Gå til innhold

Er jeg blitt kjedelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er enda ganske ung, og de vennene jeg alltid har hatt er ute på byen så og si hver eneste helg. De puler, hooker og drikker seg drita. Jeg kan godt være med på dette i blant, men jeg går fort lei. Disse vennene er veldig gode å ha, og er artige når vi først er ilag, problemet er at de aldri ønsker å gjøre noe annet enn å drikke. Jeg tar ofte initiativ til jentekvelder og kos, kino, kafé osv, men om jeg spør om det kan skje på en lørdag er det nesten uaktuelt. I tillegg føler jeg ofte et slags drikkepress for å passe inn. Da vi er ilag (i lunsj på studie feks) prates det om helgen og jeg føler meg utenfor. Forholdsvis min skyld, men nå har de gitt opp å invitere meg med på noe som helst. 

Er jeg blitt så kjedelig? Hvorfor kan man ifølge mange kun ha det gøy med alkohol i blodet?

Anonymkode: 1734b...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du har bare andre interesser. Du nevner dere er ganske unge, vil det si "akkurat flyttet hjemmefra som 18-åring og nyter friheten"-ung eller litt eldre? Nå generaliserer jeg nok, beklager, men det er typisk at unge (typ 18-22) liker fyll og fest. Det kan rett og slett være dere har vokst fra hverandre. Du skal ikke presses til å drikke og om de vil drikke hver helg, får de gjøre det. Jeg har selv aldri vært interessert i denne drikkekulturen vi har her, og heldigvis har jeg hatt venner som føler det samme (når vi er sammen er det bare to-tre som faktisk blir fulle, resten av oss klarer oss med ett-to glass).

Jeg foreslår du blir kjent med folk som er mindre på denne "drikk hver helg"-bølgen og innser at det blir sånn en periode. Det kan være disse drikkevennene dine roer seg etterhvert og det blir lettere å gjøre ting sammen uten alkohol. 

 

Anonymkode: d4f59...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...