Gå til innhold

Hvilken farge på gardiner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nytt hus, nye gardiner 😅

Sliter med å bestemme meg for farge på gardinene i spisestua. Vi har nesten samme møbler som på bildet, parketten og veggfargen er også veldig lik.

Noen forslag?

#luksusproblem 😂

30B5F703-6EB3-44A3-870E-B5E01CFE61C1.jpeg

Anonymkode: 4c024...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med et så rolig utgangspunktet kan du jo velge omtrent hva du vil av gardiner, det er din stil/ smak som bestemmer.Men jeg kommer likevel med noen forslag (som gis med inntrykket av at du ikke liker at det blir for mange inntrykk)  :) 

*Ensfargede grå gardiner som er litt mørkere eller lysere enn veggene for et veldig rolig inntrykk.  Rommet kan da piffes opp etter ønske, med fargerike detaljer som blomstervaser/ potter, stearinlys, lamper, bilder osv. Grå gardiner med mønster i en annen farge kan brukes på samme måte, ved å velge detaljer rundt i rommet i samme gråfarge som bunnfargen i gardinene eller mønsterfargen.

*Ensfargede gardiner i en litt dyp og dus farge (mine favoritter er gul eller gammelrosa) vil også gi et rolig inntrykk, men skaper litt mer liv til rommet uten å være påtrengende. Tilsett noen få detaljer i samme farge, f.eks stearinlys eller en blomstervase. 

*Hvite litt tykke blondegardiner (som ser ut som heklede) kan kombineres med hva som helst, og sammen med blomster/ grønne planter skaper de raskt en hjemmekoselig følelse "fra gamledager". Tilsett gjerne noe gammelt for å forsterke følelsen, som f.eks. et lite melkespann med friske blomster, eller en trebutt på bordet, den kan brukes som fruktfat eller til brød/ bakevarer under måltider.

Anonymkode: a29c4...7d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med et så rolig utgangspunktet kan du jo velge omtrent hva du vil av gardiner, det er din stil/ smak som bestemmer.Men jeg kommer likevel med noen forslag (som gis med inntrykket av at du ikke liker at det blir for mange inntrykk)  :) 

*Ensfargede grå gardiner som er litt mørkere eller lysere enn veggene for et veldig rolig inntrykk.  Rommet kan da piffes opp etter ønske, med fargerike detaljer som blomstervaser/ potter, stearinlys, lamper, bilder osv. Grå gardiner med mønster i en annen farge kan brukes på samme måte, ved å velge detaljer rundt i rommet i samme gråfarge som bunnfargen i gardinene eller mønsterfargen.

*Ensfargede gardiner i en litt dyp og dus farge (mine favoritter er gul eller gammelrosa) vil også gi et rolig inntrykk, men skaper litt mer liv til rommet uten å være påtrengende. Tilsett noen få detaljer i samme farge, f.eks stearinlys eller en blomstervase. 

*Hvite litt tykke blondegardiner (som ser ut som heklede) kan kombineres med hva som helst, og sammen med blomster/ grønne planter skaper de raskt en hjemmekoselig følelse "fra gamledager". Tilsett gjerne noe gammelt for å forsterke følelsen, som f.eks. et lite melkespann med friske blomster, eller en trebutt på bordet, den kan brukes som fruktfat eller til brød/ bakevarer under måltider.

Anonymkode: a29c4...7d2

Er du interiørdesigner el? :) 

hva med blått, grønt eller brunt?

Spoiler

 

 

Endret av Faema98
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Faema98 skrev:
  Vis skjult innhold

 

Er du interiørdesigner el? :) 

hva med blått, grønt eller brunt?

 

Ikke interiørdesigner nei, men er kanskje mer enn middels interessert i å skape ulike inntrykk ved hjelp av farger og små detaljer (og så har jeg bommet såpass mange ganger at jeg har lært litt av det også 😄)

Som nevnt så kan du jo bruke alle slags farger, men selv er jeg helt anti-brun og klarer ikke å like den fargen på annet enn slitte skinnvesker ;)   Blått og grønt blir selvfølgelig fint, og det viktigste er jo at du velger farger som du liker. Alle farger kommer i både kalde og varme nyanser, og bare det kan gjøre en stor forskjell.  De fleste butikker som selger gardiner har "lånefag" som du kan ta med hjem og prøve, så jeg anbefaler deg å låne litt forskjellig som du liker og prøve det ut hjemme. (Farger kan se litt forskjellige ut alt etter hvilke farger de har rundt seg, hvor mye eller lite lys rommet har). 

Og så trenger du jo ikke å bry deg om tipsene mine heller, de ble gitt kun ut fra inntrykket jeg fikk av de bildene du postet, kanskje vil du ha en helt annen stil.  (Selv har jeg et skikkelig fargebonanza i stua mi, men har svært få ting som alle gjør mye ut av seg. Kan kanskje kalle meg en slags maximalistisk minimalist :fnise:

Anonymkode: a29c4...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...