg ble skremt av den :P )

Men jeg kan absolutt ikke huske hva boken heter og det irriterer meg!

Den handler om ei jente som får med seg skumle ting som skjer hos naboen ved å se på dem gjennom vinduet sitt. Husker ikke helt hva hun het, men syntes navnet var rart på den tiden. Jodie eller noe, tror jeg, men kan ikke være sikker. 
Leste den in 1997 eller 1998, jeg var 8 å gammel og boken var ufattelig skummel akkurat da. Samtidig syntes jeg den var veldig spennende og skulle gjerne funnet den igjen. Tror den var sendt ut av TL-klubben, men kan ikke garantere det. 

Er det noen som har peiling på hva denne heter? Hadde satt stor pris på hjelp!

 

Anonymkode: b455e...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg aner ikke hvilken bok du snakker om, men skal prøve å gjøre litt research. Var ikke engang født da, men skal prøve. 

Hvilket land var det handlingen i boken foregikk i? Jeg fant en bok om en hovudperson som heter Anna Fox og bor i New York. Den heter Kvinnen i Vinduet. 

Anonymkode: a54f4...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, hadde glemt denne tråden.

Det er ikke Kvinnen i vinduet nei, den kom ut flere år senere. Omslaget er for det meste svart med et vindu på forsiden. 

Det er ikke de to andre heller. Men tusen takk for at dere prøvde! Setter pris på det. 😊

Anonymkode: b455e...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å huske noe mer av boken? Jeg tror jeg har det meste utgitt av TL på 90-tallet, og husker det meste av det jeg har lest. Det ringer en slags bjelle hos meg, men jeg klarer ikke plassere det.

Anonymkode: 83b41...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.12.2018 den 10.25, AnonymBruker skrev:

Klarer du å huske noe mer av boken? Jeg tror jeg har det meste utgitt av TL på 90-tallet, og husker det meste av det jeg har lest. Det ringer en slags bjelle hos meg, men jeg klarer ikke plassere det.

Anonymkode: 83b41...ff8

Jeg lurer kanskje på om det er Farlige Triks da coveret ser kjent ut. Har vært medlem i TL-klubben som barn og aner ikke hvorfor jeg vil lese akkurat denne boka. 

Lurer på om hun ble oppdaget og truet, men husker dessverre ikke mer enn akkurat det.

Anonymkode: b455e...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...