Gå til innhold

Bcaa eller koffeinpiller? Hva er best?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar du noen av de to? Hvorfor? Og hva hjelper det deg med? Hadde du anbefalt med bcaa eller koffeinpiller om jeg trengte noe som ga meg mer energi før trening?

Anonymkode: daf5d...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikle tatt noen av delene med mindre jeg drev med idrett på profesjonelt nivå. En kopp kaffe er billigere og smaker bedre.

Anonymkode: 4eb1f...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo to ulike funksjoner, da. Bruker BCAAs fordi jeg føler jeg blir mindre støl - kan hende dette bare er placebo. Det smaker godt da. Koffeinpiller eller pre-workout kan hjelpe om du trenger energi før trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest duftlyset

Hvis du skal ha mer energi før trening anbefaler jeg en «pre-workout» isteden. Søk opp dette på for eksempel gymgrossisten, så vil du finne det. 

Ikke overdriv bruken. Overdrevent bruk kan virke mot sin hensikt. 

har trent styrke i mange år, og jeg har lagt vekk alt som heter kosttilskudd (bcaa, cla osv), bortsett fra et normalt sunt kosthold med vitaminer og proteiner, samt at jeg tar et scoop pre-workout før tunge økter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BCAA er jo aminosyrer og fungerer ikke som oppkvikker.

Anonymkode: d7937...1a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene trenger man...

Men, piller er bedre mtp tennene. BCAA inneholder masse syre som ødelegger emaljen

Anonymkode: 94343...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

BCAA er jo aminosyrer og fungerer ikke som oppkvikker.

Anonymkode: d7937...1a3

Nocco inneholder jo 180mg koffein, så jo den kvikker opp.

Anonymkode: 456c4...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest duftlyset
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nocco inneholder jo 180mg koffein, så jo den kvikker opp.

Anonymkode: 456c4...644

ja, men koffein og bcaa er to helt forskjellige ting. 
Er ikke bcaa'en i noccoen som gjør deg kvikk, det er koffeinet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BCAA burde vel generelt unngås hos mennesker som spiser kjøtt, det er usikkert om det har negative virkninger på plantespisere om jeg husker riktig

Man ser høyere forekomst av ASL (sykdommen) blant topp idrettsutøvere som tar BCAA, og man tror det kan ha en sammenheng. 

Det er også trodd at det kan øke risikoen for overvekt og diabetes. 

Når det gjelder koffeinpiller tenker jeg det ikke er bra for kroppen. En kopp kaffe om dagen, kanskje to tror jeg kan ha positiv effekt i noen tilfeller, men for mye koffein er sannsynligvis ikke bra for cellene i kroppen. Man kan også få "kaffekræsj", der man først får energi, men så blir man kjempesøvning senere foprdi kroppen er utslitt av den "highen". 

Det beste er å lære seg bryte gjennom med trening selv om man ikke føler seg på topp energimessig. jobbe med det mentale, istedetfor å lete etter enkle løsninger som har potensielt negative effekter på lang sikt

Anonymkode: 5cd2f...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alltid en proteinshake+bcaa før trening  og under trening og jeg synes det absolutt gir meg mer energi. Jeg merker ikke at jeg blir mer oppkvikket eller noe slikt, men jeg merker spesielt på squats at det er mindre slitsomt hvis jeg har fått noe innabords. 

Anonymkode: 2a024...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 4 ganger i uken, og bruker aldri noen av delene. Er selvfølgelig trøtt noen ganger når jeg drar på trening, men det gjør da ingenting. Noen ganger kvikner jeg til i det jeg begynner på økta, andre ganger er jeg mer sliten og tilpasser økta etter det. På samme måte har jeg dager hvor jeg føler meg kjempeklar for trening, men ikke har noe piff når økta starter. 

Det er hverken nødvendig eller realistisk å presentere maks på hver eneste treningsøkt. Det viktigste man kan gjøre for fremgang er å spise gode måltider, sove nok og ha kontinutet i øktene. 

Anonymkode: 0876e...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...