Gå til innhold

Alenemor og dating! Hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg dater en fantastisk fyr, og vi trives veldig godt sammen og vi har datet i 2 måneder. MEN vi får sjelden møttes.. har et barn i 1.klasse, så hun er hos faren sin annenhver helg, og det gjør at jeg ikke får sett han mer enn de helgene. (Far bor 1,5 time unna)  Er det noen som har erfaring med dating og barn? Klarer ikke å se hvordan vi skal bli bedre kjent og få følelser når vi ikke kan sees mer enn 2 helger i måneden...? Vil ikke miste han! Hjelp!

Anonymkode: 9c390...f26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke daten komme på kveldstid etter at barnet er i seng?

Anonymkode: 0732b...1b6

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor dere ikke kan møtes mere en annen hver helg da..har datet flere alenemødre og barn har aldri vært noen hindring bortsett fra det naturlig nok har vært lettere for meg å dra til henne når hun har barna da.

når det er godt 2 mnd pluss pluss og dere begge føler at det er rett så er vel kanskje tiden moden for å introdusere han ovenfor barnet da, si han er en god venn og gradvis ta han inn i livet deres.

• Liker 1
Skrevet

Jo absolutt, men det blir så ensformig i lengden føler jeg.. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke daten komme på kveldstid etter at barnet er i seng?

Anonymkode: 0732b...1b6

Skrevet

Du kan jo leie inn en barnevakt eller bruke noen du kjenner? Evt spørre om faren kan ta en ekstra helg innimellom.

Skrevet
3 minutter siden, Noska72 skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor dere ikke kan møtes mere en annen hver helg da..har datet flere alenemødre og barn har aldri vært noen hindring bortsett fra det naturlig nok har vært lettere for meg å dra til henne når hun har barna da.

når det er godt 2 mnd pluss pluss og dere begge føler at det er rett så er vel kanskje tiden moden for å introdusere han ovenfor barnet da, si han er en god venn og gradvis ta han inn i livet deres.

Nei det er vel fordi jeg har barnet 90% av tiden.. syns det er vanskelig. Barnet mitt sliter med søvnen, så hun sovner veldig sent, og da blir det liksom for sent for han å komme på kveldene i og med at vi begge skal på jobb dagen etter. Og det og introdusere barnet for noen er jeg veldig forsiktig med. I allefall når det er så tidlig. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sånn var det her også, selv om han bodde i samme by. Ville ikke at han skulle møte ungen før jeg var sikker på at han var den rette. 

Men jeg tenkte som så at var vi ment for hverandre så ville forholdet overleve at vi bare møttes annenhver helg og ferier når jentungen var til faren sin. Og det gjorde det. 

Datteren min var 4 da jeg møtte han som fortsatt er mannen min (gift i 13 år nå), hun fikk møte han etter et halvt år, men presenterte han ikke som kjæreste, men som venn. Han kom innom på besøk, spiste middag med oss, vi gikk på kino sammen alle tre, mye ut på tur i skog og mark, fisketurer. Kort og godt; gjorde mye sammen. Tilslutt var det hun som sa til han at hun trodde jeg var forelska i han, og likedan til meg; at hun trodde han var forelska i meg. Så da vi sa til henne etter ei stund at vi var blitt kjærester så var hun strålende fornøyd med at det var hennes fortjeneste at vi ble sammen 😄 Ah, good times! 

Jeg tror det er fornuftig å bruke mye tid i et nytt forhold når det er unger involvert. 

Endret av skruf
  • Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Salvie skrev:

Du kan jo leie inn en barnevakt eller bruke noen du kjenner? Evt spørre om faren kan ta en ekstra helg innimellom.

Har ingen til å passe .. i tillegg vil jeg ikke leie inn en helt ukjent

Skrevet
1 minutt siden, skruf skrev:

Sånn var det her også, selv om han bodde i samme by. Ville ikke at han skulle møte ungen før jeg var sikker på at han var den rette. 

Men jeg tenkte som så at var vi ment for hverandre så ville forholdet overleve at vi bare møttes annenhver helg og ferier når jentungen var til faren din. Og det gjorde det. 

Datteren min var 4 da jeg møtte han som fortsatt er mannen min (gift i 13 år nå), hun fikk møte han etter et halvt år, men presenterte han ikke som kjæreste, men som venn. Han kom innom på besøk, spiste middag med oss, vi gikk på kino sammen alle tre, mye ut på tur i skog og mark, fisketurer. Kort og godt; gjorde mye sammen. Tilslutt var det hun som sa til han at hun trodde jeg var forelska i han, og likedan til meg; at hun trodde han var forelska i meg. Så da vi sa til henne etter ei stund at vi var blitt kjærester så var hun strålende fornøyd med at det var hennes fortjeneste at vi ble sammen 😄 Ah, good times! 

Jeg tror det er fornuftig å bruke mye tid i et nytt forhold når det er unger involvert. 

Håpet blir i allefall større når jeg leser det her😍 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo enkelte seriøse firmaer der man kan leie inn barnevakter. Kunne det vært noe dersom de har et tilbud i nærheten av der du bor?

Skrevet
1 minutt siden, Salvie skrev:

Det er jo enkelte seriøse firmaer der man kan leie inn barnevakter. Kunne det vært noe dersom de har et tilbud i nærheten av der du bor?

Det må jeg i såfall tenkte hardt på.. Har ei nabojente på 17 da, som jeg muligens kan bruke litt av og til.. men kjenner henne ikke noe særlig. Jeg er så hønemor at jeg blir gal..🙄

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må jeg i såfall tenkte hardt på.. Har ei nabojente på 17 da, som jeg muligens kan bruke litt av og til.. men kjenner henne ikke noe særlig. Jeg er så hønemor at jeg blir gal..🙄

Da ville jeg blitt kjent med nabojenta hadde jeg vært deg :) Skal ikke se bort i fra at hun kan være løsningen som gir deg og kjæresten litt mere tid sammen. Og en fast barnevakt som du kan stole på er gull verdt. 

Vi hadde i mange år nabogutten som fast barnevakt til vår yngste, han var 16 da han ble barnevakten vår. 

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du belage deg på å kun treffe han annenhver helg da. Så når dere er bedre kjent kan du gradvise involvere ham mer. 

Anonymkode: 8e1d1...a7b

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er greit å være hønemor, jeg er det selv... Men, jeg hadde ikke hatt noe problem med å la ei 17 år gammel nabojente passe ungen min.

Siden hun er nabo så kan du jo høre med henne om hun kunne tenke seg noen kroner ekstra innimellom som barnevakt og så bli kjent først før du lar henne være barnevakt. 

Anonymkode: 087f5...762

Skrevet

Skjønner godt utfordringene. Jeg har to barn, den yngste er hos sin far ganske ofte, mens eldste vil ikke, enn så lenge. Så da er jeg strengt tatt aldri helt for meg selv. Jeg synest det er innemellom er vanskelig må innrømme det. Men jeg håper ting blir bedre med eldste etterhvert. Nå er det snakk om tenåring, så helt låst er jeg jo ikke og pappaen kommer avogtil her om jeg skal bort. Men jeg kjenner et behov for å kunne ha en helg avogtil som jeg kan disponere kun for meg.  Men i en bli kjent fase og særlig om en treffes på nettet så blir det vanskelig ja. En / han skal være tidlig overbevist om at han ønsker å forsøke med meg når ting blir litt mer utfordrende i den fasen. Er lett å bare la det ligge det og gå videre til en ny. Men.. jeg ønsker heller ikke å introdusere barna på et tidlig tidspunkt med "halv fremmede" menn jeg bare dater, så da får det bli som det blir. Min tid på den fronten er antagelig ikke nå. :)

Ta kontakt med naboen og hør om hun kan passe barnet ditt. Ønsker deg all lykke til.

Anonymkode: cdec4...bee

Skrevet

Du får alliere deg med noen foreldre i klassen til datteren din, hun har vel noen venner der. 
Avtal å ta med en venninne hjem etter skole, spise middag og leke etc, og så bytter dere på... vips får du en ekstra ettermiddag fri

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt utfordringene. Jeg har to barn, den yngste er hos sin far ganske ofte, mens eldste vil ikke, enn så lenge. Så da er jeg strengt tatt aldri helt for meg selv. Jeg synest det er innemellom er vanskelig må innrømme det. Men jeg håper ting blir bedre med eldste etterhvert. Nå er det snakk om tenåring, så helt låst er jeg jo ikke og pappaen kommer avogtil her om jeg skal bort. Men jeg kjenner et behov for å kunne ha en helg avogtil som jeg kan disponere kun for meg.  Men i en bli kjent fase og særlig om en treffes på nettet så blir det vanskelig ja. En / han skal være tidlig overbevist om at han ønsker å forsøke med meg når ting blir litt mer utfordrende i den fasen. Er lett å bare la det ligge det og gå videre til en ny. Men.. jeg ønsker heller ikke å introdusere barna på et tidlig tidspunkt med "halv fremmede" menn jeg bare dater, så da får det bli som det blir. Min tid på den fronten er antagelig ikke nå. :)

Ta kontakt med naboen og hør om hun kan passe barnet ditt. Ønsker deg all lykke til.

Anonymkode: cdec4...bee

Ja høres ut som du har det litt mer utfordrende enn meg med 2 barn😅 man føler seg også veldig ensom.. det er liksom bare meg og datteren min og har vært det i 6 år. Ensomt på kveldene osv. Hyggelig å ha en å prate med og finne på ting med. Så håper han holder ut og ikke bare hopper til neste! Vi har jo kjent hverandre i 2 år, men ikke vært så mye sammen. Så får nå se!😄

Skrevet
9 minutter siden, Fjugur skrev:

Du får alliere deg med noen foreldre i klassen til datteren din, hun har vel noen venner der. 
Avtal å ta med en venninne hjem etter skole, spise middag og leke etc, og så bytter dere på... vips får du en ekstra ettermiddag fri

Ja hun er hos venninner osv, men da kommer hun som oftest hjem rundt 18:30-19. Og han jeg dater jobber som oftest til 5-6.. så er skikkelig dilemma! Men er villig til å strekke meg langt for at dette skal fungere, så får prøve å få han hit litt oftere når frøkna har sovnet for kvelden😄

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er greit å være hønemor, jeg er det selv... Men, jeg hadde ikke hatt noe problem med å la ei 17 år gammel nabojente passe ungen min.

Siden hun er nabo så kan du jo høre med henne om hun kunne tenke seg noen kroner ekstra innimellom som barnevakt og så bli kjent først før du lar henne være barnevakt. 

Anonymkode: 087f5...762

Ja jeg skal absolutt høre med henne! Jeg vil virkelig at det skal fungere mellom oss!

Skrevet

Er forholdet deres basert på sex, siden han kun kan komme når barnet er borte eller sover?

Hvis det skulle bli dere, hva skal dere gjøre ellers, i hverdagen og med barnet hjemme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...