Gå til innhold

Spiral


Midnattsol

Anbefalte innlegg

Hørte at man kunne få spiral uten at man hadde fått unge først..er det sant? Erfaringer med spiral?? Anbefales eller ikke?

Tenkte kanskje på et lite p-pille opphold etterhvert, men så var det alternativene til prevensjon da. Kondom er jo såå kjipt!!! P-sprøyte er jeg litt skeptisk til egentlig.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det går an men anbefales ikke med mindre du har hatt en fødsel eller abort. Jeg har spiral og er veldig fornøyd med det. Det er selvfølgelig individuelt, noen får plager og mer blødninger, andre, som meg, har ingen problem. Og så er det jo veldig bekvemt, ingen ting å huske på, ingen hormoner (hvis du ikke har hormonspiral). Jeg fikk det fordi jeg ikke ville bruke p-piller lenger, kroppen min likte ikke alle hormonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi valgte å ikke vurdere spiral, var det delvis fordi vi ikke likte tanken på at spiralen ikke hindrer befruktning, men gjør at egget ikke fester seg i livmoren. Det har på en måte "blitt til noe", som man så "hiver ut".

Hva tenker dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnie!

Du sier det ikke har blitt til noe, og det har det da heller ikke.

En liten celleklump er ikke noe liv, enda.

Men abort er jeg imot, spesielt etter uke 7-8.

Regner med at spiralen "hiver ut" celleklumpen i god tid før dette.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midnattsol!

Det går fint å sette inn spiral, selv om du ikke har født.

Men husk at du sannsynligvis er en del trangere, derfor gjør det kanskje

vondere enn for oss som har født.

Selv er jeg fornøyd med den så langt, har hatt den i tre md, hormonspiral.

Håper blødningene avtar etter hvert, men det regner jeg med, har blødd gangske mye i perioder hittil.

Har også prøvd kobberspiral, fysj for noe dritt. Blødde jo som en sil, og menssmertene ble ikke mindre enn før for å si det sånn.....

Men dette er mine erfaringer da! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Får se hva det blir til, må vel ha en liten prat med legen også.. :blunke:

Men ARGH...guttene har det jo bare sååå greit!!!! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tullerusk (og da mener jeg ikke at du er det ;-) ):

OK, jeg forstår hva du mener - men det er jo et faktum at det er "satt igang", selv om det fremdeles er "ensten ingenting". Og da må det jo bli opp til hver enkelt hva man mener om det. Jeg er langt fra å være abortmotstander, men dette føles for meg likevel "feil", når det finnes andre alternativer. Kan ikke forklare hvorfor (og forstår det logisk sett kanskje ikke helt selv heller...) - men slik føler jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er det forresten noen her da som ikke har født, og som har spiral??

Jepp, jeg som er gjest ovenfor her. Det går an men du må nok ha noen gode argumenter overfor legen din, de er ikke så veldig glad i det.

Det gjorde ikke så vondt å sette inn spiralen, det var litt ubehagelig de første to månedene i forbindelse med mens, men så stabiliserte det seg og nå har jeg ingen problemer. Jeg har vanlig kobberspiral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtteliten!

Neida, så veldig vondt er det ikke, og det varierer fra person til person.

Du er jo gjerne litt anspent, også kan du kjenne det som en liten sammentrekning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...