AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #21 Skrevet 14. desember 2018 18 timer siden, Dorito skrev: I dag har jeg og legen faktisk funnet noe som «stikker ut» i svelget under mandelen og skal ta CT i morgen. Kjennes ut som en slags spiss og er vond å ta på Det er nok styloidprosessen dere kjenner der ja. Anonymkode: 1c67e...365
Dorito Skrevet 20. desember 2018 Forfatter #22 Skrevet 20. desember 2018 Jeg har fått påvist Eagle og skal opereres i januar forhåpentligvis. Takk til den som satt meg på sporet av dette, har måttet belære leger og radiologer om dette. Null kunnskap og kompetanse, er helt rystet 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #23 Skrevet 5. januar 2019 På 20. desember 2018 den 16.58, Dorito skrev: Jeg har fått påvist Eagle og skal opereres i januar forhåpentligvis. Takk til den som satt meg på sporet av dette, har måttet belære leger og radiologer om dette. Null kunnskap og kompetanse, er helt rystet Så bra du fant ut av det! Jeg har det selv nemlig. Kan jeg spørre om du skal til st.Olavs for å opereres av dr.Fossland? Anonymkode: 1c67e...365
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #24 Skrevet 5. januar 2019 https://www.livingwitheagle.org (internasjonal støttegruppe) Anonymkode: 1c67e...365
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #25 Skrevet 5. januar 2019 Jeg har de samme plagene. Er nesten symptomfri på morgenen, så etter at dagen skrider blir jeg verre.. hva er dette? Er det hjelp å få? Har vært til MR, CT, ultralyd osv uten funn.. trodde også d var muskulært. Kan jeg også ha det samme? Anonymkode: ad29e...4bb
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #26 Skrevet 5. januar 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har de samme plagene. Er nesten symptomfri på morgenen, så etter at dagen skrider blir jeg verre.. hva er dette? Er det hjelp å få? Har vært til MR, CT, ultralyd osv uten funn.. trodde også d var muskulært. Kan jeg også ha det samme? Anonymkode: ad29e...4bb Det er vanskelig å si. Det regnes primært for å være en symptomdiagnose, men veldig mange har også CT-funn av forlenget(e) og/eller forkalkede temporal styloid prosess. Hvis man ikke har det er diagnostikk vanskelig ettersom det er flere differentialdiagnoser. Ble Ct-bildene dine rekonstruert i 3D? https://tidsskriftet.no/2018/06/medisinen-i-bilder/forkalkning-i-kjeveligament Anonymkode: 1c67e...365
Dorito Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #27 Skrevet 6. januar 2019 På 5.1.2019 den 17.36, AnonymBruker skrev: Så bra du fant ut av det! Jeg har det selv nemlig. Kan jeg spørre om du skal til st.Olavs for å opereres av dr.Fossland? Anonymkode: 1c67e...365 Ja, det er en utrolig lettelse! Jeg skal opereres på St. Olavs av Fossland på onsdag, teller ned dager for jeg har mye plager nå. Skal du opereres du og?
Dorito Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #28 Skrevet 6. januar 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har de samme plagene. Er nesten symptomfri på morgenen, så etter at dagen skrider blir jeg verre.. hva er dette? Er det hjelp å få? Har vært til MR, CT, ultralyd osv uten funn.. trodde også d var muskulært. Kan jeg også ha det samme? Anonymkode: ad29e...4bb Uten funn betyr ikke at du ikke har det. Jeg har også hatt «uten funn» på 2 stk MR og 2 stk CT . Måtte lære opp Unilabs, basert på info fra et ES forum på internett, om hvordan de skulle ta mål av styloidprosessene for de hadde ingen prosedyre for det. Først tok de også feil mål, så man kan ikke stole på svarene. Du må be de fremstille CT hals i 3D, da synes det tydelig om du har mulig Eagle Syndrom og det er lettest å ta mål. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #29 Skrevet 6. januar 2019 41 minutter siden, Dorito skrev: Ja, det er en utrolig lettelse! Jeg skal opereres på St. Olavs av Fossland på onsdag, teller ned dager for jeg har mye plager nå. Skal du opereres du og? Bra du fikk komme inn raskt. Da er det intra-oralt regner jeg med? Jeg ble operert av dr. Fossland ifjor. Anonymkode: 1c67e...365
Dorito Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #30 Skrevet 6. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bra du fikk komme inn raskt. Da er det intra-oralt regner jeg med? Jeg ble operert av dr. Fossland ifjor. Anonymkode: 1c67e...365 Hvordan går det med deg etter operasjon? Forstår det sånn at noen blir helt symptomfrie, noen delvis og noen må ha ny operasjon for å få fjernet hele benet/benene.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #31 Skrevet 6. januar 2019 3 minutter siden, Dorito skrev: Hvordan går det med deg etter operasjon? Forstår det sånn at noen blir helt symptomfrie, noen delvis og noen må ha ny operasjon for å få fjernet hele benet/benene. Jeg er nok dessverre i sistnevnte kategori. Det går ikke supert. Prøvde å få dem til å fjerne hele greia via utvendig tilgang først som sist, men det ville de ikke fordi det er en mye større og risikabel operasjon. Håper det går greit for deg, teamet der er dyktige i hvertfall. Masse lykke til! Anonymkode: 1c67e...365
Dorito Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #32 Skrevet 6. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nok dessverre i sistnevnte kategori. Det går ikke supert. Prøvde å få dem til å fjerne hele greia via utvendig tilgang først som sist, men det ville de ikke fordi det er en mye større og risikabel operasjon. Håper det går greit for deg, teamet der er dyktige i hvertfall. Masse lykke til! Anonymkode: 1c67e...365 Det var trist å høre. Mine ene stikker meg i halsen og skaper mye svelgebesvær så må få redusert de uansett. Satser på en bedre hverdag, nå fungerer jeg ikke i det hele tatt..
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #33 Skrevet 8. januar 2019 På 6. januar 2019 den 22.04, Dorito skrev: Det var trist å høre. Mine ene stikker meg i halsen og skaper mye svelgebesvær så må få redusert de uansett. Satser på en bedre hverdag, nå fungerer jeg ikke i det hele tatt.. Anonymkode: 1c67e...365
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #34 Skrevet 9. januar 2019 Trigeminal nevralgi. Høye doser Ester C og L-lysine (tatt sammen) hjelper. Anonymkode: 36680...de7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #35 Skrevet 12. januar 2019 Håper det går bra med deg! Anonymkode: 1c67e...365
Monr Skrevet 19. mars 2021 #36 Skrevet 19. mars 2021 Hei Dorito! Jeg har fått påvist ES og venter på svar ang opr. Hvordan har du det i dag? Er du kvitt symptomer som irriterte slimhinner?
Monr Skrevet 19. mars 2021 #37 Skrevet 19. mars 2021 (endret) Dorito skrev (På 20.12.2018 den 16.58): Endret 19. mars 2021 av Monr Ble skrevet x2
LilleKlump Skrevet 1. september 2023 #38 Skrevet 1. september 2023 Hei, løfter denne tråden. Noen som har erfaringer nylig med hvordan man går fram for å få hjelp?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå