Gå til innhold

Ikke miste mamma på tur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mamma og meg skal til New York. Hun er ca 150 høy, og hører dårlig. Hvordan unngå å miste henne i folkemengden? Jeg har tom tenkt på selebånd.. evt gps sporing?

Nei, er ikke en spøk.. 

Anonymkode: 0291b...419

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mamma og meg skal til New York. Hun er ca 150 høy, og hører dårlig. Hvordan unngå å miste henne i folkemengden? Jeg har tom tenkt på selebånd.. evt gps sporing?

Nei, er ikke en spøk.. 

Anonymkode: 0291b...419

Tror nok mamma verdsetter en sele:laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare laste ned en app og sett telefonen i lommen hennes

Anonymkode: 7f690...08d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 2 telefoner så sett en i jakka hennes og en 1 veska.
Da finner du henne med disse appene :) 

Anonymkode: 7f690...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du er seriøs siden du mener bånd er en løsning, men allikevel. Vi brukte messenger med kart da vi var i London. Vi var en stor gruppe, så noen gikk seg alltid bort, og da var det bare å logge på og se på prikkene for å finne de andre. Funket fjell. 

Anonymkode: 5ef81...d16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig populært med bæresjal . Ville gått for det. Siden hun er så liten får hun sett litt mer også! :ironi:

Anonymkode: 6bb72...1c7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zeitgeist skrev:

 

 

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

6 minutter siden, visp skrev:

 

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Vet ikke hvordan jeg skal få bort siterte innlegg. Vel, samma det.

 

Nei, er ingen spøk. Tror ikke mamma verdsetter en sele, men hun vet at jeg nekter at hun går seg bort. Hun er ikke flink på verken telefon eller internett heller, typisk Nokia 3210. Og ikke er hun flink i engelsk heller. Hun nærmer seg 70, så er på tide hun får se litt mer av verden.

Hvilke apper er dette?

 

Ts

 

 

Anonymkode: 0291b...419

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere går sammen så skal det da litt til å miste en person? Det er jo forskjell på å "passe på" én gammel dame og å passe på en hel flokk av barnehagebarn, liksom. Det skal da litt til å bli borte for hverandre hvis man holder seg i nærheten av hverandre. Greit nok at det er mye folk i New York altså, men dette høres ut som et litt konstruert problem. 

Har aldri mistet hverken kjæresten, mamma eller venninner i storbyen, for vi går jo sammen. Når man er sammen med noen som ikke er så reisevant eller språksterk, så passer man kanskje litt ekstra på at man vet hvor man har den andre - men det går helt sikkert bra. 

Anonymkode: 4a51b...6a3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er ingen spøk. Tror ikke mamma verdsetter en sele, men hun vet at jeg nekter at hun går seg bort. Hun er ikke flink på verken telefon eller internett heller, typisk Nokia 3210.

 

Ts

 

 

Anonymkode: 0291b...419

Kjøp dere walkie talkie. Da trenger hun bare å trykke på en knapp for å svare deg - det klarer hun vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men hvordan skal hun høre walkietalkien da? 😆 Og vi går jo ikke sammen hele tiden. Dette er stort sett bare for å sikre oss. Jeg har reist mye alene, og selv da blir man litt småforvirret av folkekaos. 

 

Ts

Anonymkode: 0291b...419

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Elektra skrev:

Knyt en heliumballong på henne så ser du bare etter ballongen. 

Lurt 😆😆

Anonymkode: 0291b...419

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men hvordan skal hun høre walkietalkien da? 😆 Og vi går jo ikke sammen hele tiden. Dette er stort sett bare for å sikre oss. Jeg har reist mye alene, og selv da blir man litt småforvirret av folkekaos

 

Ts

Anonymkode: 0291b...419

Jo, jeg synes faktisk at dere skal gå sammen hele tiden. Det er ikke greit å la en tunghørt dame på 70 år, som ikke er stø i engelsk, ikke er reisevant og er dårlig med teknologi - gå alene rundt i New York. 

Vil i det hele tatt moren din på denne turen? Eller er det bare du som synes det er på tide at hun får se mer av verden? Det er topp at du tar henne med på tur (hvis hun vil), men jeg tror du må belage deg på å være sammen med henne hele tiden. Siden du er så bekymret for å ikke finne henne igjen, er vel det bevis nok på at hun antakelig ikke vil ha det noe særlig hyggelig alene. 

Anonymkode: 4a51b...6a3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal jo gå sammen? Jeg skjønner helt ikke problemet 

Anonymkode: cb6b5...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, Elektra skrev:

Knyt en heliumballong på henne så ser du bare etter ballongen. 

😂 Det var lurt. 

Anonymkode: f548c...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men hvordan skal hun høre walkietalkien da? 😆 Og vi går jo ikke sammen hele tiden. Dette er stort sett bare for å sikre oss. Jeg har reist mye alene, og selv da blir man litt småforvirret av folkekaos. 

 

Ts

Anonymkode: 0291b...419

Du må jo rope inn i den siden hun hører dårlig.

Hvis du ikke klarer å rope høyt nok får du kjøpe et bjeffehalsbånd med sitronspray eller vibrering og feste i walkie talkien og henge den rundt halsen hennes. Når du gauler til henne vil hun enten høre deg, eller bli sprayet/føle vibreringen og dermed vite at du ønsker kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, din mor er vel ikke helt «borte»? Regner med hun kan følge litt med selv også. Jeg har aldri i mitt liv, vel, sett bort fra da jeg var et lite barn, kommet bort fra de jeg har gått sammen med hverken i storby eller jungel.

Anonymkode: cb6b5...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...