Gå til innhold

TRENGER SVAR FORT!! VAKSINE??


ung_jente

Anbefalte innlegg

Jeg drar til Cuba og deler av sør og mellom-amerika etter nyttår og ble veldig usikker på vaksinering. Har alltid forstått det som at vaksinering er noe som anbefales, men er det noe som er PÅBUDT? Fikk mail fra Kilroy om at man måtte sjekke hvilke vaksiner man har tatt osv, og vet ikke om jeg skal tolke dette som at man MÅ ha visse vaksiner eller om det er for din egen del. Altså, at man ikke slipper inn med mindre man er vaksinert (tenker spesielt da på Cuba - siden de er veldig strenge når det kommer til å slippe inn folk). Trenger svar fort som FY!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert et reisevaksinekontor i kommunen. Eller ring fastlegen. De burde vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske dumt å reise til sånne steder uten å ha nødvendige vaksiner uansett. Hva om du blir alvorlig syk? 

Ring vaksinasjonskontoret og ta nødvendige vaksiner. 

 

Anonymkode: 16e81...ffb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ganske dumt å reise til sånne steder uten å ha nødvendige vaksiner uansett. Hva om du blir alvorlig syk? 

Ring vaksinasjonskontoret og ta nødvendige vaksiner. 

 

Anonymkode: 16e81...ffb

Jepp! Det er bare å Google, å få nummeret til det kontoret, i din kommune. 

Anonymkode: 6a09c...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange land som krever at du viser vaksinasjonskort ved innreise, og at du har de nødvendige og oppdaterte vaksinene.

Anonymkode: c7421...d35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen obligatoriske vaksinasjoner for innreise til Cuba (dette tok meg femten sekunder å søke opp)

Det er imidlertid mye tyfoid og hepatit A, så som minimum ville jeg definitivt tatt disse om jeg var deg. 

Anonymkode: fe156...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den eneste vaksinen som er påbudt å ha ved innreise til noen land er gulfeber. Det samme gjelder i Cuba, men kun dersom du kommer fra "visse land i Afrika eller Sør-Amerika". Skal du reise direkte fra Norge/Europa skal det ikke være noe krav til vaksine for å reise dit. 

Likevel er det alltid anbefalt å fornye vaksinene sine, selv om det koster litt. Vaksiner er en grei forsikring om at du får en god ferie ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...