Gå til innhold

Kan man male baderomsfliser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett på et hus, men det har noen vanvittig stygge blå baderomsfliser på gulvet der. Går det an å male disse eller må de rett og slett pigges opp og byttes?

Anonymkode: 22ece...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på det holder seg fint. Jeg malte kjøkkenflisene med maling anbefalt av maler, samt grundig forarbeid. Tok ikke lang tid før malingen flasset av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å male, men det blir ikke pent. Og det koster nepper noe mer å fjerne flisene og legge nye, eller legge flis på flis. Om du gjør det selv, vel å merke.

Anonymkode: b35ba...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så lurt å legge flis på flis der, for det er allerede en forhøyning ut fra hva vi kan se. Da blir det antakelig bedre å legge nytt, men da spørs det om det blir prioritert. Så leit at så stygge fliser ødelegger for et ellers fint hus... Er andre ting som må gjøres også, men det visuelle har jo også mye å si for å trives.

Anonymkode: 22ece...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, man kan da ikke la noen mindre pene baderomsfliser være avgjørende i forbindelse med et ellers godt huskjøp? Folk har blitt altfor fisefine og bortskjemte.

Anonymkode: 2b56a...b4d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, man kan da ikke la noen mindre pene baderomsfliser være avgjørende i forbindelse med et ellers godt huskjøp? Folk har blitt altfor fisefine og bortskjemte.

Anonymkode: 2b56a...b4d

Jeg skjønner faktisk godt at noen er skeptiske til å kjøpe et hus der ting som er dyrt og/eller mye jobb å bytte ut kræsjer totalt med smaken deres, uansett hvor bra resten av huset er. 

Anonymkode: c6787...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner faktisk godt at noen er skeptiske til å kjøpe et hus der ting som er dyrt og/eller mye jobb å bytte ut kræsjer totalt med smaken deres, uansett hvor bra resten av huset er. 

Anonymkode: c6787...248

Men det trenger jo ikke å være spesielt dyrt å legge nye fliser på badegulvet?? Hadde hele huset sett ut som en dass, så hadde jeg skjønt det litt. Men når det nærmest er krise fordi flisene på badegulvet ikke har ønsket farge, så blir det for dumt.

Anonymkode: 2b56a...b4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å male. Det er ikke en permanent løsning, men går fint i et par år, mens man venter på å få råd til å fikse badet. 
Bare vaske godt med fettoppløsende middel først, pusse fint over med pussepapir. Så male med 3 stjerners gulvmaling, den holder godt. Trenger ikke grunne, bare male 2-3 strøk. Denne kommer også i forskjellige glansgrader. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 18.46, AnonymBruker skrev:

Har sett på et hus, men det har noen vanvittig stygge blå baderomsfliser på gulvet der. Går det an å male disse eller må de rett og slett pigges opp og byttes?

Anonymkode: 22ece...4b6

Male gulvfliser holder ikke særlig lenge. Fliser legger man opp på gamle fliser dersom gulver er fritt for lekkasje og skader. 

Anonymkode: ab19c...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 19.54, AnonymBruker skrev:

Herregud, man kan da ikke la noen mindre pene baderomsfliser være avgjørende i forbindelse med et ellers godt huskjøp? Folk har blitt altfor fisefine og bortskjemte.

Anonymkode: 2b56a...b4d

Hvor skriver jeg at mindre pene baderomsfliser er avgjørende da?? Jeg spør om det går an å male.

Anonymkode: 22ece...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har malt flisene på både vegg og gulv på badet. Er over et år siden, og like fint. Brukte tre stjerners gulvmaling, matt på gulv, halvblank på vegg. Vasket veeeldig godt med sterkt vaskemiddel fra samme produsent, og slipte lett over før vi malte. Hadde gulvvarmen av hele herdetiden. Ble kjempefint. Er innforstått med at det ikke er permanent, men virker i alle fall til å sitte godt. Har dusjkabinett så vi ikke må dusje på gulvet.

Anonymkode: 0fea2...c7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...