Gå til innhold

Er flesteparten her inne passiv-aggressive?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Opplever at hver gang jeg stiller et helt normalt spørsmål, nærmest leter brukerne her inne på noe som kan antydes som feil, også blir de sure for det. 

La oss si at jeg stiller et spørsmål: «Barna blir passet av mor i helgen, og jeg og mannen får endelig frihelg. Noen som har forslag til en vintype?»

Plutselig raser det inn kommentarer om man hater barna sine siden man «endelig» får fri eller om man VIRKELIG drikker samtidig som man har barn?😨 Er dere ute etter konflikt, eller er dere bare virkelig så dumme?

Anonymkode: 00364...db7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så passiv-aggressiv?

Anonymkode: ef563...102

Du er et godt eksempel på problemet. Ts

Anonymkode: 00364...db7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med barn kan være sensitive 😅 De liker ikke å høre noen som sier og liker å ha «barnefri». 😅😂

Du må nok bare alltid tenke at slike kommentarer kommer på absolutt alt som skrives, for ja folk er folk. De henger seg opp i alt mulig småting 😅😂

Anonymkode: 0ea9f...9a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Opplever at hver gang jeg stiller et helt normalt spørsmål, nærmest leter brukerne her inne på noe som kan antydes som feil, også blir de sure for det. 

La oss si at jeg stiller et spørsmål: «Barna blir passet av mor i helgen, og jeg og mannen får endelig frihelg. Noen som har forslag til en vintype?»

Plutselig raser det inn kommentarer om man hater barna sine siden man «endelig» får fri eller om man VIRKELIG drikker samtidig som man har barn?😨 Er dere ute etter konflikt, eller er dere bare virkelig så dumme?

Anonymkode: 00364...db7

Er ikke det er litt snodig spørsmål? Folk flest ville bedt om en vinanbefaling.

Anonymkode: e8221...23c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir vel jeg også stemplet som passiv-aggressiv, men jeg tror ikke du vet hva passiv-aggressiv er, TS :ler:

Tror det handler litt om at alle har sitt å henge seg opp i, sånn som at jeg henger meg opp i feil bruk av ord fra din side nå. Sikkert til din grenseløse irritasjon, da det føyer seg inn i rekken av svar du ikke ville ha. Velkommen til forum-verdenen.

Men har folk en kjepphest, som for eksempel at de hater ordet "barnefri", så henger de seg opp i det i enhver tråd hvor det blir brukt. Frustrerende for TS når det ikke var poenget med tråden, men til dels forståelig. Jeg gjør det selv, spør noen om tips til hva man kan gjøre i Dubai så må jeg jo bare svare at mitt tips er å ikke dra til den drittplassen. Nå vet jeg ikke hva du brenner for, men om du tenker deg om så har du muligens gjort det samme selv. 

Og så er det mange kranglefanter og kverulanter her inne da, folk som bare er ute etter å lage litt helvete, tråkke andre ned osv. Er vel de du siktet til kanskje. Litt underholdende er det jo også med konflikt da ;) 

Man må nok tåle litt for å starte tråd her, ser flere tråder som ender med en supergretten TS som ikke har fått de svarene hun ville ha men heller har - noen ganger rettmessig - blitt "tatt" i noe og tynt for det. 

Det er en kunst å formulere seg slik at du bare får svarene du vil ha, i det eksempelet ditt så kunne du jo utelatt den irrelevante informasjonen om fri fra barna for eksempel. Men du kunne fremdeles fått inn noen "hvorfor må du ha alkohol for å kose deg"-svar :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du beskriver kalles aggressiv. Det er vanskelig å være passiv-aggressiv på et nettforum.

Anonymkode: 7eeb8...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg TS, altfor ofte ser jeg tråder hvor folk nærmest leter etter noe å kritisere, og når de finner det er det DET som blir det store temaet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Opplever at hver gang jeg stiller et helt normalt spørsmål, nærmest leter brukerne her inne på noe som kan antydes som feil, også blir de sure for det. 

La oss si at jeg stiller et spørsmål: «Barna blir passet av mor i helgen, og jeg og mannen får endelig frihelg. Noen som har forslag til en vintype?»

Plutselig raser det inn kommentarer om man hater barna sine siden man «endelig» får fri eller om man VIRKELIG drikker samtidig som man har barn?😨 Er dere ute etter konflikt, eller er dere bare virkelig så dumme?

Anonymkode: 00364...db7

Mitt inntrykk er at der er MYE passiv aggresjon her. Det virker som om mange lever lite tilfredsstillende liv - og tar det ut over andre som lever liv de er sjalu på. 

Typ: Kanskje de ønsker seg fri og vin selv, uten å ha mulighet. Da føles det sikkert godt å rakke ned på dem som har det en selv vil ha. 

(Gå for en god Barolo 👌🍷)

Endret av Lotty1978
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk stiller seg for lagelig til for hugg og skriftlig medie er vanskelig fordi folk henger seg opp i ting som betyr noe for dem. 

Mange tråder her kunne vært kortet ned. 

"Hei, kan dere anbefale en god vin til kalkun?" I stedet for å innlede med at det er jentekveld og mannen skal passe barna og nå trenger vi en god vin, dere. (som vil trigge alle de som lar seg irritere av kvinner som mener mannen er barnevakt, også blir det nebbing om formulering i stedet for vin). 

Jeg ser det stadig vekk. Når man skriver et innlegg som består av 80% støy og egentlig unødvendig bakgrunnsinformasjon og 20% problemstilling så bør man ikke være overrasket over at en god del velger å diskutere (diskusjonsforum vet du) de 80% som TS egentlig bare ville fortelle om, og ikke ha kritikk for. 

Anonymkode: 19ce6...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk stiller seg for lagelig til for hugg og skriftlig medie er vanskelig fordi folk henger seg opp i ting som betyr noe for dem. 

Mange tråder her kunne vært kortet ned. 

"Hei, kan dere anbefale en god vin til kalkun?" I stedet for å innlede med at det er jentekveld og mannen skal passe barna og nå trenger vi en god vin, dere. (som vil trigge alle de som lar seg irritere av kvinner som mener mannen er barnevakt, også blir det nebbing om formulering i stedet for vin). 

Jeg ser det stadig vekk. Når man skriver et innlegg som består av 80% støy og egentlig unødvendig bakgrunnsinformasjon og 20% problemstilling så bør man ikke være overrasket over at en god del velger å diskutere (diskusjonsforum vet du) de 80% som TS egentlig bare ville fortelle om, og ikke ha kritikk for. 

Anonymkode: 19ce6...e08

Såkalt unødvendig bakgrunnsinformasjon er ofte viktig for å få frem et helt bilde (kanskje ikke akkurat i vintilfellet...) 

Dersom teorien din stemmer - forteller det jo oss at veldig mange sliter med å hente ut relevant informasjon og budskap av tekster de leser. Det er isåfall skremmende - et resultat av reform 94....? 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...