Gå til innhold

vaske yttervegger

Calla

Anbefalte innlegg

Nå som våren snart er her, er det på tide å vaske utsiden av huset vårt. Det er et lite trehus, og vi har ikke vasket det utenpå etter at vi kjøpte det for 1,5år siden...

Dermed er det en del møkk å bli kvitt...

Noen som har noen tips?

Skal bruke høytrykkspyler, men jeg bør vel skrubbe inn med såpe først?

Er det da best å bruke grønnsåpe eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror tv2 hjelper deg hadde noe på det der en gang i verden. Kan hende du finner det om du søker litt. Mente å huske at det ikke alltid var det lureste med høyttrykkspyler. Det hadde noe med at man helst skulle ha mye vann og at i strålen fra høyt.sp er det vel så mye luft ofte... Var vel ikke farlig å bruke, men var ikke nødvendigvis så effektivt.

Men tror det finnes noe eget middel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nå som våren snart er her, er det på tide å vaske utsiden av huset vårt. Det er et lite trehus, og vi har ikke vasket det utenpå etter at vi kjøpte det for 1,5år siden...

Dermed er det en del møkk å bli kvitt...

Noen som har noen tips?

Skal bruke høytrykkspyler, men jeg bør vel skrubbe inn med såpe først?

Er det da best å bruke grønnsåpe eller?

Spør i malebutikken.

Pingo kraftvask/Pingo husvask/Pingo soppdreper etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Unngå høytrykksspyler pga av vann trenger igjennom de fine porene.

skaff deg en pompeflaske hvor du sprayer ned huset med vaskemiddel. bruk så vanlig slange. Høytrykk er lettvint, men gjør faktisk skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips dere!

Sambo blir nok skuffet når han ikke får bruke høytrykkspyleren han fikk til jul men....finner vel noe annet å bruke den til.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med bilen? ... he he eller gårdsplassen? eller terrassen om han kjøper sånn spes munnstykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Takk for tips dere!

Sambo blir nok skuffet når han ikke får bruke høytrykkspyleren han fikk til jul men....finner vel noe annet å bruke den til.... :wink:

Joda, han kan godt bruke høytrykksspyleren, men ikke ha den så nærme at den fliser opp treverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom til å tenke på en ting... blir porene i treverket ødelagt av høytrykk når treverket er malt?

Skjønner godt problemet hvis huset var beiset, men vi har malt hus og da er jo porene dekket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
kom til å tenke på en ting... blir porene i treverket ødelagt av høytrykk når treverket er malt?

Skjønner godt problemet hvis huset var beiset, men vi har malt hus og da er jo porene dekket....

Det er opp til den som bruker høytrykksspyleren om treverket skal bli ødelagt.

Pass på å ikke holde høytrykksspyleren så nærme treverket at det fliser seg opp.

Holder man nærme nok så fyker også malinga veggimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nabo til høytrykksspyler

En ting. Pass på ikke å bruke pinsen eller en lang frihelg til å vaske huset med høytrykksspyler. Ikke noen god måte å bli bedre likt blant naboene dersom det er kort veg til dem. Jeg må si forslaget med såpe og så vanlig hageslange så bra ut :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting. Pass på ikke å bruke pinsen eller en lang frihelg til å vaske huset med høytrykksspyler. Ikke noen god måte å bli bedre likt blant naboene dersom det er kort veg til dem.

:ler:

Kan tenke meg det ja....

Heldigvis har vi ingen nærme naboer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De anbefaler ikke høytrykk til malte veger heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt anbefalt å bruke vann fra hageslangen og sterkt salmiakkvann for å vaske huset mitt. Trenger ikke kjøre dyre ting i butikken.

Anbefalingen kom fra en som forsker på forurensing og dens påvirkning på boliger og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

De anbefaler ikke høytrykk til malte veger heller.

Joda, hvis den brukes riktig er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...