Dorito Skrevet 14. november 2018 #1 Skrevet 14. november 2018 Jeg har i et halvt år nå vært utrolig plaget av ømhet og smerter høyre side nakke/hode/ansikt/hals. Det er ømme punkter øverst i nakken, på hodeskallen, rundt øret, kjeven, rundt øyet og i tinningen. Jeg har irriterte slimhinner høyre side nese/svelg og det kommer hele tiden slim som må svelges. Høyre mandel er forstørret og til tider svir det litt høyre side tunge og bakover i svelg. Øretrompet er delvis tett. Er øm over tenner høyre side oppe på innsiden mot ganen. Halsen min er øm og hoven høyre side, føles stram. Noen som kjenner seg igjen? Dette sliter på meg psykisk, sover dårlig og føler meg rar i halve hodet. Har vært hos leger, tatt MR, CT, fysio, kiropraktor, tannlege etc.. De mener det er muskelspenninger. Vært i behandling for dette halvt år nå, men blir ikke bra. Noen som kjenner seg igjen?
jento_2 Skrevet 14. november 2018 #2 Skrevet 14. november 2018 Gnisser du tenner på natten? Er du anspent i kjeven på dagtid? Dette problemet har jeg og kjenner meg igjen i de to første avsnittene i innlegget ditt.. Hvordan behandling får du? 3
Dorito Skrevet 14. november 2018 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2018 18 minutter siden, jento_2 skrev: Gnisser du tenner på natten? Er du anspent i kjeven på dagtid? Dette problemet har jeg og kjenner meg igjen i de to første avsnittene i innlegget ditt.. Hvordan behandling får du? . Har stramme muskler i kjeve ja. Har tatt botox i massetermuskelen, det lindret noe. Har brukt bittskinne i 6 uker i sommer, men ble ikke noe bedre av det. Gitt først til fysioterapaut i mange uker først, nå har jeg gått ca 2 mnd til kiropraktor. Akupunktur i tillegg en lengre periode. Er dine plager også halvsidige?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #4 Skrevet 14. november 2018 Vært hos tannlegen i det siste? Anonymkode: 9bc27...2ea
Dorito Skrevet 14. november 2018 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vært hos tannlegen i det siste? Anonymkode: 9bc27...2ea Ikke i det siste, men når dette begynte var jeg flere ganger hos tannlegen som ikke fant noe. Men er øm i de bakerste tennene i overkjeven og oppi tannkjøttet mot kjeven. Vurderer å be de sjekke på nytt for ingen ting annet hjelper..
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #6 Skrevet 14. november 2018 Føler du lammelser på ene siden så gå til legen, det kan være MS. Anonymkode: 21034...e9d
Dorito Skrevet 14. november 2018 Forfatter #7 Skrevet 14. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler du lammelser på ene siden så gå til legen, det kan være MS. Anonymkode: 21034...e9d Har blitt sjekket, er ikke MS
jento_2 Skrevet 15. november 2018 #8 Skrevet 15. november 2018 17 timer siden, Dorito skrev: . Har stramme muskler i kjeve ja. Har tatt botox i massetermuskelen, det lindret noe. Har brukt bittskinne i 6 uker i sommer, men ble ikke noe bedre av det. Gitt først til fysioterapaut i mange uker først, nå har jeg gått ca 2 mnd til kiropraktor. Akupunktur i tillegg en lengre periode. Er dine plager også halvsidige? Okey. Nakkesmertene er på høyre side, men i kjeven, bakhodet og tinningen er det på begge sider... Går til manuellterapaut, og her er det helt sikkert at det kommer av tanngnissing. Jeg har øvelser jeg skal gjøre selv for nakken og gnisseskinne som skal lindre, men det fungerer ikke for plagene forsvinner ikke. Har til gode å prøve botox. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #9 Skrevet 15. november 2018 Har du vært utredet for temporomandibulær dysfunskjon? Hvis ikke, bør til en kjevespes. Kjenn med fingeren rundt området der mandelen er, kjenner du noe hardt som stikker ut? Det jeg tenker på er Eagle's syndrom, som forårsakes av forlengede temporale styloidprosesser og/eller forkalket stylohyoidligament. Det er ikke farlig, men plagsomt, og kan passe mange av symptomene du beskriver. De færreste leger har hørt om dette, selv ØNH-leger. Be om å få tatt en CT av hode/hals og be dem spesifikt om å se på styloidprosess og stylohyoidligament, viktig at bildene rekonstrueres i 3D. Håper du finner ut av det. Anonymkode: 1c67e...365
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #10 Skrevet 15. november 2018 Glemte å spesifisere at du skal kjenne inni svelget, om det var uklart. Anonymkode: 1c67e...365
Dorito Skrevet 15. november 2018 Forfatter #11 Skrevet 15. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du vært utredet for temporomandibulær dysfunskjon? Hvis ikke, bør til en kjevespes. Kjenn med fingeren rundt området der mandelen er, kjenner du noe hardt som stikker ut? Det jeg tenker på er Eagle's syndrom, som forårsakes av forlengede temporale styloidprosesser og/eller forkalket stylohyoidligament. Det er ikke farlig, men plagsomt, og kan passe mange av symptomene du beskriver. De færreste leger har hørt om dette, selv ØNH-leger. Be om å få tatt en CT av hode/hals og be dem spesifikt om å se på styloidprosess og stylohyoidligament, viktig at bildene rekonstrueres i 3D. Håper du finner ut av det. Anonymkode: 1c67e...365 Takk for svar, dette skal sjekkes ut
Dorito Skrevet 19. november 2018 Forfatter #12 Skrevet 19. november 2018 På 15.11.2018 den 15.46, AnonymBruker skrev: Har du vært utredet for temporomandibulær dysfunskjon? Hvis ikke, bør til en kjevespes. Kjenn med fingeren rundt området der mandelen er, kjenner du noe hardt som stikker ut? Det jeg tenker på er Eagle's syndrom, som forårsakes av forlengede temporale styloidprosesser og/eller forkalket stylohyoidligament. Det er ikke farlig, men plagsomt, og kan passe mange av symptomene du beskriver. De færreste leger har hørt om dette, selv ØNH-leger. Be om å få tatt en CT av hode/hals og be dem spesifikt om å se på styloidprosess og stylohyoidligament, viktig at bildene rekonstrueres i 3D. Håper du finner ut av det. Anonymkode: 1c67e...365 Takket være deg har jeg nå kommet på sporet av hva det kan være, kjenner meg igjen i Eagle syndrome og skal bli henvist i dag til CT. Har også lest om Ernest syndrome som er en lignende tilstand som det også kan være. Nå har jeg håp igjen, tusen takk!!
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #13 Skrevet 6. desember 2018 Hvordan går det? Anonymkode: 1c67e...365
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #14 Skrevet 6. desember 2018 Angst kan det være. Har selv angst som går ut i muskler. Hode, hals, nakke. Trudde mandlene var stor, men nei. Har blitt utredet av spesialist. Kjenner meg igjen i dine plager Anonymkode: 117e8...768 3
Dorito Skrevet 10. desember 2018 Forfatter #15 Skrevet 10. desember 2018 Går ikke bra.. ikke funnet noe fysisk i forhold til Eagle syndrome. Har en skikkelig psykisk knekk nå, blir helt gal av å være plaget og ikke finne ut av det
Dorito Skrevet 10. desember 2018 Forfatter #16 Skrevet 10. desember 2018 På 6.12.2018 den 16.04, AnonymBruker skrev: Angst kan det være. Har selv angst som går ut i muskler. Hode, hals, nakke. Trudde mandlene var stor, men nei. Har blitt utredet av spesialist. Kjenner meg igjen i dine plager Anonymkode: 117e8...768 Har du plager bare på en side?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #17 Skrevet 11. desember 2018 2 timer siden, Dorito skrev: Går ikke bra.. ikke funnet noe fysisk i forhold til Eagle syndrome. Har en skikkelig psykisk knekk nå, blir helt gal av å være plaget og ikke finne ut av det Det var leit. Det er en mager trøst, men det er utrolig hva man blir vant til. Hold ut. Så ingen funn på CT mtp Eagles? Satte de også en lidokaininjeksjon i aktuelt område for å se om det gav bedring av symptomer? Sjekket hyoidbenet? https://www.practicalpainmanagement.com/pain/maxillofacial/hyoid-bone-syndrome : "The other structures tested that could mimic hyoid bone syndrome included the anterior scalene muscle (Scalenus Anticus Syndrome), the stylomandibular ligament (Ernest Syndrome), the temporal tendons (Temporal Tendinitis), the carotid artery (carotodynia), the pharynx (tumors and infections), and the trigeminal and glossopharyngeal cranial nerves (neuralgias)." Hvordan arter smertene seg, er de konstante eller anfallsvise? Blir de verre av feks spising, snakking, eller eksponering for vind på aktuelt område? Hodepine? Anonymkode: 1c67e...365
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #18 Skrevet 11. desember 2018 På 10.12.2018 den 22.37, Dorito skrev: Har du plager bare på en side? Jeg hadde lenge at halsen snevret seg inn på høyre side og kun der. Så jeg trodde seriøst det var en svulst. Føltes ut som noe som blokkerte pluss at halsen så klumpaktig ut i en viss stilling. Anonymkode: 117e8...768
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #19 Skrevet 11. desember 2018 Jeg har samme symptomer som deg. Jeg har etter mange år funnet ut at det kun er muskulært! Jeg har smerter i arm, fingre, bryst, nakke, skulder, skjeve og hodet på kun en side. Hodesmertene og kjevesmertene har vært overalt. Har hatt god effekt av manuell terapeut. Anonymkode: fc17f...ba8 1
Dorito Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #20 Skrevet 13. desember 2018 På 15.11.2018 den 15.46, AnonymBruker skrev: Har du vært utredet for temporomandibulær dysfunskjon? Hvis ikke, bør til en kjevespes. Kjenn med fingeren rundt området der mandelen er, kjenner du noe hardt som stikker ut? Det jeg tenker på er Eagle's syndrom, som forårsakes av forlengede temporale styloidprosesser og/eller forkalket stylohyoidligament. Det er ikke farlig, men plagsomt, og kan passe mange av symptomene du beskriver. De færreste leger har hørt om dette, selv ØNH-leger. Be om å få tatt en CT av hode/hals og be dem spesifikt om å se på styloidprosess og stylohyoidligament, viktig at bildene rekonstrueres i 3D. Håper du finner ut av det. Anonymkode: 1c67e...365 I dag har jeg og legen faktisk funnet noe som «stikker ut» i svelget under mandelen og skal ta CT i morgen. Kjennes ut som en slags spiss og er vond å ta på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå