Gå til innhold

Tar du tabletter offentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å ta tabletter foran andre? Eller er det noe du hadde reagert på? Jeg tenker for eksempel på en restaurant eller på et kjøpesenter. Eventuelt på skolen eller arbeidsplassen.

Hva mener du?

Anonymkode: bc539...f09

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, med mindre det er noe ulovlig har jeg ikke problemer med å ta det offentlig. Skjer ofte at jeg glemmer å ta p-pillen om morgenen hvis jeg har dårlig tid feks. Da kan jeg godt ta den på bussen eller lignende. 

Anonymkode: 0d631...c82

• Liker 18
Skrevet

Om man tar medisiner hver 3 time for eksempel så er det jo ganske vanskelig å unngå å ikke ta noen i offentligheten. Ser ikke problemet med det. Jeg fikk astmaanfall på bussen en gang og måtte ta inhalasjon. Ca alle snudde seg, men jeg brydde meg ikke. Det var jo den parfymestikende personen som kom inn på bussen rett før man burde klandre. 

Anonymkode: 89715...274

• Liker 22
Skrevet

Det kommer helt an på hva det er. 

Smertestillende eller antibiotika tar jeg der jeg måtte befinne meg når tabletten skal tas. 

Men tviler på at jeg hadde dratt opp boksen med pillene mot barnemark på jobb liksom🙂

Anonymkode: 6d56e...1c0

• Liker 4
Skrevet

Selvsagt er det helt greit, folk må jo få ta medisinene sine. Snakker vi om vagiatorer eller noe slikt så blir det jo noe annet, men ting som går i munnen, i huden(diabetes og insulin f.eks.), øyedråper, nesespray, inhalatorer osv,. det får jeg sikkert ikke med meg en gang.

Anonymkode: 01678...f8c

• Liker 17
Skrevet

Ingen ser forskjellen på tablettene du tar uansett, så ja: jeg syntes det er helt ok.

• Liker 6
Skrevet

Ja, det er ok. Tok ritalin hver 4 time en stund, da må det jo skje der man står og er. Gidder ikke fly hjem eller på do for å ta en sånn. 

Anonymkode: 8fd9f...dd5

• Liker 7
Skrevet

Tar Zoloft på jobb. Har eget kontor, men føler ikke behovet for å skjule det.

Anonymkode: a04b2...0af

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det helt greit, folk må jo få ta medisinene sine. Snakker vi om vagiatorer eller noe slikt så blir det jo noe annet, men ting som går i munnen, i huden(diabetes og insulin f.eks.), øyedråper, nesespray, inhalatorer osv,. det får jeg sikkert ikke med meg en gang.

Akkurat vagiatorer skulle tatt seg ut i det offentlige 😂

• Liker 17
Skrevet

Ja, selvfølgelig... Er du redd folk skal tro at du doper deg, eller?

• Liker 5
Skrevet

Ser ikke problemet... 

Anonymkode: 7b026...7d8

• Liker 7
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Nå er jeg avhengig av å ta endel medisiner jevnlig gjennom dagen - men flasher jo ikke alle pilleboksene akkurat. Har de i pilledispenser delt etter tider, og tar de over i hånda litt diskret. Med hånda nedi veska for eksempel. Men ikke tale om jeg går på et offentlig toalett for å drikke, som en jo må for å svelge piller. 

Men jeg gjør jo ikke noe "show" utav det. Kollegaen som drar fram antibiotika-boksen og lager et stort "sang-og-dans" nummer utav det ved enhver anledning for å høste sympati derimot.... Det er dårlig oppførsel i mine øyne. 

Anonymkode: b5bd9...58b

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar Zoloft på jobb. Har eget kontor, men føler ikke behovet for å skjule det.

Anonymkode: a04b2...0af

Hvorfor må du ta det akkurat når du er på jobb istedenfor før eller etter?

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
2 timer siden, Duff skrev:

Hohoho

Skrevet
2 hours ago, Duff said:

Eller rektale medisiner, hemorroidekrem :fnise:

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ok. Tok ritalin hver 4 time en stund, da må det jo skje der man står og er. Gidder ikke fly hjem eller på do for å ta en sånn. 

Skal nevnes at disse hadde jeg et brett av i en lomme, så fisket diskret frem en. Selvsagt ikke mens jeg står og har en samtale med noen, det blir litt for flashy. Trengte ikke vann siden den er så liten. 

• Liker 1
Skrevet

Så klart tar jeg de foran andre om det er da det er tablettid. Gidder da virkelig ikke gå et annet sted eller utsette det om jeg går på en kur, har vondt, osv. Hadde ikke reagert i det hele tatt om du ikke hadde gitt ut vibbene av at du misbrukte noe, men da skulle jeg ha sett deg over tid.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Før jeg selv ble kronisk syk syntes jeg faktisk det så litt spesielt ut å ta tabletter offentlig. Veldig sånn: «Se på meg, jeg er syk», liksom. Jeg tror ikke jeg er alene om akkurat det, og siden jeg har behov så mye noralitet som mulig tar jeg helst mine tabletter sånn noenlunde diskret, hvis mulig

Endret av Ullvott
  • Liker 1
Skrevet

Aldri tenkt at det skulle være rart. Trenger man medisiner, tar man de. Uansett hvor man er.

Anonymkode: 6f4ce...156

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...