Gå til innhold

Meny-bestilling kjørt til døren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uten unntak er det fremmedspråklige som leverer og jeg opplever at noen av dem ikke forstår norsk spesielt godt. De skal jo bare levere, men allikevel hadde det vært ok om de forsto hva jeg sa i en liten samtale om hvordan levere varene, eller bære inn posene. Er det flere av dere som bestiller varer derfra og har samme oppfatningen av sjåførene? Bruker de ikke norske folk i denne jobben? 

Anonymkode: b5488...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten unntak er det fremmedspråklige som leverer og jeg opplever at noen av dem ikke forstår norsk spesielt godt. De skal jo bare levere, men allikevel hadde det vært ok om de forsto hva jeg sa i en liten samtale om hvordan levere varene, eller bære inn posene. Er det flere av dere som bestiller varer derfra og har samme oppfatningen av sjåførene? Bruker de ikke norske folk i denne jobben? 

Anonymkode: b5488...d7b

Kommer vel an på hvor man bor? Ser heller ikke problemet med at utlendinger arbeider.

Anonymkode: c1a1f...de7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten unntak er det fremmedspråklige som leverer og jeg opplever at noen av dem ikke forstår norsk spesielt godt. 

Anonymkode: b5488...d7b

Du vet at det finnes mange meny-butikker, og mange firmaer som kjører ut varene, ikke sant?

I firmaet hvor min sønn kjører er det omtrent 50/50 norske/fremmedspråklige som leverer varer fra nettbutikken, og det er krav om at sjåførene snakker og forstår norsk.    I andre firmaer kan fordelingen være ulik, og de har andre krav til sjåførene sine.

 

Anonymkode: 32432...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de flere ganger i måneden, og her er det flest utenlandske, men de er alle hyggelige og kan norsk. Så jeg er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De skal jo bare levere, men allikevel hadde det vært ok om de forsto hva jeg sa i en liten samtale om hvordan levere varene, eller bære inn posene.

Huff da, høres ut som et innmari stort problem. De som er kronisk norske, vil vel ikke ha en sånn jobb heller. Nei, hvor skal verden ende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten unntak er det fremmedspråklige som leverer og jeg opplever at noen av dem ikke forstår norsk spesielt godt. De skal jo bare levere, men allikevel hadde det vært ok om de forsto hva jeg sa i en liten samtale om hvordan levere varene, eller bære inn posene. Er det flere av dere som bestiller varer derfra og har samme oppfatningen av sjåførene? Bruker de ikke norske folk i denne jobben? 

Anonymkode: b5488...d7b

Jeg skjønner ikke hva som er problemet her. Hvor mange måter finnes det å levere poser på? De rekker dem ut, du tar imot. Eventuelt setter de dem fra seg på innsiden av døra. De skal vel ikke bære varene helt bort til kjøleskapet for deg? 

Anonymkode: a1b3a...582

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utenlandske sjåfører her, men de skjønner norsk, iallfall nok til å forstå enkle setninger. Jeg synes ikke det er noe problem. 

Endret av Muskath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at de skal bære posene helt inn på kjøkkenet? 

Anonymkode: 9e461...6ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurte på angikk kun det å bli forstått i en kort samtale ved bilen (og har ingenting med å bære inn å gjøre). Bilene er  forøvrig ikke er tydelig merket med meny-skilt hos meg. Jeg lurte på om flertallet som hadde benyttet seg av denne muligheten var fornøyde, eller hadde lignende opplevelser som meg. Det er forskjellige mennesker som kommer og forskjellige biler i størrelse, farge og form. Jeg må jo spørre dem om nettopp de som stopper skal levere varer til meg, men noen av sjåførene forstår ikke enkelt bokmål her hvor jeg bor og jeg har ikke en vanskelig dialekt en gang.

Takk til dere som tok dere bryet med å svare ordentlig. 

Anonymkode: b5488...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå gir jeg opp dette forumet! Makan til defensive troll! 

Anonymkode: d0214...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg lurte på angikk kun det å bli forstått i en kort samtale ved bilen (og har ingenting med å bære inn å gjøre). Bilene er  forøvrig ikke er tydelig merket med meny-skilt hos meg. Jeg lurte på om flertallet som hadde benyttet seg av denne muligheten var fornøyde, eller hadde lignende opplevelser som meg. Det er forskjellige mennesker som kommer og forskjellige biler i størrelse, farge og form. Jeg må jo spørre dem om nettopp de som stopper skal levere varer til meg, men noen av sjåførene forstår ikke enkelt bokmål her hvor jeg bor og jeg har ikke en vanskelig dialekt en gang.

Takk til dere som tok dere bryet med å svare ordentlig. 

Anonymkode: b5488...d7b

Men det er veldig vanskelig å svare "ordentlig" når du ikke forklarer problemstillingen. 

Må du gå ut på en eller annen plass for å lete etter bilen når varene kommer? Hvorfor det? Kommer de ikke og ringer på døra di? Du sier jo det skal være "kjørt til døra". Da svarer vi jo ut ifra dette, og da er det ikke så rart at vi ikke forstår hva som kan være problematisk. 

Anonymkode: a1b3a...582

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MENY har jo et greit kart som kommer når de er på vei til deg. Jeg står mange ganger utenfor (som jeg forstår du også gjør?) og tar imot varene. Her er det riktignok bare nordmenn (til tider en fast, så vi er litt på "hei, er du her igjen"-samtaler), så det er ikke et problem. Bor du i en stor blokk så må du nesten få se på posene der navnet av og til står og så dobbeltsjekke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.11.2018 den 18.06, AnonymBruker skrev:

Mener du at de skal bære posene helt inn på kjøkkenet? 

Anonymkode: 9e461...6ba

Sikkert pakke dem ut også, også blir ts sur fordi de ikke skjønner systemet 😂 

Anonymkode: 04172...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...