Gå til innhold

1 - 2 flasker vin i uken


Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg ofte hører når man diskuterer alkohol, "prøv å klare deg helt uten i x antall måneder". Folk som ikke har et misbruk klare seg uten, men hvorfor skulle de? Selv drikker jeg ikke pga jeg liker ikke smaken, men feks min bestefar tok seg en dram hver eneste dag til han døde i en alder av 96. Selvfølgelig ga den lille drinken han glede og selvfølgelig ville han savne den dersom han ikke kunne ta den. Men så små mengder skader ikke på noe vis, så hvorfor skulle de som liker det måtte bevise noe med å ta seg en hvit måned?

Anonymkode: 16c5b...007

Din bestefar holdt seg til ett glass hver dag. Det som er problemet for mange i dag, er at de ikke holder seg til det ene glasset, det blir heller 1-4 glass. Når man også alltid kjøper en 3-liter dunk, så har man enda mindre kontroll på hvor mye man drikker, da er det bedre å kjøpe flasker.

Anonymkode: 21a39...9f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg ofte hører når man diskuterer alkohol, "prøv å klare deg helt uten i x antall måneder". Folk som ikke har et misbruk klare seg uten, men hvorfor skulle de? Selv drikker jeg ikke pga jeg liker ikke smaken, men feks min bestefar tok seg en dram hver eneste dag til han døde i en alder av 96. Selvfølgelig ga den lille drinken han glede og selvfølgelig ville han savne den dersom han ikke kunne ta den. Men så små mengder skader ikke på noe vis, så hvorfor skulle de som liker det måtte bevise noe med å ta seg en hvit måned?

Anonymkode: 16c5b...007

Jeg er ening med deg jeg- at en liten dram om dagen for bestefaren din absolutt er innafor! Klart han ville ha savnet den-ble den borte... 

Det som ofte menes med å prøve x-antall uten, handler om at man SELV får en pekepinn for seg selv på hvordan det står til med sitt eget forhold til alkoholen(eller piller, eller smertedempende, eller narkotika etc) Hvis man begynner å tenke om man er innafor eller ikke ift inntak. 

Pluss at for meg handler det også om volum; en skvett drink nederst i glasset eller to vinflasker i uka.. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg ofte hører når man diskuterer alkohol, "prøv å klare deg helt uten i x antall måneder". Folk som ikke har et misbruk klare seg uten, men hvorfor skulle de? Selv drikker jeg ikke pga jeg liker ikke smaken, men feks min bestefar tok seg en dram hver eneste dag til han døde i en alder av 96. Selvfølgelig ga den lille drinken han glede og selvfølgelig ville han savne den dersom han ikke kunne ta den. Men så små mengder skader ikke på noe vis, så hvorfor skulle de som liker det måtte bevise noe med å ta seg en hvit måned?

Anonymkode: 16c5b...007

Jeg drakk hver uke før, ca samme mengde som ts. Jeg sluttet å drikke i 5 måneder og fikk masse mer energi, jevnere humør, mer effekt av treningen og ikke minst flere hobbier (istedet for å stikke på bar med venner måtte jeg finne på noe annet). Min hvite periode er det beste som har hendt meg, nå drikker jeg ca 1 flaske per måned, og koser meg masse mer med den. 

Anonymkode: e85a0...2c5

  • Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din bestefar holdt seg til ett glass hver dag. Det som er problemet for mange i dag, er at de ikke holder seg til det ene glasset, det blir heller 1-4 glass. Når man også alltid kjøper en 3-liter dunk, så har man enda mindre kontroll på hvor mye man drikker, da er det bedre å kjøpe flasker.

Anonymkode: 21a39...9f0

For oss som ikke har problemer med alkohol blir ikke 1 glass til 2, 3 eller 4 glass! Det er dem som drikker for mye og lyver for seg selv som "tar ett glass", når det egentlig dreier seg om mer og stadig blir mer. Det er kanskje mange som kaller det ett glass når det egentlig dreier seg om flere glass, men da HAR de et alkoholproblem. Folk får ikke automatisk slike problemer av å ta seg ett glass, om det er ett glass. 

Når jeg koser meg med ett glass vin, så blir det ikke mystisk til flere! Det skjer ingen trolling, som medfører at plutselig har jeg drukket opp flasken. 

Skulle tro at det skjedde så mange som påstår at 1 glass så alt for fort blir til for mange glass. 

  • Liker 2
Skrevet

Lik det eller ikke, du er alkoholiker. Grunnen til at du drikker er jo rusen og effekten du får ut av det, roe nervene. Så enkelt er det, er så lett å bli avhengig av alkohol. Stopp før det er for sent, stopp det helt. Aldri drikk mer hjemme, ta heller et glass når du er ute på restaurant/bar etc. 

Jeg har vært der selv, 2-3 glass rødvin 3-4 dager i uken. Til slutt våknet jeg opp å skjønte hva jeg drev med..

Anonymkode: e5e85...586

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...