Gå til innhold

Sendt pakke uten sporing....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har solgt en ting på finn og kjøper sto bestemt på at pakken skulle sendes billigst mulig! Alså uten sporing...

pakken er sendt for nesten en uke siden og den er enda ikke kommet frem sier kjøper, å begyner å bli utålmodig( å det forstår jeg jo)....  hva kan jeg gjøre nå?

Vil pakken komme i retur, jeg skrev jo navn og adresse på avsender bak på pakken?

Anonymkode: 94086...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig kjøper svindler deg, han later som om pakken ikke kom frem slik at han skal slippe betale for den

Anonymkode: 18b84...3f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjansen her er stor for at den kan "forsvinne" i posten.

Anonymkode: ec4d0...89d

Og dersom den gjør det så ikke gi kjøper penger tilbake. Det er selger sin egen skyld at det ikke er sporing. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte om kjøper var villig til å ta den sjangsen å ikke ha sporing å det var greit..

men hvis pakken ikke er kommet frem så må den jo sendes i retur til meg? Å hvor lang tid kan dette ta?

det trues med at kjøper skal kontakte finn å vidre politi... å tenker kansje det er like greit å tilbakebetale pengene?

Hva ville dere ha gjort...:-(

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med posten, de kan etterlyse pakken i systemet sitt. Pass på å få med alt av betydning: avsender, mottaker, hvilket postkontor den ble sendt fra, hvilken dag den ble sendt, hvordan den var pakket inn, innhold osv.

Anonymkode: 49b5f...a35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte om kjøper var villig til å ta den sjangsen å ikke ha sporing å det var greit..

men hvis pakken ikke er kommet frem så må den jo sendes i retur til meg? Å hvor lang tid kan dette ta?

det trues med at kjøper skal kontakte finn å vidre politi... å tenker kansje det er like greit å tilbakebetale pengene?

ts

Når kjøper har akseptert risikoen ved ikke å ha sporing, har du oppfylt din del av avtalen. Vedkommende har altså ikke krav på tilbakebetaling. Hold fast på ditt, og ikke la deg påvirke av trusler som klart ikke fører frem.

Anonymkode: d236b...e9b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når kjøper har akseptert risikoen ved ikke å ha sporing, har du oppfylt din del av avtalen. Vedkommende har altså ikke krav på tilbakebetaling. Hold fast på ditt, og ikke la deg påvirke av trusler som klart ikke fører frem.

Anonymkode: d236b...e9b

Enig. Så lenge du har det skriftlig at selger ønsker pakken sendt uten sporing. Har du kviteringen på at pakken er sendt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid å ta bilde av pakken med porto på og sende til kjøper. Samt ha kvittering på at det er sendt.

Og hun valgte jo selv å ikke ha sporing. 

Stå på ditt! :)

Anonymkode: 4ad3f...678

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke kvittering, jeg har kvittering på konvolutten jeg kjøpte... å der står jo dato når den ble sendt..

ja, jeg har på mail at kjøper ikke ønsket sporing..

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten går tregt for tiden. Sendte en pakke midt i forrige uke, og det tok 9 dager før den kom fram. Da gikk den også ut med posten samme dag jeg leverte den. Husk også at det tar litt lenger tid med pakker uten sporing hvis de er for store for postkassa. Det tar ekstra tid å sende ut hentelapp.

Anonymkode: 0e68c...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts

Ikke la deg true, bare la kjøper kontakte politiet. Politiet vil neppe gjøre noe. 

Du kan ikke bevise at pakken er sendt, men mottaker kan heller ikke bevise at hen ikke har mottatt pakken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor kan det fort ta 14 dager før brevpost kommer frem. Synes kjøper har unormalt dårlig tålmodighet. 

Anonymkode: 448b8...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...