Gå til innhold

Tar du tabletter offentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tatt både insulin og tabletter offentlig. Jeg har ingen problem med det og har aldri fått noen reaksjoner

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opererte ut to visdomstenner i går, og må ta penicillin 4 ganger om dagen. Så jeg må nok bare ta med meg medisin ut, ellers får jeg ikke tatt de slik som  jeg skal.

Anonymkode: 0ba03...6da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har virkelig ikke slått meg at det kunne være et problem engang, så det gjør jeg og har alltid gjort. 

Anonymkode: 1835b...76f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg ikke på noen medisiner så det er jo bare snakk om litt smertestillende eller febernedsettende her og der, men synes ikke det er noe rart å ta offentlig, alle løper da rundt med paracet i veska eller man spør om å låne av hverandre. Har mange venner som tar zyrtec før fylla, de sender gjerne brettet rundt så forsyner flere seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort flere ganger. Jeg gjør det så diskret jeg klarer.

Anonymkode: 3074e...bc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar laktosepiller rett før jeg skal spise noe med melk i, da oftest på restaurant ;) aldri fått noen rare blikk. 

Anonymkode: 1d512...0b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det gjør jeg om tidspunktet er viktig. Ingen som noensinne har merket det. Jeg gjør det diskret da.

Jeg har også tatt IVF nesepray i jobbmøter og på trikken, folk tror bare det er en vanlig nesespray - og jeg gjør det jo diskret. Pillene som skal opp i underlivet og sprøytene tar jeg hjemme altså :P 

Anonymkode: a456a...1c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg gjort flere ganger. Prøver så klart å gjøre det diskret. Slenger ikke halve apoteket opp på bordet og gafler i meg lissom :P Må jeg f.eks ta migrenetabeletter eller antibiotika så drar jeg ikke hjem for å gjøre det. Om det passer seg sånn så går jeg på do eller inn i en litt stille krok. Syntes ikke "alle" har noe med hvordan medisiner jeg putter i meg. Hadde jeg sett noen andre svelge en pille foran meg hadde jeg mest sannsynlig ikke tenkt over det engang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg. Aldri sett på det som noe problem. Sist jeg tok smertestillende på jobb så la tilfeldigvis en kollega merke til det, og spurte om jeg var dårlig - sånn sett en grei diskret måte å formidle at man ikke er helt i form. Tok nylig nesespray på restaurant også. Snudde meg bort fra mitt bord, men kan jo både ses og høres 😄

Anonymkode: 353e5...30d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar jeg ingen fast medisin, men det har hendt at jeg har tatt Ibux og Paracet på toget/bussen. 

Anonymkode: 71d57...767

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare Ibux, Paracet og sånt. Mine daglige medisiner liker jeg å ta diskret for meg selv. Har en kompis som alltid lar megadosetten ligge godt synlig for alle og som alltid må si høyt at «åh, jeg må ta tablettene mine nå» flere ganger daglig. 

Anonymkode: 0def2...c34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/17/2018 at 11:49 AM, AnonymBruker said:

Jeg tar laktosepiller rett før jeg skal spise noe med melk i, da oftest på restaurant ;) aldri fått noen rare blikk. 

Anonymkode: 1d512...0b1

Håper du tar laktase og ikke laktosetabletter ;)

Anonymkode: 775ed...249

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎16‎.‎11‎.‎2018 den 17.39, Salvie skrev:

Hvorfor må du ta det akkurat når du er på jobb istedenfor før eller etter?

Jeg må ikke. Det er noe jeg selv har valgt. Hvordan det?

Anonymkode: a04b2...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva det er. Jeg kan tenke meg at det ikke er alt jeg kunne tenke meg å få spørsmål om, for noen spør faktisk hvis de ser at du tar noe og det er ikke alt man ønsker å snakke om.

Om jeg ikke ønsket å snakke om det så tror jeg at hadde ventet til jeg kunne ta den litt diskre uten at andre fulgte med og slike situasjoner opplever man jo ofte når man er ute blant folk. Jeg tenker da på om jeg måtte ta medisin mot psykisk sykdom eller andre ting jeg opplever som personlig eller flaut.

Smertestillende og sånt ser jeg på som ufarlig. Da kan man jo bare si at en har vondt i hodet.

Anonymkode: 55301...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg astma, så må jevnlig ta inhalator på offentlige steder. Men er litt lei, av hvordan folk stirrer på deg gjerne en god stund. Må jeg ta tabletter, så gjør jeg det og.

Anonymkode: c390c...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må ikke. Det er noe jeg selv har valgt. Hvordan det?

Anonymkode: a04b2...0af

Jeg ville nok følt ubehag av å se en kollega ta antidepressive tabletter i arbeidstiden. Vet ikke hvordan jeg ville forholdt meg til det. Men hvis ingen ser at det er det du tar er det vel ikke et problem. Selv ville jeg nok valgt å ta evt fast medisin utenfor arbeidstid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...