AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1 Skrevet 15. november 2018 Vi har så smått begynt å tenke oppussing på kjøkkenet. Nå har vi et superpraktisk linoleumsgulv, men det er ikke spesielt pent. Jeg er glad i treverk og ikke-syntetiske materialer, men er usikker på hva som funker på kjøkkenet. Idéer? Innspill? Anonymkode: fc9e2...991
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #2 Skrevet 15. november 2018 Jeg syntes at fliser på kjøkkengulvet kan være ganske fint. Det tåler også mye mer enn parkettgulv så du slipper å være bekymret for hakk, misfarging og vannskader. Anonymkode: b6100...663
Wonders Skrevet 15. november 2018 #3 Skrevet 15. november 2018 Fliser har vi. Alt du slipper, velter, glepper ned på det gulvet går i tusen knas. Ja til og med bambus som liksom ikke skal knuse.( https://www.lavita.no/products/servise-til-barn-i-bambus-bie) Dette er kjedelig så klart, for man går å er livredd med små barn omkring seg. Eldste barnet falt på glatte sokker og ødela tannen sin på flisegulvet. Barnet er 4 år og vi har vært hos tannlegen utallige ganger for sjekk. 6
Gjest Kritt Skrevet 15. november 2018 #4 Skrevet 15. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes at fliser på kjøkkengulvet kan være ganske fint. Det tåler også mye mer enn parkettgulv så du slipper å være bekymret for hakk, misfarging og vannskader. Anonymkode: b6100...663 Enig i at fliser kan være fint, men det blir iskaldt om man ikke har varmekabler under.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #5 Skrevet 15. november 2018 Fliser virker så upraktisk at jeg ikke skjønner at noen mener det er praktisk. Som nevnt, alt knuser, og det er vanskelig å vaske, og alt setter seg i fugene. I tillegg så er det dyrt å legge men de går jo ut av mote som annet gulv de også, og du er jo lei de samme flisene før det har gått ti år. Gulvbelegg eller laminat. Hvis du har noen lunde åpent kjøkken løsning, ville jeg gått for sammenhengende samme gulv å hele etasje og da laminat. Eller klikkvinyl hvis det ikke er sol utsatt og ikke gulvvarme. Anonymkode: d5e99...767 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #6 Skrevet 15. november 2018 Ville ikke gått for fliser. Fliser er vanskelig å skifte ut. Anonymkode: 1ac72...42b 1
Gladgutten79 Skrevet 16. november 2018 #7 Skrevet 16. november 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville ikke gått for fliser. Fliser er vanskelig å skifte ut. Anonymkode: 1ac72...42b Om en flis knuses er det mye enklere å skifte den ut en andre gulv- alternativer, ville uten tvil valgt gulvbelegg med korkunderlag, mykt å gå på lettstelt osv
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #8 Skrevet 16. november 2018 Vi hadde korkgulv en stund. Mykt og varmt å gå på, men trekker til seg fuktighet hvis man søler og ikke tørker med en gang da. Anonymkode: e53c4...9ea
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #9 Skrevet 16. november 2018 Jeg har fliser og små barn. Små barn drikker/spiser av plast, så her er ingenting knust. Og man kan jo fuge smale fuger helt opp, her setter ingenting seg mellom flisene i hvert fall. Tåler alt søl, og har varmekabler under selvsagt. Men, det er et styr å bytte gulv om man blir lei. Anonymkode: c3615...597
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #10 Skrevet 16. november 2018 Korkgulv med belegg har jeg aldri hørt om...må jeg google. Kan jo kanskje funke med linoleum på toppen av det, for å få det varmt og fukttolererende? Fliser er fullstendig uaktuelle. Er ingen fan av fuger, utseendet og det harde, utrivelige underlaget. Renholdet er møysommelig, og det at enkeltfliser relativt lett knuses er ikke en fordel heller. Vi valgte epoxygulv på badet for å unngå alle disse problemstillingene også (gjennomsiktig epoxy på strandsand). Anonymkode: fc9e2...991 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #11 Skrevet 17. november 2018 Sjekk ut gummigulv. Lett å rengjøre, veldig slitesterkt og tåler «alt» (utenom microfiber... oops..). Det er sånt gulv de har på mange institusjoner og offentlige bygg fordi det er lett å holde ved like og rengjøre. Mykt og godt å gå på. Ikke glatt. Anonymkode: 13b15...56d 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #12 Skrevet 17. november 2018 Personlig synes jeg det er penest når gulvet matcher benkeplatene. Og fliser på kjøkkengulv synes jeg som oftest ikke er spesielt fint, men nå finnes det fliser som ser ut som treverk, de synes jeg kan være fine på kjøkkengulvet. Og ekstra fint blir det om det gulvet matcher øvrige gulv i huset. Anonymkode: accf9...e58
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #13 Skrevet 18. november 2018 Vi har parkett. Pent og godt å gå på, men trekker raskt til seg væske om man ikke er rask til å tørke opp. Skulle jeg valgt på nytt, hadde jeg valgt tregulv (plank). Gummi er annen favoritt. Anonymkode: 09f73...467
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå